• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

håller med ,tycker IWC:s design överlag är allt annat än "stökigt""billigt" och "osäkert"
IWC:s design i övrigt säger jag inget om, jag är en stolt ägare själv. Men snälla återgå till första loggan.

666b.jpg

Går säkert också att få in i någon slags triangel. ;)

Det är i alla fall trevligt att vi får tycka olika. För mig är balansen perfekt vad gäller logotypen där. Är ganska säker på att det hela bygger på en liksidig triangel i en liksidig triangel. Kronan håller jag däremot med om...

IWC.jpg
Det har du nog alldeles rätt i. Däremot var ju deras tunna kursiva logga mycket snyggare "International Watch Co"

IWC:s design i övrigt säger jag inget om, jag är en stolt ägare själv. Men snälla återgå till första loggan.

Det har du nog alldeles rätt i. Däremot var ju deras tunna kursiva logga mycket snyggare "International Watch Co"

Det kan jag absolut hålla med om :) Såg det mer utifrån deras nuvarande logotyp och varför proportionerna av den ser ut som den gör på big pilot.

När luggarna på boetten är så tjocka att endast originallänken eller original band ser bra ut. När det blir helt omöjligt att sätta klockan på ett snyggt läder när man vill dressa upp den. Extra irriterande när det inte ens är en integrerad länk.
index.jpg

Typ Fortis B42, men det finns fler...

TS, idén till den här tråden är briljant. Den formligen väller, likt lava i en aktiv vulkan, ur sig aska som kommer att hålla på lååååååång tid framöver. Här hittar vi den rätta energin, så mycket inneboende som äntligen kommer ut.

Senast ändrad:
Kan bara hålla med TS angående Orient! Bra klockor som har inhouse verk och en kvalité som inte speglar prislappen! Men både märkets namn och märke är fult och känns allmänt B! Tycker liknelsen med att Orients logga ser ut som ett fläkt rökar märke stämmer klockrent som någon tidigare sagt här på forumet! Det stör jag mig på!

Kan bara hålla med TS angående Orient! Bra klockor som har inhouse verk och en kvalité som inte speglar prislappen! Men både märkets namn och märke är fult och känns allmänt B! Tycker liknelsen med att Orients logga ser ut som ett fläkt rökar märke stämmer klockrent som någon tidigare sagt här på forumet! Det stör jag mig på!

Den påminner starkt om Philip Morris logga faktiskt.

Philip_Morris_logo.jpg

orient.png

Det är i alla fall trevligt att vi får tycka olika. För mig är balansen perfekt vad gäller logotypen där. Är ganska säker på att det hela bygger på en liksidig triangel i en liksidig triangel. Kronan håller jag däremot med om...

IWC.jpg
Tror du inte denna passar ännu bättre?
Illuminati-Logo.png

Now it all makes sense!! :D

Glycine, Omega och Sinns grafiska profil med deras logga, Sjöö Sandströms modellnamn (Royal steel, kom igen), och en rad därtill. Klockor som är designade som ett dykarur men som har 3 ATM, eller Tribute to Deepsea som har 10 ATM eller Overseas med 15 ATM. Stora klockor, vräkiga klockor. Hublot. Överanvändning av stjärnor hos Zenith. Sinn och Sjöö Sandströms länkar. Samarbeten och limited editions.

Håller med om att romerska index är fula, men dessa två är undantagna av någon konstig anledning. (lånade bilder)

IMG_3166.JPG
IMG_3167.PNG
De där var riktigt fina! Åberopar min friskrivning på slutet :D

Rolex gjorde en schysst lite grafisk modern tolkning och Cartiern är ju härligt klassisk så att det flyger

Anser att Rolex för världens bästa lyxbruks klocka. Älskar Seiko och Rolex, Seiko är mer än stämning man njuter av. Men Rolex är för mig hardcore kvalité.

Däremot är det tråkigt att de stort sett alltid har damm på urtavlan, snea vridringsinlägg samt taskigt placerade rehaut ringar.

I övrigt inget gnäll!

Tillbaka
Topp