• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Valdemar25

Cartier
Värde mässigt hur ligger en Heuer oversize 38 mm utan krona från 40-tal? Helt orörd.
752D1AF4-E09F-4189-9454-595BC3C7EEF2.jpeg
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en chronometer ds-2 18k
som denna.
Men den som jag funderar på att köpa har inte guldlänken. Så enbart klockhuvudet
Har googlat runt men inte lätt att hitta avslutade auktioner eller andra slutpriser på denna pjäs
A70208D3-AE9E-40B7-9033-C8BDF6FC1852.jpeg
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Vad är ett rimligt pris för en chronometer ds-2 18k
som denna.
Men den som jag funderar på att köpa har inte guldlänken. Så enbart klockhuvudet
Har googlat runt men inte lätt att hitta avslutade auktioner eller andra slutpriser på denna pjäs
A70208D3-AE9E-40B7-9033-C8BDF6FC1852.jpeg

Har letat efter sådan också. Växer inte på träd direkt..
Bör ju väga en 60-70 gram, bara guldvärdet blir ju en slant. Jag hade gett 15-18k för en. Vad tycker du själv?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har letat efter sådan också. Växer inte på träd direkt..
Bör ju väga en 60-70 gram, bara guldvärdet blir ju en slant. Jag hade gett 15-18k för en. Vad tycker du själv?
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.
 

NickG

Cartier
Efter en kväll på Tradera så fastnade jag i Vintageträsket, slutade med att jag bjöd hem en Omega De-ville från 1971 för 2900kr. Var detta vettigt? Som sagt, helt ny i Vintage och det var första gången jag ens sökte på gamla Omegor på Tradera, så all hjälp uppskattas haha:)
Omega de-ville.PNG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.
Säker? Trodde Certina hade solida boetter? Eller bara väldigt lätta länkar?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.

Nja, en DS-2 boett är ju en rejäl klump.
Ganska säker på att du kommer upp i rätt många gram, även head-only.
På guldklockor är ju guldvärdet ofta en del av priset. Be säljaren väga?

Det sagt så tror jag inte du är ute och cyklar med ca 20k.
 

ConElPueblo

Panerai
Utan länk är de inte 70g guld knappt 70g guld ink länk, men som sagt jag har ingen aning. Kan själv tycka att 20k kan va rimligt för endast klockan utan länk. Men det kanske är för saftigt. Hittar ingen försäljnings siffror på denna klocka , så man har inget att gå på direkt.

I følge en bekendt ("svajts" på Instagram) vejer bagboetten alene 20g... :)

Den eneste jeg har set til salg var på eBay - et BIN jeg kom for sent til: https://klocksnack.se/threads/certina-ds-“where-it-all-began”.42119/page-38#post-2368866

Det er godt nok et DS-2 "Coronation", hvilket lader til at have været en Certina-navn til deres kronometre, men €230 er nu ret billigt... o_O
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I følge en bekendt ("svajts" på Instagram) vejer bagboetten alene 20g... :)

Den eneste jeg har set til salg var på eBay - et BIN jeg kom for sent til: https://klocksnack.se/threads/certina-ds-“where-it-all-began”.42119/page-38#post-2368866

Det er godt nok et DS-2 "Coronation", hvilket lader til at have været en Certina-navn til deres kronometre, men €230 er nu ret billigt... o_O
Bakboetten, alltså endast baklocket med sköldpaddan på väger 20g ??
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vad kostar en 105.003 ”Ed White” i dagsläget? Någon med koll?
Slängde upp några bilder på ett riktigt trevligt ex igår i Speedmaster tråden. Fullset men tyvärr med decimal bezel.. Den var rätt dyr o låg på närmare 200’. Men jag har ingen superkoll direkt. Sen som med allt annat beror det ju på vilket skick du letar efter?
 

Simon.x

Rolex
Hej
Någon som har kännedom om denna.
''LEIJONA'' Superextra 17 Jewels, Waterproof
Den är finsk skulle jag tro samt ett dam ur ca liten modell :oops:
Sedan vad det är för typ av material på denna ?
Samt vad priset kan vara.
Uret fungerar :)
Se bilder

OM någon vill köpa denna för en liten summa PM :D


IMG_0504.JPG
IMG_0510.JPG
IMG_0511.JPG
IMG_0513.JPG
IMG_0514.JPG
IMG_0517.JPG
IMG_0518.JPG


//Simon
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Hej
Någon som har kännedom om denna.
''LEIJONA'' Superextra 17 Jewels, Waterproof
Den är finsk skulle jag tro samt ett dam ur ca liten modell :oops:
Sedan vad det är för typ av material på denna ?
Samt vad priset kan vara.
Uret fungerar :)
Se bilder

IMG_0504.JPG
IMG_0510.JPG
IMG_0511.JPG
IMG_0513.JPG
IMG_0514.JPG
IMG_0517.JPG
IMG_0518.JPG


//Simon
Det är en guldpläterad boett (förgylld dvs). 1950-tal? Värdet är tyvärr lågt, knapp hundring på loppis? Låga värdet beroende på gamla damur som inte är så eftertraktade samt billigt boettmaterialet som slits på dåligt sätt (mässingen tittar fram).
 

Simon.x

Rolex
Det är en guldpläterad boett (förgylld dvs). 1950-tal? Värdet är tyvärr lågt, knapp hundring på loppis? Låga värdet beroende på gamla damur som inte är så eftertraktade samt billigt boettmaterialet som slits på dåligt sätt (mässingen tittar fram).

Tack för svaret
Denna är min mors gamla klocka.
Man kan ju undra hur dom såg tiden på dessa, Den är ju så liten :watching:

//Simon
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack för svaret
Denna är min mors gamla klocka.
Man kan ju undra hur dom såg tiden på dessa, Den är ju så liten :watching:

//Simon
Äsch då, den där är ju gigantisk relativt sett. Titta på Jaeger LeCoultres mekaniska kaliber 101 klockor (urverket framtaget 1929 och är fortfarande världens minsta mekaniska).
Jeager-LeCoultre-101-Queens2.jpg__760x0_q75_crop-scale_subsampling-2_upscale-false.jpg
20550966_1.jpg
80038794_view%2002_02.jpg
Cal-101.jpg
H20784-L118627249.jpg
 

Bilagor

  • 2016_NYR_12161_0167_000(jaeger-lecoultre_a_fine_18k_gold_and_synthetic_ruby_bracelet_watch_sig).jpg
    2016_NYR_12161_0167_000(jaeger-lecoultre_a_fine_18k_gold_and_synthetic_ruby_bracelet_watch_sig).jpg
    27.9 KB · Visningar: 1
  • 32583_01.jpg
    32583_01.jpg
    49.9 KB · Visningar: 2
  • 1738696.png.crop.1000.high.grey.jpg
    1738696.png.crop.1000.high.grey.jpg
    31.4 KB · Visningar: 2
Topp