Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det beror ju på vad man gillar, jag gissar att den har ett av de enklaste verk som Omega tillverkat i en guldplätterad boett. Gissar på att den skulle landa någonstans runt 2500-3000:- på Tradera, jag skulle iaf inte vilja ge mer än så själv ifall jag vore intresserad.Jag snubblade över denna fining hos en klockhandlare i finska tornedalen. Om jag köper den, var går prisgränsen för att slippa bli blåst? Grovt estimat bara - den förefaller ticka. Ej originalarmband.
Mycket tack! Det är ett autoverk i den, men den är inte manuellt uppdragbar utan behöver skakas igång.Det beror ju på vad man gillar, jag gissar att den har ett av de enklaste verk som Omega tillverkat i en guldplätterad boett. Gissar på att den skulle landa någonstans runt 2500-3000:- på Tradera, jag skulle iaf inte vilja ge mer än så själv ifall jag vore intresserad.
Låter lite suspekt. De allra flesta automatiska Omegor ska väl gå att även dra upp manuellt?Mycket tack! Det är ett autoverk i den, men den är inte manuellt uppdragbar utan behöver skakas igång.
Det sitter med största sannolikhet ett kaliber 1481 i den, ett rätt tråkigt verk med problem. Det sitter samma verk i många Tissot men heter då 2481.Mycket tack! Det är ett autoverk i den, men den är inte manuellt uppdragbar utan behöver skakas igång.
Det ska absolut gå att dra upp även manuellt.Låter lite suspekt. De allra flesta automatiska Omegor ska väl gå att även dra upp manuellt?
Hej!
Liten fundering
Svärmor rotar bland sina gamla grejer och den här var hennes fars Omega.
Vad heter modellen?
Ålder?
Marknadsvärde..typ?
Tack på förhand
Bägge, ca 1500-2000:- styck?Funderar på att sälja dessa två men skulle behöva ha lite hjälp med prissättningen.
Tack för svarBägge, ca 1500-2000:- styck?
Kanske några hundra till.
Är nog värda från 2k och uppåt beroende på skick och funktion. Säljer nog bäst på Tradera eller här på KS, eller i någon facebookgrupp.Hej!
En kollega på jobbet rensade lite hos en bortgången familjemedlem och hittade dessa tre. Jag är ingen expert men jag kan läsa mig till att det är omega seamaster och tänkte direkt att det måste vara något värde i dessa.
Mina funderingar är;
1. Är det något värde i dessa som dem är?
2. Är det mer värt att lämna in på på
Någon form ar service för att sedan sälja?
3. Finns det något bra ställe i Stockholm man kan gå till som är intresserad av att köpa dem?
Stort tack på förhand!
Ingen omega expert så det finns nog vettigare som kan svara men i vilket fall:Hej!
En kollega på jobbet rensade lite hos en bortgången familjemedlem och hittade dessa tre. Jag är ingen expert men jag kan läsa mig till att det är omega seamaster och tänkte direkt att det måste vara något värde i dessa.
Mina funderingar är;
1. Är det något värde i dessa som dem är?
2. Är det mer värt att lämna in på på
Någon form ar service för att sedan sälja?
3. Finns det något bra ställe i Stockholm man kan gå till som är intresserad av att köpa dem?
Stort tack på förhand!
Ingen omega expert så det finns nog vettigare som kan svara men i vilket fall:
*Höger och vänster klocka ca 1500-2000 kr (tavlan på vänster ser lite dålig ut, kanske högra är bättre? Eventuellt lägg på ca 500 kr).
*Klockan I mitten saknar kronan men det ser ut som att guld på stålet är fräscht, fräsch baksida också, högre värde här (utan att nämna bandet), ca 4000 kr-4500? Kronan drar av lite men det ser ut som den är i bra skick overall. Med en krona ca 5000 kr+ om den nu är i gott skick. Har sätt kompletta fina på tradera gå för högre, ca 6000 kr+.
Ingen omega expert så det finns nog vettigare som kan svara men i vilket fall:
*Höger och vänster klocka ca 1500-2000 kr (tavlan på vänster ser lite dålig ut, kanske högra är bättre? Eventuellt lägg på ca 500 kr).
*Klockan I mitten saknar kronan men det ser ut som att guld på stålet är fräscht, fräsch baksida också, högre värde här (utan att nämna bandet), ca 4000 kr-4500? Kronan drar av lite men det ser ut som den är i bra skick overall. Med en krona ca 5000 kr+ om den nu är i gott skick. Har sätt kompletta fina på tradera gå för högre, ca 6000 kr+.
Annorlunda, visst - men knappast ekonomiskt försvarbart ändå.Stort tack för bra och vettiga svar!
Tolkar svaren att klockorna är värda ca 2000kr och uppåt. Och säljs bäst på tradera eller här på forumet. Tror ni att värdet blir annorlunda om man fixar till dem?
Omega constellation verkar sakna glasring? tror inte på ett så högt pris.
Så kan det kanske vara? Tyckte den såg lite naken ut men kan hända att jag är mer van att se den andra modellen.
Är det inte bara denna varianten?
Haha, så bra var mina ögon, missade det helt, jag hittar ut självDen saknar också sekundvisaren, vilket nog gör att en del budgivare dragit öronen åt sig något. Det är väl rimligt att anta att det kanske finns en del mer att göra när både krona och visare saknas.
Men håller dock med om att den ser ut att vara i fint skick i övrigt. Tror att den, i nuvarande skick, kanske snarare landat kring 3-4000 kr. Men vem vet - med åtminstone två "rätt" budgivare så kan det ju landa lite hur som helst.
Frågan är om du inte hade kunnat få mer för den? De är inte så vanliga trots allt5000kr kanske, jag sålde en vad jag tycker var i bättre skick för 6k för inte så länge sedan:
Tror inte det, hade ute den flera månader här och på omegaforums sen sålde jag den till slut på auktion på Tradera eller eBay om jag minns rätt.Frågan är om du inte hade kunnat få mer för den? De är inte så vanliga trots allt
Jag kan väl tillägga att jag behöll min. Jag har den som en vardagsklocka tillsammans med en 2937-1. /PTror inte det, hade ute den flera månader här och på omegaforums sen sålde jag den till slut på auktion på Tradera eller eBay om jag minns rätt.
Brukar rimligtvis säljas nära marknadspris på såna auktionssajter med vettiga bilder och beskrivning.
Snygga! Speciellt rancheron till vänster med broad arrowJag kan väl tillägga att jag behöll min. Jag har den som en vardagsklocka tillsammans med en 2937-1. /P