https://klocksnack.se/threads/guld-...uble-med-stålbaklock-är-inte-samma-sak.65987/Vad skiljedoublé, guld på stål och förgylld? Trodde det var typ same same.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://klocksnack.se/threads/guld-...uble-med-stålbaklock-är-inte-samma-sak.65987/Vad skiljedoublé, guld på stål och förgylld? Trodde det var typ same same.
Haha, Sorry, glömt bort att det var du som skrivit denJa, där var den redan såg jag nu....
Ja, den var ju i betydligt bättre skick.Hade också koll på den annonsen men hann inte iheller börja innan den drog iväg. Det gick en på bukowskis i bättre skick förra året. Mailade och frågade och slutpriset hade varit 15k.
https://www.bukowskis.com/sv/lots/813787-l-u-c-louis-ulysse-chopard-armbandsur-35-mm-kronograf
Ser fin och fräsch ut. Kan inte bedöma tavla och visare men runt 60 känns som ett rimligt marknadspris på KS med en länk.Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för min 16750? Från 1981, matt tavla, jubileelänk och oysterlänk. (Jag ska inte sälja, men håller på att lägga om försäkringen och behöver ha ett vettigt värde för detta).
Tackar, det var ungefär vad jag trodde. Men det är alltid bra med en second opinion. Servad förra året med papper, det höjer ju knappast värdet men om jag mot all förmodan skulle få för mig att flippa brukar det ju vara ett plus.Ser fin och fräsch ut. Kan inte bedöma tavla och visare men runt 60 känns som ett rimligt marknadspris på KS med en länk.
4-5kNågon som har koll på prisbilden på denna?
Ser ut att vara i ganska bra skick förutom det repiga glaset. Tippar på någonstans kring 1500 kr.Hur skulle ni värdera den här Certinan? Frågar åt en släkting som räddade klockan ur en sopsäck på väg till tippen.
Hur skulle ni värdera den här Certinan? Frågar åt en släkting som räddade klockan ur en sopsäck på väg till tippen.
Skulle tippa lite mer? Ds3 är väl en ganska populär modell? Bärs Rätt stort...Ser ut att vara i ganska bra skick förutom det repiga glaset. Tippar på någonstans kring 1500 kr.
Dka vi säga någonstans mellan 1500-2500 kr så har vi nog garderat oss rätt braSkulle tippa lite mer? Ds3 är väl en ganska populär modell? Bärs Rätt stort...
Låter rimligtDka vi säga någonstans mellan 1500-2500 kr så har vi nog garderat oss rätt bra
Sålde en blåtavlad vilken jag tror är mer eftertraktad än den vita för 2000kr i höstas, kan dock hända att jag satte ett för lågt pris och att det gått att klämma ut lite mer.
Kul när köparen inser att glasringen saknas?Känns det inte totalt orimligt att betala så här mycket för en pie-pan i detta skicket eller missar jag något? Lägger man till 5-6k får man ju en i vettigt/bra skick.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3256/vara/1362698
Precis, tänkte också på det.Kul när köparen inser att glasringen saknas?
Ingen aning egentligen men köpte du på e-bay borde väl du få ut samma ungefär? Eller var det ett "gömt" fynd? Fungerar den? Jäkligt snygg iallafall... även utan bezel.Orkar inte leta bezel till denna längre.
Gav strax över 3000kr för den inkl frakt och tull.
Vad är rimligt att försöka få ut? Samt var är bästa försäljningsställe tror ni?
Den tickar och går, men det är väl egentligen allt man kan säga som positivtIngen aning egentligen men köpte du på e-bay borde väl du få ut samma ungefär? Eller var det ett "gömt" fynd? Fungerar den? Jäkligt snygg iallafall... öven utan bezel.
Tradera borde väl fungera bra annars? Vad kostar en servad i bra skick med bezel?Den tickar och går, men det är väl egentligen allt man kan säga som positivt
Behöver definitivt en service.
Jag är rädd för eBay och deras avgifter :S
Svårt att säga eftersom de spänner så olika.Tradera borde väl fungera bra annars? Vad kostar en servad i bra skick med bezel?