Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där har ett valjoux 7734 som började produceras 1969. Tror att den där modellen snarare är från-71/-72 med koppling till OS i München 1972. Valjoux 7736 är ett 3-registers utan datum. Trevlig klocka!Junghans olympic med valjoux 7736 Sent 60 tal
Helt rätt det är 7734, blandar ihop siffrorna ibland. (7736 finns i min Yema flygraf) 71/72 låter också troligt. Junghans är kanske inte är det mest exklusiva märket men jag gillar klockor med det äldre stuket och med gamla valjoux verk. Kommer bättre bilder och med ett bättre band framöverDen där har ett valjoux 7734 som började produceras 1969. Tror att den där modellen snarare är från-71/-72 med koppling till OS i München 1972. Valjoux 7736 är ett 3-registers utan datum. Trevlig klocka!
Vafan.. din är ju finare än min Jag har haft denna sen den var ny. Fick den när jag tog segelflygcert någon gång på stenåldern.Samma här! Har också en flygraf som du, fina klockor!
Underbart med historian ju, minst lika fin den där!Vafan.. din är ju finare än min Jag har haft denna sen den var ny. Fick den när jag tog segelflygcert någon gång på stenåldern.
Det är lite kul att ha alla gamla klockor (som dessutom fungerar) kvar sen ungdomen. Ålderstecken eller typiskt nörd syndrom?Underbart med historian ju, minst lika fin den där!
Hade tressa så taskig finish på tavlorna? Eller är det telefonen som skojar till bilden?En liten Tressa skindiver chrono hittade hem till mig! Lite polering av plexit och ett vintage Tropic sport senare var den redo för handleden!
Relativt billigt nöje såna här klockor!
Telefonbilder och halvtaskigt ljus som ställer till det.Hade tressa så taskig finish på tavlorna? Eller är det telefonen som skojar till bilden?
Indexen ser dock rejält polerade ut, men kostar man inte på sig applicerade index blir de ju mer eller mindre runda.Telefonbilder och halvtaskigt ljus som ställer till det.
Älskar ytterskalan på den där, balanserar ner tavlan så bra, så fin! Jag tackar för inspiration och kör min idag.T-12:an får tjänstgöra. Fortfarande lika mycket nöje på handleden.