Är väl på chrono24 man kan se en trend om det funnits tillräckligt många ute till salu.Finns det något bra ställe där man kan se prisutvecklingar över tid? Eller är det till att gå igenom avslutade auktioner manuellt auktionshus till auktionshus?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väl på chrono24 man kan se en trend om det funnits tillräckligt många ute till salu.Finns det något bra ställe där man kan se prisutvecklingar över tid? Eller är det till att gå igenom avslutade auktioner manuellt auktionshus till auktionshus?
Svårbedömt som sagt eftersom marknadspriset på dessa verkar vara spretigt. Har sett toppexemplar ute för runt 50kkr, om de säljs för dessa pengar vet jag inte. Tror kanske du skulle få mer om du sålde länk och klocka separat.
Ingen aning. Den är ju långt ifrån bra skick men den har ju en speciell patina. Har en stalker på instagram som flera gånger erbjudit 2000€ för den, om han verkligen skulle slanta upp är en annan fråga.Vad kan den du ha vara värd idag? Borde ju ökat en hel del iaf
Ingen aning. Den är ju långt ifrån bra skick men den har ju en speciell patina. Har en stalker på instagram som flera gånger erbjudit 2000€ för den, om han verkligen skulle slanta upp är en annan fråga.
Ca 3000krInte en klocka men vad kan man få för en Omega 1125 länk med 560 ändlänkar i helt ok vintage skick? Mäter ca 17cm på längsta läget i justeringen.
Gissar på ganska ringa värden.Hallå gott folk, finns det något värde i sådana här slags klockor?
(Vet inte om dessa passar här eller om jag skulle gjort en tråd i Kobra kai, ursäkta isf)
Runt 4k hade jag tippat påHar en Lemania Automat, troligen 50-tal. Någon som vill killgissa ungefärligt värde?
Den är nyligen servad så håller tiden bra.
Runt 4k hade jag tippat på
Lite synd att lumeplupparna verkar tagits bort från tavlan.
Fick den tvätt i samband med servicen?
Låter väl hyffsat rimligt med reservation för fickuret som jag inte har koll på.Fått följande ca värdering på dessa, som för övrigt inte är mina tyvärr.
Alla fungerar, men vet inget om servicehistorik eller tidshållning för tillfället.
Är det rimliga priser tycker ni?
1. Omega seamaster, fungerar men vet ej om tidshållningen för tillfället. 5K
2. 50-tals OMega smallseconds med utbytta visare och ev tvättad tavla 2-2,5K
3. Longines Sport Chief 3-3,5K
4. Tissot, ej värderad
5. Omega fickur, Grand Prix 1900. 1-1,5K
Boett i fulmetall och 5ATM WR, alltså ett riktigt budget ur. Kanske 500krBlev erbjuden att köpa denna
Nyservad och håller tiden.
Hittar inte mycket när jag googlar och har inte särskilt mycket kunskap om vintage.
Tacksam för input!
Ja ATMen reagerade jag på, kändes inte så ball. Men hur skiljer man en solid boett från skräpet? Är det bara genom att syna skav eller finns det andra kännetecken?Boett i fulmetall och 5ATM WR, alltså ett riktigt budget ur. Kanske 500kr
Stainless Steel back betyder att boetten är i fulmetall.Ja ATMen reagerade jag på, kändes inte så ball. Men hur skiljer man en solid boett från skräpet? Är det bara genom att syna skav eller finns det andra kännetecken?
På exempelvis den du visar står det på baklocket och då är det extra enkelt, bara att läsa..Ja ATMen reagerade jag på, kändes inte så ball. Men hur skiljer man en solid boett från skräpet? Är det bara genom att syna skav eller finns det andra kännetecken?
”Stainless steel back” betyder att bara baklocket är i stål och boetten då är i en billigare metall oftast kromad mässing.Ja ATMen reagerade jag på, kändes inte så ball. Men hur skiljer man en solid boett från skräpet? Är det bara genom att syna skav eller finns det andra kännetecken?
På exempelvis den du visar står det på baklocket och då är det extra enkelt, bara att läsa..
Sen om du har den i handen ser du om det är stål eller inte. Titta på några kromboetter och jämför med stålboetter. Så lär man sig se skillnad. Och förstås som du säger, finns genomnötningar i vitmetallen är det knappast stål.
”Stainless steel back” betyder att bara baklocket är i stål och boetten då är i en billigare metall oftast kromad mässing.
Är boetten i stål är baklocket på insidan eller utsidan märkt med ”stainless steel” eller liknande på annat språk!
Är det en dykare du är ute efter är de med stålboett och 20ATM WR ofta riktigt prisvärda, finns 36 och 38-39mm boetter tror jag.Tack! Jakten fortsätter.
Alright! Några tips om märken?Är det en dykare du är ute efter är de med stålboett och 20ATM WR ofta riktigt prisvärda, finns 36 och 38-39mm boetter tror jag.
De flesta med dessa generiska modeller är små eller okända märken så strunta i märket och titta på en taveldesign du fördrar istället.Alright! Några tips om märken?
Är lite sugen på en Skin diver. Har plöjt tradera men hittar noll. Är väl kanske för kräsen. EBay har men ofta till överpris enligt mig. Tänker att man får räkna med att lämna in den på service direkt så inkluderar det i priset.
Låter skönt opretentiöst!De flesta med dessa generiska modeller är små eller okända märken så strunta i märket och titta på en taveldesign du fördrar istället.
De flesta har pålitliga ETA verk vilket gör de enkla att serva också