• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt senaste köp!

Denna kostade mig 25,60 Rubel, men ska jag ändå skjuta så får jag väl skjuta med något ballt.

2HDAdpi.jpg

Gött med lite skidåkare här! Jag har i flera år kört på Rossignol s7 och är supernöjd med dem. :)

Kul, jag har mer eller mindre åkt minst en veckan varje år sedan man var sju, senaste åren i alperna. Svenska fjällen vs alperna går inte ens att jämföra, gillar man skidåkning är det alperna som gäller!

Nu var det ingen direkt snö för offpist åkning men dom skötte sig överförväntan i pisten, blev dock tvungen och ändra tekniken helt gentemot vad man har kört med innan. På blå-is var det däremot tufft, mina ben hängde inte alltid med, haha.

Kul, jag har mer eller mindre åkt minst en veckan varje år sedan man var sju, senaste åren i alperna. Svenska fjällen vs alperna går inte ens att jämföra, gillar man skidåkning är det alperna som gäller!

Nu var det ingen direkt snö för offpist åkning men dom skötte sig överförväntan i pisten, blev dock tvungen och ändra tekniken helt gentemot vad man har kört med innan. På blå-is var det däremot tufft, mina ben hängde inte alltid med, haha.

Har bara åkt skidor i Sverige en gång i mitt liv så vågar nog inte återvända nu efter 20 år på veckoresa i Alperna + en säsong i Chamonix.
Jag tyckte också det var lite ovant med så långa skidor och att så liten del var i snön. Hårt packat underlag är ju inte deras starkaste sida men för min del ligger det mest nog i den mentala biten att verkligen våga kantställa på is i lite högre haastigheter.

Inget riktigt köp, då jag fick klockan från Polar, menmen

IMG_20150124_122636.jpg

Edit: jävlar va blek och klen jag är...

Bilagor

• IMG_20150124_122636.jpg
    IMG_20150124_122636.jpg
    115.5 KB · Visningar: 95
Bara för att isen ligger på vattnet här uppe i norr så betyder det inte att fiskesäsongen är slut. Man kan fortfarande stilla hungern men lite nya fiskeprylar. Och har man tråkigt så man kan alltid ge sina gamla rullar lite kärlek genom att demontera, tvätta upp och olja/fetta in. Det är inte bara klockorna som behöver service ibland.

fiske1.jpg
fiske2.jpg

Bara för att isen ligger på vattnet här uppe i norr så betyder det inte att fiskesäsongen är slut. Man kan fortfarande stilla hungern men lite nya fiskeprylar. Och har man tråkigt så man kan alltid ge sina gamla rullar lite kärlek genom att demontera, tvätta upp och olja/fetta in. Det är inte bara klockorna som behöver service ibland.

fiske1.jpg
fiske2.jpg
Kör roots-spöt för haspel. Grymt skönt!

Håller med. Fick testa en polares Roots-haspelspö nu i somras och tyckte det var grymt. Så tänkte att spinn-spöet inte kunde vara sämre iaf. :)
Är inte spinn-varianten för lite tyngre beten? Mitt är upp till 90g..
Du blir nog inte besviken iaf... Bara vänta på islossningen nu då.. :)
Längtar efter att kunna lägga i båten!

Tillbaka
Topp