Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hittat denna fina Omega constellation piepan guld/stål. Orginal glas och spänne. cal 551 med box. Diameter 36mm. Vad är värdet enligt expert panelen på KS?
Så om den är under 9k så är det inte ett dåligt köp eller?Ukorrekt spænde, muligvis gennempoleret guldkappe og fel krone. Som jeg ser det, skal den enten have en donorboett eller bruges til reservedele, hvis guldet er gennempoleret. Hvis ikke, så omkring 9K. Box giver ikke noget merværdi (andet end boxens værdi i sig selv...) med mindre der også er matchende papirer. Boxen er dog korrekt for referencen.
Så om den är under 9k så är det inte ett dåligt köp eller?
Enligt bilderna verkade det som att allt guld är kvar. Bedömm själv.Det kommer an på om øverste venstre horn er for poleret. For mig ser det umiddelbart ud til, at guldet er poleret væk et par steder.
Skiven ser fantastisk ud!
Det är inte de bästa bilderna du lägger upp men klockan måste inte ha blivit polerad utan det kan bara vara bruksslitage vi ser. Har sett bra mycket sämre skick men den är repig som du ser och det är svårt att polera upp dessa snyggt.Enligt bilderna verkade det som att allt guld är kvar. Bedömm själv.
kul att se trollen rulla eller gråtaSläng klockan bara
Sluta nu, det är inte kul. Om du mot alla odds skulle vara seriös har du redan fått jättebra svar.någon som vet ett ca pris ?
någon som vet ett ca pris ?
kul att se trollen rulla eller gråta
nesh säljer den på aktion framöver kan länka ifall du är intresserad
länkarna som låg var dom borttagna på, doc såg man 2 andra klockor nere i hörnet typDu har ju redan fått den frågan besvarad? Lägg gärna upp en länk till auktionen!
Scrollar du ner en bit på länkarna ser du att den klockan som liknar din väldigt mycket gick för knappt 300 kronor, och att en vintagekronograf som delar namn med ditt skräp gick för knappt 5000 kronor. Din hade som sagt troligen hamnat runt hundralappen, var nu snäll och försvinn ur tråden eller återkom när du fått klockan professionellt värderad alternativt fått den såld på auktion.var dessa länkar som låg. därför hänger jag inte riktigt med. så trollar inte ifall ni tror det.
https://www.ebay.co.uk/itm/ASCOT-Design-Serie-0902-SWISS-Quartz-Chronograph-Calendar-Date-Wrist-Watch-RRR-/223001459677?hash=item33ebec3bdd:g:IO4AAOSw32lYvx11&nma=true&si=%2Fd8wW3D59SiD6Xej3AEbY0fgrR8%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
https://www.ebay.co.uk/itm/60-039-s-CHRONOGRAPH-ASCOT-OLIMPICO-Valjoux-92-Military-Style-all-SSteel-/292635387461?hash=item44226da645:g:w7cAAOSwOqBbQ81M&nma=true&si=%2Fd8wW3D59SiD6Xej3AEbY0fgrR8%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
Mvh Sluggo
Scrollar du ner en bit på länkarna ser du att den klockan som liknar din väldigt mycket gick för knappt 300 kronor, och att en vintagekronograf som delar namn med ditt skräp gick för knappt 5000 kronor. Din hade som sagt troligen hamnat runt hundralappen, var nu snäll och försvinn ur tråden eller återkom när du fått klockan professionellt värderad alternativt fått den såld på auktion.
Inte mina bilder.Det är inte de bästa bilderna du lägger upp men klockan måste inte ha blivit polerad utan det kan bara vara bruksslitage vi ser. Har sett bra mycket sämre skick men den är repig som du ser och det är svårt att polera upp dessa snyggt.
Inte mina bilder.
Tja om du inte har fler synpunkter kan jag bara säga. Tack för hjälpen!På det første billede på Tradera ser det ud til, at der er gennempolering på øverste, venstre horn.
doc är den serie 09 och min 03 men har ingen aning om hur stor roll sådant spelar.
var på kaplan igår och fick inga svar av dem. han tittade bara några sekunder
så någon seriös värdering verkar dom inte kunna ge där. men tack iaf
Har jag inte sagt heller, men den första bilden var bättre (större).Inte mina bilder.
dom kunde sagt något än de lilla som hann sägasDom kanske inte tyckte det var en klocka för dom? Kanske ville bespara dig 400 kr som en värdering kostar?
Du är ju riktigt ute och seglar. En 5år gammal diesel klocka har ett högre värde än den där dyngan och du jiddrar om serie 03 bla bla bla, uppenbarligen tycker du att du vet bättre än alla andra så varför du ens ställer frågan här är väldigt märkligt. Gör nu det enda rätta och ta den där klockan och tuta i dina polare på orten att du har en miljon runt handleden.kul att se trollen rulla eller gråta
nesh säljer den på aktion framöver kan länka ifall du är intresserad
Lycka till med auktionen!dom kunde sagt något än de lilla som hann sägas
iaf upplagd på tradera så får vi se vad som händer.
https://www.tradera.com/item/190209/318619570/ascot-klocka-
Du räknar med värdefrakt förstår jag av fraktkostnaden att döma. Tror du hade tjänat på oförsäkrat...dom kunde sagt något än de lilla som hann sägas
Ouch!Du räknar med värdefrakt förstår jag av fraktkostnaden att döma. Tror du hade tjänat på oförsäkrat...
Tänkte att nån skulle bjuda över, ville bara omöjliggöra att man skulle kunna dra tillbaks den - sen såg jag fraktkostnadenOuch!
@grodslukarenx Nåja, 201kr kan det väl vara värt!
Håller tummarnaTänkte att nån skulle bjuda över, ville bara omöjliggöra att man skulle kunna dra tillbaks den - sen såg jag fraktkostnaden
Några tips i all välmening, skriv i a f att klockan fungerar (om den nu gör det) brukar göra det lättare att sälja, Schenker och Postens skicka lätt kostar 65:- och är spårbara, 200:- i frakt skrämmer bort köpare.dom kunde sagt något än de lilla som hann sägas
Ha ha, perfekt till årets Secret SantaTänkte att nån skulle bjuda över, ville bara omöjliggöra att man skulle kunna dra tillbaks den - sen såg jag fraktkostnaden
Där sa du något!Ha ha, perfekt till årets Secret Santa