• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

för mig den är köpt kanske i paris eller så. den klarar upp till 30m ner i vattnet :p
förmedlar bara vad jag hört, och den är säkert 20 år gammal. bara förstått som att de är något antikt värde, går ju inte direkt finna dessa klockor, var ju en som la upp liknande min med bild idag.
Nej, 30m betyder att den klarar av regn, inte ens duschar. 20 år gammalt är inte ens gammalt när det gäller klockor, anledningen att de inte går att fina är väl för att de gått i sönder till följd av låg kvalitet skulle jag gissa.

Edit: Eller så köptes inte så många prenumerationer när just den giveawayen kördes. :)

jaha okej :) lite intressant, mina släktingar " tillhör de rika folket " även om jag hatar att dela in människor i sorts fack.
tror dom köpte den i något av alla länder dom rest igenom. men får fortsätta forska :D

för mig den är köpt kanske i paris eller så. den klarar upp till 30m ner i vattnet :p
förmedlar bara vad jag hört, och den är säkert 20 år gammal. bara förstått som att de är något antikt värde, går ju inte direkt finna dessa klockor, var ju en som la upp liknande min med bild idag.
Jag la upp en bild från ebay där den ligger för motsvarande 800 kr och för närvarande osåld...

de såg jag, men den är inte i rostfritt stål. hört att de skall finnas värde i klockor som är i precis vid skiftet från analog till digital. men som sagt har inte full koll XD
Nej, 30m betyder att den klarar av regn, inte ens duschar. 20 år gammalt är inte ens gammalt när det gäller klockor, anledningen att de inte går att fina är väl för att de gått i sönder till följd av låg kvalitet skulle jag gissa.

Edit: Eller så köptes inte så många prenumerationer när just den giveawayen kördes. :)

Jag la upp en bild från ebay där den ligger för motsvarande 800 kr och för närvarande osåld...

jaha okej :) lite intressant, mina släktingar " tillhör de rika folket " även om jag hatar att dela in människor i sorts fack.
tror dom köpte den i något av alla länder dom rest igenom. men får fortsätta forska :D
Du är 17 år gammal och tror säkert du kan allting, jag är 21 och var/är säkerligen likadan - men i den här frågan kan du ge dig, du har fel - oavsett var klockan är köpt, av vem klockan är köpt eller hur rika dina föräldrar är så är klockan i det närmsta att beskriva som skräp, den håller inget monetärt värde - men har den ett affektionsvärde föreslår jag att du bär den med glädje.

jag är 29 år gammal, men det är inte relevant i sak. försökte endast förmedla det lilla jag minns och ser vad folk säger om det. har inte påstått att jag har rätt eller fel om något.

jag är 29 år gammal, men det är inte relevant i sak. försökte endast förmedla det lilla jag minns och ser vad folk säger om det. har inte påstått att jag har rätt eller fel om något.
Du har listat din din ålder som 17 i varje fall - och jag påstår inte att du sagt dig ha rätt - men du verkar ju helt oemottaglig för kunskap från flertalet erfarna medlemmar här på forumet samt det faktum att exakt samma klocka ligger osåld för 700 spänn.

länka gärna samma i rostfritt stål, det är värt mer än läder.. har inte angett någon ålder vad jag minns när jag reggade mig häromdagen. :) absolut inte, jag uppskattar vad folk delar med sig för kunskap, men sen läser jag gärna själv också :) vissa här sa någon hundralapp, i en butik sa dom lite mer än de, och någon säger att bara bandet är minst en tusenlapp. dvs alla säger olika i princip :p

länka gärna samma i rostfritt stål, det är värt mer än läder.. har inte angett någon ålder vad jag minns när jag reggade mig häromdagen. :) absolut inte, jag uppskattar vad folk delar med sig för kunskap, men sen läser jag gärna själv också :) vissa här sa någon hundralapp, i en butik sa dom lite mer än de, och någon säger att bara bandet är minst en tusenlapp. dvs alla säger olika i princip :p
Länken i rostfritt stål kostar inte några 100.000kr iallafall, med största sannolikhet är den inte ens original till klockan - ser ut som en typisk 50-kronorslänk från typ Clas Ohlsson.

Edit: Med största sannolikhet är läderbandet på den andra klockan mer värt, ser ut att vara av helt ok kvalitet.

https://www.ebid.net/uk/for-sale/as...nless-steel-chronograph-07-1957-158694173.htm

Typ fem pund, på länk, i rostfritt.

