• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Detaljer som stör dig på annars fina klockor

Askul tråd! Mitt tillägg får vara VCs precis lagom mycket för stora högre subdial jämfört med den vänstra i overseas chronon.. Kund varit drömklockan, men så blev det platt fall på den detaljen. Vem fan tyckte det var en bra ide egentligen..
Vacheron-Constantin-Chrono-Gear-Patrol-Slide-2.jpg
Jag tror faktiskt att alla 3 har olika storlek.

En sak till: Milgauss visare!
Ja vi vet att klockan tål många Gauss. Behöver inte ha en blixtvisare och göra det övertydligt. Lite som när någon säger "vilket hockeymål Foppa gjorde". Jaså? Trodde han spelare pingis...

Askul tråd! Mitt tillägg får vara VCs precis lagom mycket för stora högre subdial jämfört med den vänstra i overseas chronon.. Kunde varit drömklockan, men så blev det platt fall på den detaljen. Vem fan tyckte det var en bra ide egentligen..
Vacheron-Constantin-Chrono-Gear-Patrol-Slide-2.jpg
Faktum är att alla tre är olika stora, så jag kan tycka att det är lite "crazy" :confused:;)

Läsbarhet är viktig, hur kan man då tillverka en klocka som man bara kan se tiden med när visarna passerar svarta fält. Upp till 25 års ålder kan man se visarna, men då har man inte har råd att köpa en. Senare i livet har man råd, men då ser man inte tiden utan terminalglasögon.
rolex-daytona-black-bezel-2-320x213.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp