Ingen är väl kanske värd att kosta på en service rent ekonomiskt eftersom servicen kommer kosta mycket mer än värdet på själva klockan. Det är väl i så fall det känslomässiga värdet som gör att det skulle kännas lönt.Hallå igen! Fick så bra svar när jag frågade om fars guldklocka så jag gör ett försök med övriga klockor jag fick ta över också. Jag förstår att det inte är några märkvärdigheter och de flesta är rätt välanvända. De med uppdrag (de tre högra i bild) hoppar igång sporadiskt men stannar igen. Det jag undrar är väl egentligen om någon av dem är värd att serva? Certina-klockan till vänster är från farmor och verkar vara guld. Den vill jag gärna få igång åt min fästmö, och seikon med stållänk hade far alltid på sig så den vill jag också gärna använda, men övriga. Är det nåt att ha?
Tack på förhand!
/Linus
Både dam-Certinan och Seikon är ju kvartsur, så om du vill ha dessa fungerande så ta dom till en urmakare för batteribyte först och främst och se om dom tickar igång. Gör dom inte det så är åtminstone Certinan inga problem att serva. Om det görs genom Swatch Group byts då glas, krona, visare och verk och kostar ~1500-2000 kronor.