Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Verkar finnas ett destilleri som heter Holyrood i Edinburgh nu. Ingen aning om vad de gör. Annars kan en besök på Glen Kinchie vara en trevlig halvdag. Ligger ju en liten bit bort men överkomligt. Gick att boka buss/visning/provning via deras hemsida förut iaf. Whiskyn är väl inte top notch men man får "besöka destilleri i Skottland" avbockat på ev bucketlist.
Verkar finnas ett destilleri som heter Holyrood i Edinburgh nu. Ingen aning om vad de gör. Annars kan en besök på Glen Kinchie vara en trevlig halvdag. Ligger ju en liten bit bort men överkomligt. Gick att boka buss/visning/provning via deras hemsida förut iaf. Whiskyn är väl inte top notch men man får "besöka destilleri i Skottland" avbockat på ev bucketlist.
Varit på Glen Kinchie när jag var på konferens i Edinburgh för många år sedan. Utflyken dit var dock en lördag förmiddag så ingen verksamhet pågick. Vi fick i alla fall en en mycket bra beskriving och praktisk presentation av processen, men en vardag hade nog varit att föredra.
Denna verkar ju väldigt trevlig, många bra omdömen så jag köpte en. Men smakar den kanel som den ska göra eller är det bara lite hetta?Dagens chansning. Nyhet sen 1/6 för 299:- som får bra recensioner. En konkurrent till Loch Lomond Madeira Cask för samma pengar?
Glen Moray Chardonnay Cask Finish – snygg och belevad
Glen Moray, beläget i Elgin, hjärtat av Speyside, startade ursprungligen som Elgin West Brewery…www.livetsgoda.se
Denna verkar ju väldigt trevlig, många bra omdömen så jag köpte en. Men smakar den kanel som den ska göra eller är det bara lite hetta?
Okej, korkar upp den ikväll å testar... nyfiken på allt just nuMinns inte. Tycker fortfarande att den är prisvärd och bättre än Loch Lomond Madeira Cask, men jag har sen en tid tillbaka gett upp på maltwhisky utan åldersangivelse. Oavsett smak så blir dom alltid lite råa jämfört med en 12-åring eller äldre, även om en skvätt vatten kan mildra det värsta.
Okej, korkar upp den ikväll å testar... nyfiken på allt just nu
Den är inte riktigt lika len i smaken som andra whiskys, hetta finns och den är ganska lättdrucken. Själv tycker jag den inte har så mycket karaktär (smak) som andra jag provat och jag hade valt Loch Lomond Madeira Cask för samma pengar. Men den är definitivt inte dålig, prisvärdDenna verkar ju väldigt trevlig, många bra omdömen så jag köpte en. Men smakar den kanel som den ska göra eller är det bara lite hetta?
Fortfarande inte korkat upp, kvittot kvar... hur ska jag göra stod mellan denna och Madeira kaskDen är inte riktigt lika len i smaken som andra whiskys, hetta finns och den är ganska lättdrucken. Själv tycker jag den inte har så mycket karaktär (smak) som andra jag provat och jag hade valt Loch Lomond Madeira Cask för samma pengar. Men den är definitivt inte dålig, prisvärd
Öppna och testaFortfarande inte korkat upp, kvittot kvar... hur ska jag göra stod mellan denna och Madeira kask
Fortfarande inte korkat upp, kvittot kvar... hur ska jag göra stod mellan denna och Madeira kask
Får prova den nästa gång! Sett att det har blivit några singleton för dig Vilken är bäst av den och deveron?Klart du ska prova den, men nästa gång lägger du på 75:- och får mitt inköp idag. Klart värt merkostnaden ...
Får prova den nästa gång! Sett att det har blivit några singleton för dig Vilken är bästa av den och deveron?
Har nog tänkt anCnoc som nästa köp faktisktLigger bra nära varandra. Deveron är nog något mildare i smaken men båda två är lättdruckna och behöver definitivt inget vatten. Dom två plus anCnoc är mina favoriter mellan 350 och 400 spänn.
Håller med Barfly och Laketwig, öppna och kör på!Fortfarande inte korkat upp, kvittot kvar... hur ska jag göra stod mellan denna och Madeira kask
Öppna och testa
Klart du ska prova den, men nästa gång lägger du på 75:- och får mitt inköp idag. Klart värt merkostnaden ...
Okej nu kör vi!Håller med Barfly och Laketwig, öppna och kör på!