Man skulle kunna tänka sig att bandet är köpt som ett nytt typ Hirsch-band, och det är i så fall värt mer än klockan. Tyvärr.

allt på klockan är original. hörde något om steiner antar august ? klockan är ganska tung, märktes i butiken på hennes reaktion.
omöjligt att finna en exakt likadan via google som denna. men tackar för eran info iaf :)

någon mer bild :)

Bilagor

• IMG_2200.JPG
    IMG_2200.JPG
    227.2 KB · Visningar: 5
  • IMG_2201.JPG
    IMG_2201.JPG
    247.4 KB · Visningar: 5
Om du är fortsatt osäker trots det som skrivits i denna tråd rekommenderar jag en tur till Kaplans för en värdering.
ja det skall jag göra :) låt säga att det är som jag skrev, vad skulle de kunna vara värt tro ? är nog länken i sig som har värdet skulle jag tro. är det en speciell tid under hösten ? eller kan man gå dit när som helst ?

ja det skall jag göra :) låt säga att det är som jag skrev, vad skulle de kunna vara värt tro ? är nog länken i sig som har värdet skulle jag tro. är det en speciell tid under hösten ? eller kan man gå dit när som helst ?
Värdering kan du få när som helst - och länken håller föga till inget värde. Men som sagt, gå till Kaplans - varför inte redan idag? :)

bor inte i Sthlm och skulle gå vilse i gbg, :D aldrig vart i sthlm ens :p måste få med mig någon som kan hitta dit :p samt att dom stänger kl 6 om jag såg rätt.

allt på klockan är original. hörde något om steiner antar august ? klockan är ganska tung, märktes i butiken på hennes reaktion.
omöjligt att finna en exakt likadan via google som denna. men tackar för eran info iaf :)

Kikar man på tidigare länkade eBay annonsen så står det krippl i rubriken, kollar man Krippls hemsida så ser man rätt snabbt att de designar klockor efter dina behov.
https://www.krippl-watches.com/en/products/wrist-watches/

Så troligen har en firma (Ascot?) beställt denna klocka från Krippl för att ge som giveaway till kunder eller till sina anställda. Som sagts tidigare så tror jag du ska hoppa högt och köpa en lott om du får mer än 1000kr för den.

Ja, kanske det. Sätt du ut den på en auktion och gör dig en rejäl hacka.

du tänkte typ Tradera ? :p måste ju få värderat den först så jag vet vad jag skall ha som minimum bud :p
Minimibud ska du inte ha, nybörjarmisstag. Utan res. premieras av köparna. Då kommer buden att hagla utan hejd. Det kan sluta hur högt som helst. Denna kan särskilt dra internationellt intresse till sig. Frankrike kanske med tanke på den förmodade proviniensen.
Lycka till.

Minimibud ska du inte ha, nybörjarmisstag. Utan res. premieras av köparna. Då kommer buden att hagla utan hejd. Det kan sluta hur högt som helst. Denna kan särskilt dra internationellt intresse.
Lycka till.
Kan prova lägga upp den via tradera, synd bara att jag inte har direkt massa info om just denna att förmedla utan har några bilder bara. :p

Minimibud ska du inte ha, nybörjarmisstag. Utan res. premieras av köparna. Då kommer buden att hagla utan hejd. Det kan sluta hur högt som helst. Denna kan särskilt dra internationellt intresse till sig. Frankrike kanske med tanke på den förmodade proviniensen.
Lycka till.
vad menas med proviniensen ? :p frågan är vad som är smartast, typ Tradera eller åka till sthlm till kaplan ? :D

vad menas med proviniensen ? :p frågan är vad som är smartast, typ Tradera eller åka till sthlm till kaplan ? :D

Proveniens skulle det vara.
Kanske bäst att åka till Stockholm till att börja med. Eller än hellre nån större stad internationellt. London med alla sina finare auktionskammare, Berlin.. eller varför inte självaste Paris? Föreställer mig att även Hong kong och New York kunde passa.
Nej, nu får jag bannor snart. Måste ge mig iväg...

Proveniens skulle det vara.
Kanske bäst att åka till Stockholm till att börja med. Eller än hellre nån större stad internationellt. London med alla sina finare auktionskammare, Berlin.. eller varför inte självaste Paris? Föreställer mig att även Hong kong och New York kunde passa.
Nej, nu får jag bannor snart. Måste ge mig iväg...
vet inte vad Proveniens är ändå :p
får bli sthlm isf först och främst,
har inte pengarna att flyga till något land för att visa den iaf :p

Den här påminner om din: https://www.ebay.co.uk/itm/ASCOT-De...=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
hade det varit en sån här så hade det varit lite annorlunda: https://www.ebay.co.uk/itm/60-039-s...=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

Tillbaka
Topp