Finns fö en tråd där priserna diskuterats.
https://klocksnack.se/threads/omegaspännen-äkthet-och-prisrace.70692/
https://klocksnack.se/threads/omegaspännen-äkthet-och-prisrace.70692/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fel hobby att vara snål för, jag får betala och se glad ut.Den typen av spänne går absolut att hitta för runt 500. Men de lite mer eftertraktade är dyrare, typ ett sådant här.
Om du vill komma billigare undan kan du köpa ett 14 mm och passa på att köpa ett fint 18/14 mm band.Fel hobby att vara snål för, jag får betala och se glad ut.
Jo, det är ett alternativ men jag tycker det smalnar av för mycket. Vet att många inte delar min åsikt. Har en till fundering men tar den i den andra tråden så vi håller topic.Om du vill komma billigare undan kan du köpa ett 14 mm och passa på att köpa ett fint 18/14 mm band.
Gissar på strax under tusenlappen.Enicar Sherpa D Autvet inte vilket år eller sett baksida, vad kan en sådan betinga vettigt?
Okej, tror denna ligger kvar för 2250kr då.. Förklarade för antikhandlaren att han förmodligen var gravt fel i pris.Gissar på strax under tusenlappen.
En handlare har ju ifs kostnader som han behöver få betalt för. Kronan är fel och det är inte direkt en modell som är svår att få tag på via tex. Tradera, där jag skulle tro att du kan hitta ett bättre ex för runt tusenlappen.Okej, tror denna ligger kvar för 2250kr då.. Förklarade för antikhandlaren att han förmodligen var gravt fel i pris.
Hej, jag tror priserna är långsamt på uppgång på dessa och det finns 3st på Tradera ute nu. Det kanske kan ge en fingervisning värdet. Ett plus är att du har box och cert.Inga som har en aning om pre-bond klockan?
Tycker att du kanske ligger en tusenlapp eller två fel men inte värre än att det tar lite längre tid att få klockan såld. Har dock inte stenkoll på prisbilden. Däremot är hänvisningen till Ch24 och IG missvisande för vad som är ett rimligt marknadspris på Ks. Iaf enligt mig.Undrar över prisbilden på en Omega Seamaster De Ville 1964, se annons nedan.
Har angett referenser i annonsen. Ligger jag helt fel i prisbild? Tacksam för input!
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-de-ville-1964.135886/#post-3457458
Troligtvis även ej en rimlig prisbild för vad de faktiskt går för på ch24?Tycker att du kanske ligger en tusenlapp eller två fel men inte värre än att det tar lite längre tid att få klockan såld. Har dock inte stenkoll på prisbilden. Däremot är hänvisningen till Ch24 och IG missvisande för vad som är ett rimligt marknadspris på Ks. Iaf enligt mig.
Nej, det tror inte jag heller.Troligtvis även ej en rimlig prisbild för vad de faktiskt går för på ch24?
@F32 jag har ju ett sånt till salu jag kontaktade dig om. När du är villig att betala ett marknadspris får du höra av digDen typen av spänne går absolut att hitta för runt 500. Men de lite mer eftertraktade är dyrare, typ ett sådant här.
@F32 jag har ju ett sånt till salu jag kontaktade dig om. När du är villig att betala ett marknadspris får du höra av dig
Jajemän, jag kommer krypande med mössan i hand snart .@F32, samma här. Är inte svårt att få tag på ett fint spänne om man är villig att betala ett rimligt pris. Annars återstår väl att tråla auktioner
Tycker att du kanske ligger en tusenlapp eller två fel men inte värre än att det tar lite längre tid att få klockan såld. Har dock inte stenkoll på prisbilden. Däremot är hänvisningen till Ch24 och IG missvisande för vad som är ett rimligt marknadspris på Ks. Iaf enligt mig.[/QUOTE
Undrar över prisbilden på en Omega Seamaster De Ville 1964, se annons nedan.
Har angett referenser i annonsen. Ligger jag helt fel i prisbild? Tacksam för input!
https://klocksnack.se/threads/omega-seamaster-de-ville-1964.135886/#post-3457458
Jag trodde att priskurvan man får upp på ch24 faktiskt återspeglade vad klockor blivit sålda för? Eller baseras det uppskattade värdet på någon sorts index-algoritm? Väldigt oklart. Hur som helst verkar jag ju ligga lite högt i pris, tack till er som svarat.Troligtvis även ej en rimlig prisbild för vad de faktiskt går för på ch24?
Om den inte kom från fabrik med en massa repor och dings är den knappast "MINT". Eller blev det fel bild?Omega seamaster professional "pre-bond" från 1993 i MINT condition, box och cert finns med.
Vågar någon sig på en värdering?
Tror nog att en sån klocka kan göra sig bra på Kaplans, Bukowskis eller liknande auktionshus. Värdet skulle jag kanske sätta omkring 8-10.000, men det bästa är nog att få den värderad hos ett auktionshus.En Jaeger-LeCoultre Club, 18K, mekanisk. Funkar och verkar hålla tiden. Inget armband. Gravyr på baksidan.
Bästa sättet/stället för en oinsatt att sälja på?
Någon som har uppfattning om värde?
Tror nog att en sån klocka kan göra sig bra på Kaplans, Bukowskis eller liknande auktionshus. Värdet skulle jag kanske sätta omkring 8-10.000, men det bästa är nog att få den värderad hos ett auktionshus.
Det där priset är helt urspårat, ett normalpris på den där skulle nog inte överstiga 1000 imo.Hoppas detta forum kan svara på en fundering. För ett tag sedan såldes en Seiko 7005-8060 på tradera för ca 3500:-. Blåa varianten i vad som såg ut att vara mycket bra skick. https://www.tradera.com/item/190204/403311633/seiko-automatic-39mm
Äldre Seiko finns det ju en uppsjö av och jag tycker detta priset vad högt?! Är detta en eftertraktad modell eller va detta en udda händelse? Har sällan sett 7005’or nått den summa eller Seiko dressare i allmänhet (i vintage klassen iaf). Och, skulle en liknande (7005-8062, svart modell) kunna nå samma?
Hoppas nån kan bringa klarhet, må väl!