Din med putsat glas och solnedgång är klart mycket snyggare Jag ser ändå fram emot att få hem den fulaGick en ful för 9’ precis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Din med putsat glas och solnedgång är klart mycket snyggare Jag ser ändå fram emot att få hem den fulaGick en ful för 9’ precis.
Trevlig modell helt klart.Din med putsat glas och solnedgång är klart mycket snyggare Jag ser ändå fram emot att få hem den fula
”Automat, 38mm” - så jäkla noga är de nog inte med beskrivningarna…
… det var nära.”Automat, 38mm” - så jäkla noga är de nog inte med beskrivningarna…
Hej! Är på vippen att köpa mitt första vintageur - en IWC Cal 88. Säljaren önskar 9500:-. Är det ett rimligt pris?
Hej! Är på vippen att köpa mitt första vintageur - en IWC Cal 88. Säljaren önskar 9500:-. Är det ett rimligt pris?
Vad roligt! Har du något att berätta om dess historia? Och vad har du för storlek på handleden om man får fråga?Det är min gamla och mina bilder faktiskt. Den är bra. Fin borstning på sidorna kvar och verket gick bra i min ägo. Det där ödlebandet kommer dock inte vara möjligt att få till.
Ingen som vill ge ett utlåtande?Jag känner mig lite vilse i DS-djungeln, tycker det är så stor varians på priser på DS-modeller. Undrar därför vad ett rimligt pris på den här vore?
Den funkar som den ska, sekundvisaren är blånerad vilket inte framgår på fotot.
Edit: Känns som att @Fadershan har plåtkoll här?
Skulle tippa 1500 olus minus någon hundring som manuell i det skicket!Ingen som vill ge ett utlåtande?
Ok. Har dålig koll om det är någon speciell version, men trodde absolut max 1k, främst pga skicket och att den är manuell.Skulle tippa 1500 olus minus någon hundring som manuell i det skicket!
Känns som DS kostar mer nu - sålde själv en ommålad automat för norr om 2, med full disclosure om ommålningen.Ok. Har dålig koll om det är någon speciell version, men trodde absolut max 1k, främst pga skicket och att den är manuell.
Hej Arvegods , Technos de luxe boetten i guld , kollat hos Guld och urmakare,
saknar dock utvändig karat notering ,Klockan är analog , hittar ingen motsvarande på nätet,
vad kan värdet vara?
Får man 15’ för en 852 i 36,3 mm?
Jo, det håller jag med om.
De flesta trettioåttor man ser är fetluggade.
Däremot finns de ju med denna typ av boett också.
@Klockjägaren får dubbelkolla med skjutmåttet. Jag håller tummarna.
På samma auktionssajt har gått en annan trettioåtta med denna typ av boett. Då landade den på 21k plus avgifter.
Det var tre år sen och tavlan kanske något lite mer attraktiv än din, men som sagt - har inga alls problem att tro på 15k
”Automat, 38mm” - så jäkla noga är de nog inte med beskrivningarna…
Hemkommen nu! Tyvärr bara 36,5mm. Verket tickar på och ser rent och fint ut dock. Hur skulle ni göra? Skicka tillbaka eller behålla? Jag har ändå betalat ca 9,5k för den. Fynd om den vore 38, men lite saftigt för en mindre… det var nära.
De finns ju inte i 38 mm vad jag vet så är väl upp till dig. Tycker det blev lite dyrt om du inte gillar den skadade tavlan.Hemkommen nu! Tyvärr bara 36,5mm. Verket tickar på och ser rent och fint ut dock. Hur skulle ni göra? Skicka tillbaka eller behålla? Jag har ändå betalat ca 9,5k för den. Fynd om den vore 38, men lite saftigt för en mindre
Man hittar faktiskt en del med samma boett som är listade som 38 mm.De finns ju inte i 38 mm vad jag vet så är väl upp till dig. Tycker det blev lite dyrt om du inte gillar den skadade tavlan.
Har du någon länk till någon beskrivning som verkar seriös?Man hittar faktiskt en del med samma boett som är listade som 38 mm.
Om alla mäter slarvigt ska jag dock låta vara osagt, då jag inte hållit i en själv.
@Klockjägaren Även om det ligger i sakens natur att jag tycker att ångerrätten kan vara väl generös ibland så tycker jag också att om man inte gjort sitt jobb på rätt sätt så är det ju nästan så att det bör nyttjas.
Hade nog själv skickat den åter.
Tack för svar båda två! Blir kanske inte formellt ångerrätt, utan snarare reklamation pga felaktig beskrivning. Jag har meddelat Tisas att måtten inte stämmer; får se vad de svarar!Man hittar faktiskt en del med samma boett som är listade som 38 mm.
Om alla mäter slarvigt ska jag dock låta vara osagt, då jag inte hållit i en själv.
@Klockjägaren Även om det ligger i sakens natur att jag tycker att ångerrätten kan vara väl generös ibland så tycker jag också att om man inte gjort sitt jobb på rätt sätt så är det ju nästan så att det bör nyttjas.
Hade nog själv skickat den åter.
Inte samma boett.Här är en där 38 mm anges, hur seriös beskrivningen är låter jag vara osagt
Den är rätt mysig ändå;-)Tack för svar båda två! Blir kanske inte formellt ångerrätt, utan snarare reklamation pga felaktig beskrivning. Jag har meddelat Tisas att måtten inte stämmer; får se vad de svarar!