Någon göteborgare kanske köper den f2f. Kanske inte för 2 kr, men vem vet.Där sa du något!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon göteborgare kanske köper den f2f. Kanske inte för 2 kr, men vem vet.Där sa du något!
En såndär skulle jag vilja ha! @Andsan har väl koll på dessa? Ser fin ut förutom medaljongen som är sliten. Finfin klocka och klart värd en service om hon gillar den!Fick en fråga i går, av en som arbetsprövar hos oss.
Hon sa att det låg en massa klockor efter hennes man.
Hon kom med 24(!) klockor i dag, hälften är kvar hemma!
Många var skräp, en del kopior, men den här och några andra fastnade på näthinnan! 9
Är det här värt en service, eller är det Kaplans nästa?
Ouch!
@grodslukarenx Nåja, 201kr kan det väl vara värt!
Tänkte att nån skulle bjuda över, ville bara omöjliggöra att man skulle kunna dra tillbaks den - sen såg jag fraktkostnaden
Dags för nästa klockpar som kommer från kvinnan som arbetsprövar hos oss!
Update: @Sluggo verkar ha insett att mitt bud med största sannolikhet skulle stå som enda bud och bad mig kontakta kundtjänst för att plocka bort annonsen.Tänkte att nån skulle bjuda över, ville bara omöjliggöra att man skulle kunna dra tillbaks den - sen såg jag fraktkostnaden
Han kanske fick ett privat bud på några 100:a tusen som han skrev tidigare: -iaf var bara bandet värt 500-1000kr sen med alla påkostade finesser från tidigt bruk, såg någon liknande sådan klocka för ett par hundra tusen iaf- man vet ju aldrig.Update: @Sluggo verkar ha insett att mitt bud med största sannolikhet skulle stå som enda bud och bad mig kontakta kundtjänst för att plocka bort annonsen.
Kommer du få din nyköpta klocka då?Update: @Sluggo verkar ha insett att mitt bud med största sannolikhet skulle stå som enda bud och bad mig kontakta kundtjänst för att plocka bort annonsen.
Köpte den ju aldrig, auktionen plockades ner.Kommer du få din nyköpta klocka då?
Attans då, en riktig dyrgripKöpte den ju aldrig, auktionen plockades ner.
Det var synd, skulle ha varit ett riktigt kap enligt Sluggos egna meningKöpte den ju aldrig, auktionen plockades ner.
Syns väl ganska tydligt att de två 4-orna i 40 och 45 inte är likadana...Vad tycker folket är värdet på denna Omega 1945, Cal: 30T2? Är urtavlan är lite för fin för att vara orginal eller är jag bara helt fel på det?
Egentligen ska man ju kanske posta innan man köper men det spelar ingen roll det fanns inte tid till det, jag bara skulle ha klockan i fråga. Hursomhelst så blir jag nyfiken nu ändå på vad den faktiskt kan vara värd om man nu kan sätta ett värde på den
Länkar till originalannonsen för enkelhetens skull:https://klocksnack.se/threads/vintage-seiko-king-quartz-9923-7010-jdm-1979.96404/#post-2435473
Om man tittar paa Yahoo Auction Japan sa saljs KQ I bra bruksskick for mellan 500 till 1500 sek, lagg till nagra hundringar innan klockan ar hemma i Sverige.
Jag har aldrig sett ett orginal armband till KQ utan just KQ pa spannet men kanske sena var utan.
En fin klocka, men vilken prisdiff mot annonsen.
Om man tittar paa Yahoo Auction Japan sa saljs KQ I bra bruksskick for mellan 500 till 1500 sek, lagg till nagra hundringar innan klockan ar hemma i Sverige.
Jag har aldrig sett ett orginal armband till KQ utan just KQ pa spannet men kanske sena var utan.
Här har de redan gått igenom spännet: https://klocksnack.se/threads/frågo...älj-2-1-uppdaterad.87711/page-68#post-2436446
Men jag vill inte riktigt komma och hålla med dig gällande priset jag menar du kan ju inte riktigt jämföra så, denna är ju verkligen unik och denna specifika modell som har royal oak thin stuket finns inte att köpa någonstans. Så egentligen är väl värdet det köparen är beredd att betala helt enkelt, och vad det är är inte lika enkelt att svara på
Dessutom hittar jag flera kq på yahoo där som går för 450$+ och inte alls många som fungerar och är fräscha för 500-1500.
Tex denna http://yahoo.aleado.com/lot?auctionID=o194347979
Grattis!!! Skönt att du slapp betala 201kr för den.Köpte den ju aldrig, auktionen plockades ner.
Håller med @kuma-kun (som har stenkoll), alldeles för dyr. Det är ju ingen Superior, hade det varit det så hade vi kunnat börja snacka om höga priser.Egentligen ska man ju kanske posta innan man köper men det spelar ingen roll det fanns inte tid till det, jag bara skulle ha klockan i fråga. Hursomhelst så blir jag nyfiken nu ändå på vad den faktiskt kan vara värd om man nu kan sätta ett värde på den
Länkar till originalannonsen för enkelhetens skull:https://klocksnack.se/threads/vintage-seiko-king-quartz-9923-7010-jdm-1979.96404/#post-2435473
Skit cool Det kan mycket väl vara en ´54a, den som är förlagan till Heritagemodellen som kom ´14. Jag vet att dom kom med calendar/datum 1956 och det är ju möjligt att den är ifrån den tiden också, för säkert fanns dom parallellt ända fram till 1959. 19AS är tydligen ett bra urverk också Den ser ju härligt möglig ut, men med ett nytt glas och ett fint band... det är bara hjälpa henne av med denFick en fråga i går, av en som arbetsprövar hos oss.
Många var skräp, en del kopior, men den här och några andra fastnade på näthinnan! 9
möjligen är fasningen på luggarna lite hårt polerad...Fick en fråga i går, av en som arbetsprövar hos oss.
Ska komplettera med bättre bilder på luggarna!möjligen är fasningen på luggarna lite hårt polerad...
Håller också med honom, mest om det sista han sa.Håller med @kuma-kun (som har stenkoll), alldeles för dyr. Det är ju ingen Superior, hade det varit det så hade vi kunnat börja snacka om höga priser.
här finns en liten guide med bilder... https://wornandwound.com/affordable-vintage-1954-longines-conquest/Ska komplettera med bättre bilder på luggarna!
Tack för dina intressanta kunskaper!