• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tack! Problemet är att jag inte vet hur jag gör ett inlägg i den tråden 🤔


Din Omega är inte i alldeles toppskick även om den ser hyfsad ut. Fickur står generellt lågt i pris nu.

Nött guillochering och sköld som det oftast är. Guldkanten, dvs förgyllningen lite sliten. Verket tycks vilja skena med tanke på hur den är ställd. Vanligt när den behöver servas. Men inte alla bryr sig om hur de går. Tavlan ser hel ut.

Runt 800 finns nog de flesta affärer där en sån byter ägare. För att komma upp i och över tusen behövs vanligen ett felfriare skick. Men skaplig ändå verkar det.
 

Vostok1

Cartier
Prövat innan men inge direkt feedback. Så prövar igen.
En Sabina dykare.
Går lite ojämnt men funderar på att sälja den.
Någon med uppskattat värde?
Lånad bild då jag har knapptelefon.
Mvh - Björn
IMG_3736-600x400.jpg
 

Järnkamin

Breitling
Hej. Har ärvt denna klocka från min morfar och undrar lite vad en sådan är värd. Ref nr 1342. Den är säkerligen 40-50 år gammal och tror inte länken är original dock. Står ZR.D på länken.
 

Bilagor

  • AA9F0BB7-632C-4C05-8611-631DFF0DDA15.jpeg
    AA9F0BB7-632C-4C05-8611-631DFF0DDA15.jpeg
    546.2 KB · Visningar: 101

Karlskrona

Breitling
Jag är en relativt ny klocknörd . Har en liten samling av Certinor och tycker att det är dags att steppa upp lite . Har fått Omega på hjärnan . Är sugen på en äldre dressad Omega .
Behöver råd från er som vet mer .
Budget 8-10 tkr .
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag är en relativt ny klocknörd . Har en liten samling av Certinor och tycker att det är dags att steppa upp lite . Har fått Omega på hjärnan . Är sugen på en äldre dressad Omega .
Behöver råd från er som vet mer .
Budget 8-10 tkr .
Jag gillar 50-tals Seamaster fat lugs. Kolla i den tråden under vintage och se om du gillar looken.
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Jag är en relativt ny klocknörd . Har en liten samling av Certinor och tycker att det är dags att steppa upp lite . Har fått Omega på hjärnan . Är sugen på en äldre dressad Omega .
Behöver råd från er som vet mer .
Budget 8-10 tkr .
Omega Constellation C-Case i guld på stål eller stål glider in i den budgeten eller tom under. Bild på min nyinköpta bifogas.
195EE1B3-F2B4-4455-9B60-26902768280A.jpeg
 

Vesper

Rolex
Den där får du inte sälja! Om jag inte blandar ihop dig med någon annan såklart :p i så fall får du sälja ;)
Haha jag är nog den du tror jag är :) Nej det kanske inte är super-aktuellt men en värdeindikation skulle vara intressant även framtida spekulationer, hur länge är en klocka från 60-talet intressant? Snart springer väl alla runt med en smartwatch...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha jag är nog den du tror jag är :) Nej det kanske inte är super-aktuellt men en värdeindikation skulle vara intressant även framtida spekulationer, hur länge är en klocka från 60-talet intressant? Snart springer väl alla runt med en smartwatch...
Lär inte hända. Dessa har varit omoderna länge. Arvegods om jag minns rätt?
 
Fråga:
Vad är rimligt för en orginal Citizen "bullhead" från 1971, i opolérat orginalskick med orginal-länk? I behov av service då den fungerar, men inte till 100%, trög i uppdraget, sekundvisaren går inte tillbaka till 12, dings å repor givetvis, klockan är ju strax 50 år.

CITIZEN "BULLHEAD" PANDA AUTOMATIC FLYBACK CHRONOGRAPH 1971.
 

Bilagor

  • 20201230_165044.jpg
    20201230_165044.jpg
    198.1 KB · Visningar: 28
  • 20201230_170909.jpg
    20201230_170909.jpg
    182.5 KB · Visningar: 27
Topp