Valdemar25
Silver
Värde mässigt hur ligger en Heuer oversize 38 mm utan krona från 40-tal? Helt orörd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är ett rimligt pris för en chronometer ds-2 18k
som denna.
Men den som jag funderar på att köpa har inte guldlänken. Så enbart klockhuvudet
Har googlat runt men inte lätt att hitta avslutade auktioner eller andra slutpriser på denna pjäs
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.Har letat efter sådan också. Växer inte på träd direkt..
Bör ju väga en 60-70 gram, bara guldvärdet blir ju en slant. Jag hade gett 15-18k för en. Vad tycker du själv?
Säker? Trodde Certina hade solida boetter? Eller bara väldigt lätta länkar?Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.
Ds-2 är en rejäl guldtacka men , jag vet inte. Det va en ren gissningSäker? Trodde Certina hade solida boetter? Eller bara väldigt lätta länkar?
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.
Bakboetten, alltså endast baklocket med sköldpaddan på väger 20g ??I følge en bekendt ("svajts" på Instagram) vejer bagboetten alene 20g...
Den eneste jeg har set til salg var på eBay - et BIN jeg kom for sent til: https://klocksnack.se/threads/certina-ds-“where-it-all-began”.42119/page-38#post-2368866
Det er godt nok et DS-2 "Coronation", hvilket lader til at have været en Certina-navn til deres kronometre, men €230 er nu ret billigt...
Bakboetten, alltså endast baklocket med sköldpaddan på väger 20g ??
Ne men tyckte de lät mycke , tung sköldpaddaJeps, lige under 20 gram siger han: https://www.instagram.com/p/BtQ4dZ5njao/
Og synes du det lyder usandsynligt?
120-150 typ, beroende på skick.Vad kostar en 105.003 ”Ed White” i dagsläget? Någon med koll?
Tack, då verkar mina spaningar stämma120-150 typ, beroende på skick.
Slängde upp några bilder på ett riktigt trevligt ex igår i Speedmaster tråden. Fullset men tyvärr med decimal bezel.. Den var rätt dyr o låg på närmare 200’. Men jag har ingen superkoll direkt. Sen som med allt annat beror det ju på vilket skick du letar efter?Vad kostar en 105.003 ”Ed White” i dagsläget? Någon med koll?
Den här såg ju rätt ok ut. Inge superskick men helt ok med rätt länk o boxTack, då verkar mina spaningar stämma
Tror nog det kan stämma. Min DS har 37g guld, och bakboetten är jäääkligt tjock.Ne men tyckte de lät mycke , tung sköldpadda
Klart de stämmer, har ju fått bildbevis !Tror nog det kan stämma. Min DS har 37g guld, och bakboetten är jäääkligt tjock.
Tror nog det kan stämma. Min DS har 37g guld, och bakboetten är jäääkligt tjock.
Tror vi missförstår varandra allihop .Er selve boetten virkelig kun 20g tung? Eller misforstår jeg dig?
Haha även detta är missförstånd , det var inte jag som hade en bild på bakboetten som vägde 17gTror vi missförstår varandra allihop .
@MacRulez4ever hade ju som sagt en vägningsbild på den omtalade bakboetten. Jag har för mig att min DS har en guldvikt på 37g, men kan komma ihåg fel.
37-17=20gTror vi missförstår varandra allihop .
@MacRulez4ever hade ju som sagt en vägningsbild på den omtalade bakboetten. Jag har för mig att min DS har en guldvikt på 37g, men kan komma ihåg fel.
haha, den slutgiltiga ekvationen svar på allt : 37-17=2037-17=20g
Och en DS-2 lär ju ha mer gram guld totalt än en DS.Tror nog det kan stämma. Min DS har 37g guld, och bakboetten är jäääkligt tjock.
Det är en guldpläterad boett (förgylld dvs). 1950-tal? Värdet är tyvärr lågt, knapp hundring på loppis? Låga värdet beroende på gamla damur som inte är så eftertraktade samt billigt boettmaterialet som slits på dåligt sätt (mässingen tittar fram).Hej
Någon som har kännedom om denna.
''LEIJONA'' Superextra 17 Jewels, Waterproof
Den är finsk skulle jag tro samt ett dam ur ca liten modell
Sedan vad det är för typ av material på denna ?
Samt vad priset kan vara.
Uret fungerar
Se bilder
//Simon
Det är en guldpläterad boett (förgylld dvs). 1950-tal? Värdet är tyvärr lågt, knapp hundring på loppis? Låga värdet beroende på gamla damur som inte är så eftertraktade samt billigt boettmaterialet som slits på dåligt sätt (mässingen tittar fram).
Äsch då, den där är ju gigantisk relativt sett. Titta på Jaeger LeCoultres mekaniska kaliber 101 klockor (urverket framtaget 1929 och är fortfarande världens minsta mekaniska).Tack för svaret
Denna är min mors gamla klocka.
Man kan ju undra hur dom såg tiden på dessa, Den är ju så liten
//Simon