• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Inte så stor whisky 🥃 provning 😉
98936470-607F-400B-ABAB-11468A36D471.jpeg

Köpte en sådan här lågbudgetmalt igår. Har ju haft den tidigare och tycker den är helt OK med en liten skvätt vatten i, i alla fall klart värd sina 299:-.
Omega 42 2021-11-24 (Whisky).jpg

Beklagade mig för en ur personalen att deras 12-åring (Inchmurrin) och 15-åringen inte längre finns på något bolag i min stad utan måste beställas. Då nämnde han att en ny variant på den ovan var på ingående den 1/12. Ska bli intressant att prova:
Ny Loch Lomond.jpg

Köpte en sådan här lågbudgetmalt igår. Har ju haft den tidigare och tycker den är helt OK med en liten skvätt vatten i, i alla fall klart värd sina 299:-.
Omega 42 2021-11-24 (Whisky).jpg

Beklagade mig för en ur personalen att deras 12-åring (Inchmurrin) och 15-åringen inte längre finns på något bolag i min stad utan måste beställas. Då nämnde han att en ny variant på den ovan var på ingående den 1/12. Ska bli intressant att prova:
Ny Loch Lomond.jpg
Den blir intressant

Den släpptes på SB i dag. Täby C fick 6 st. Jag passade på att köpa 2 då jag fick information av en som provat den på en whiskyprovning och som tyckte den var riktigt bra.
20211201_124528.jpg

Ibland har man tur. Dom hade två kvar på det enda system i stan som hade den när jag gick hemifrån och bara en när jag kom fram. Den här. :happyhappy:
IWC I 2021-12-02 (Whisky x 2).jpg
Passade på att hugga en flaska också medan det fanns i lager. Väl värd en chansning för 299:- samt ett bra sätt att dryga ut whiskykalendern lite :)
C777355B-CCE6-4E60-A49F-3C8DE7FBA0F9.jpeg

Den släpptes på SB i dag. Täby C fick 6 st. Jag passade på att köpa 2 då jag fick information av en som provat den på en whiskyprovning och som tyckte den var riktigt bra.
20211201_124528.jpg

Ibland har man tur. När jag gick hemifrån hade dom två kvar på det enda system i stan som hade den och bara en när jag kom fram. Den här. :happyhappy:
IWC I 2021-12-02 (Whisky x 2).jpg

Passade på att hugga en flaska också medan det fanns i lager. Väl värd en chansning för 299:- samt ett bra sätt att dryga ut whiskykalendern lite :)
C777355B-CCE6-4E60-A49F-3C8DE7FBA0F9.jpeg

Är det någon av er eller nån annan i tråden som har provsmakat?

Kan dela med mig av första luckan jag öppnade igår av årets kalender :)
A8E5A814-2BB4-4259-BF38-E089A9D2B958.jpeg

Bakom luckan och i flaskan var denna:

Mycket, mycket bra! Hade den funnits någorlunda lättillgänglig så hade det nog landat ett par flaskor i skåpet.

Här får ni lucka Nr3 från igår, ni får säga till ifall det är fullständigt ointressant då slutar jag :)
77C111FE-95F9-4E9B-9F8C-92821ABFBD3D.jpeg

Bakom denna fanns:

Klart över förväntan. Mycket vanilj och ganska fruktig. Lättdrucken med en ganska torr eftersmak. Jag är definitivt inte främmande för att köpa en flaska i framtiden.
Inte då. När du gått igenom alla 24 så tar jag ditt tips om den bästa och köper den :p

Här får ni lucka Nr3 från igår, ni får säga till ifall det är fullständigt ointressant då slutar jag :)
77C111FE-95F9-4E9B-9F8C-92821ABFBD3D.jpeg

Bakom denna fanns:

Klart över förväntan. Mycket vanilj och ganska fruktig. Lättdrucken med en ganska torr eftersmak. Jag är definitivt inte främmande för att köpa en flaska i framtiden.
Absolut inte ointressant, snarare tvärtom 👍😊

Missade att lägga upp gårdagens så här kommer en dubbel!

Nr4:
75E4C0B7-CEF4-4C41-BE26-FABFC9A3E05C.jpeg

Bakom denna fanns:

- Helt OK ”vardags” lite vass i smaken men med en rökighet som smyger på. Känns ändå rätt prisvärd!

Nr5:
C2342F6D-4AFC-48BE-99BF-BF64895FFF05.jpeg

Bakom denna fanns:

- Hade på förhand bestämt mig att den skulle vara rätt dålig pga den färgen. Men jag blev positivt överraskad. Ingenting jag skulle köpt i vanliga fall. Doft explosion av fruktighet och samma gäller smaken. Ganska söt och fruktig. Klart kul lucka :)

Tillbaka
Topp