• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Din nästa Panna? Tråden om jakten!

jostling

Omega
Någon som ägt en pam00111 som sålt den pga något de stört sig på? Tacksam för allmäna tankar om den klockan, har en sådan i skottlinjen
 

jostling

Omega
Har ni några tips på hur man kan undvika fakes när man gör en transaktion? Har hört att det roteras en hel del kopior därute som man inte vill råka köpa
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Har ni några tips på hur man kan undvika fakes när man gör en transaktion? Har hört att det roteras en hel del kopior därute som man inte vill råka köpa
  • Kolla alltid säljaren. Här på KS är det enkelt men svårare på tex Blocket eller Tradera.
  • Många gråhandlare är seriösa som tex Luxury Watches & Royal Watches.
  • Handlare på Chrono24 är generellt seriösa men kolla alltid upp innan köp.

Lycka till:)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
  • Kolla alltid säljaren. Här på KS är det enkelt men svårare på tex Blocket eller Tradera.
  • Många gråhandlare är seriösa som tex Luxury Watches & Royal Watches.
  • Handlare på Chrono24 är generellt seriösa men kolla alltid upp innan köp.

Lycka till:)
När man har köpt kan man också se till att dubbelkolla, typ en värdering på Bukowskis eller Kaplans. Det kostar inte så mycket jämfört med att bli blåst. :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Hmm kanske behöver en Panerai igen
Haft ett gäng olika typ 024,973,111/112 och säkert ett par till

Förslag på något annat? Helst inte över 45mm och inte något guld/bronze
 

azcii

Patek
2-Faktor
Hmm googlar runt lite och plockar bort rad
Gillar sub men säg 779 och den var ball
Pris under 100 och hamnar man runt 50 så gråter jag inte :)
Hmm inser nu att jag även haft den (tror jag) samt 510 och 1392
Får nog surfa runt lite och se om man kan hitta något med större sannolikhet att få stanna kvar
Du gillar sandwich va? Eller funkar även painted/sausage?
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Stor fan av sandwich
Och mindre fan av datum
Fotade av en som jag gillade i Krons skyltfönster häromdagen. Den kanske snart är din? 😋 Inte världens bästa bild men den var riktigt nice i verkligheten.

IMG_4711.JPG
 

Freddzon

Omega
Funderar på en Pam00171 med länk. Har dock inte sett någon till salu här så tänker om någon kanske har nån koll på vad vettigt pris borde vara på en sådan fullset? :).

Tack på förhand
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på en Pam00171 med länk. Har dock inte sett någon till salu här så tänker om någon kanske har nån koll på vad vettigt pris borde vara på en sådan fullset? :).

Tack på förhand
En gammal modell, ur produktion sedan 2010, aldrig sett någon ha en så säkert ovanlig, åtminstone i vår del av världen, även om det tillverkades några tusen eller så, så om det skulle dyka upp en till salu här skulle jag bli otroligt förvånad.

På c24 verkar den gå för 60-70k i Europa och det känns ganska rimligt jämfört med liknande modeller.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jagar lite efter rätt Luminor, inte ens bestämt mig för vilken ref det blir än men har letat runt i internets alla hörn och snubblade över detta. Minst rimliga pris hittills. Har dom tappat det helt?

Jag har aldrig valt uret vintage för panerai, mycket för att de inte är prisvärda.
 

Caravelle33

Vacheron
Topp