TommyMagnusson
Basic
Men du kan väl sätta din fråga i den tråd som finns avsett för det. Det står ju med tydliga rubriker exempelvis: Vad är rimligt pris för vintageklockan. Sätt din fråga där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Men du kan väl sätta din fråga i den tråd som finns avsett för det. Det står ju med tydliga rubriker exempelvis: Vad är rimligt pris för vintageklockan. Sätt din fråga där.
På samma sätt som du svarade i denna tråd.Tack! Problemet är att jag inte vet hur jag gör ett inlägg i den tråden
Tack! Problemet är att jag inte vet hur jag gör ett inlägg i den tråden
Fått ny lysmassa? Killgissar på typ 8-9 K.Prövat innan men inge direkt feedback. Så prövar igen.
En Sabina dykare.
Går lite ojämnt men funderar på att sälja den.
Någon med uppskattat värde?
Lånad bild då jag har knapptelefon.
Mvh - Björn
Den lyser faktiskt grymt bra efter alla år.Fått ny lysmassa? Killgissar på typ 8-9 K.
Tycker att den ser relumad ut. Bör isf dra ner värdet. Jag har egentligen ingen större koll på värdet. Kanske är lägre än vad jag gissar. Kolla på liknande sålda objekt på EBay för en prisindikation.Den lyser faktiskt grymt bra efter alla år.
Nu är den lite öjämn men du tror den har det värdet ändå?
Mvh
Bilden är lånad.Tycker att den ser relumad ut. Bör isf dra ner värdet. Jag har egentligen ingen större koll på värdet. Kanske är lägre än vad jag gissar. Kolla på liknande sålda objekt på EBay för en prisindikation.
Aha ok. Utan bild är det ju väldigt svårt att säga något om värdet.Bilden är lånad.
Men oki, tack för feedback
Sant. Menade mest i allmänhet ifall dessa har nått värde.Aha ok. Utan bild är det ju väldigt svårt att säga något om värdet.
Ingen superbild men bortåt 2000 kr ungefär, om den funkar.Hej. Har ärvt denna klocka från min morfar och undrar lite vad en sådan är värd. Ref nr 1342. Den är säkerligen 40-50 år gammal och tror inte länken är original dock. Står ZR.D på länken.
Har säkert sålts och annonserats dyrare. Boettformen ( C shape ) och quartz drar ner värdet.Aha, inte mer. Såg någonstans på nätet att en likadan fast vit urtavla gick på bra mycket mer.
Aha, inte mer. Såg någonstans på nätet att en likadan fast vit urtavla gick på bra mycket mer.
Jag gillar 50-tals Seamaster fat lugs. Kolla i den tråden under vintage och se om du gillar looken.Jag är en relativt ny klocknörd . Har en liten samling av Certinor och tycker att det är dags att steppa upp lite . Har fått Omega på hjärnan . Är sugen på en äldre dressad Omega .
Behöver råd från er som vet mer .
Budget 8-10 tkr .
Tack för det snabba svaret . Ja något 50 talsaktigt skulle nog falla mej på läppen .Jag gillar 50-tals Seamaster fat lugs. Kolla i den tråden under vintage och se om du gillar looken.
Den där får du inte sälja! Om jag inte blandar ihop dig med någon annan såklart i så fall får du säljaVad är denna värd på marknaden idag? Avyttra eller behålla i väntan på högrepriser?
Omega Constellation C-Case i guld på stål eller stål glider in i den budgeten eller tom under. Bild på min nyinköpta bifogas.Jag är en relativt ny klocknörd . Har en liten samling av Certinor och tycker att det är dags att steppa upp lite . Har fått Omega på hjärnan . Är sugen på en äldre dressad Omega .
Behöver råd från er som vet mer .
Budget 8-10 tkr .
Haha jag är nog den du tror jag är Nej det kanske inte är super-aktuellt men en värdeindikation skulle vara intressant även framtida spekulationer, hur länge är en klocka från 60-talet intressant? Snart springer väl alla runt med en smartwatch...Den där får du inte sälja! Om jag inte blandar ihop dig med någon annan såklart i så fall får du sälja
Lär inte hända. Dessa har varit omoderna länge. Arvegods om jag minns rätt?Haha jag är nog den du tror jag är Nej det kanske inte är super-aktuellt men en värdeindikation skulle vara intressant även framtida spekulationer, hur länge är en klocka från 60-talet intressant? Snart springer väl alla runt med en smartwatch...
Vad lär inte hända? Ja du minns korrekt.Lär inte hända. Dessa har varit omoderna länge. Arvegods om jag minns rätt?
Att 60-talare blir ointressanta pga digital teknik.Vad lär inte hända? Ja du minns korrekt.