• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt senaste köp!

Det är inga jätte värstingar Tre333, men för priset får du mycket. Dom är lätt drivna, spelar bra både för film och musik, dom jag länkar till är den nyare GLE 496-serien. Har föregångaren till den, GLE 490-serien, jag gillar ljudet, visst kan du ösa på med mycket bättre högtalare, men då får du lägga på ett ex antal kronor också. som man lika gärna kan lägga på förstärkaren eller en klocka.

Det är inga jätte värstingar Tre333, men för priset får du mycket. Dom är lätt drivna, spelar bra både för film och musik, dom jag länkar till är den nyare GLE 496-serien. Har föregångaren till den, GLE 490-serien, jag gillar ljudet, visst kan du ösa på med mycket bättre högtalare, men då får du lägga på ett ex antal kronor också. som man lika gärna kan lägga på förstärkaren eller en klocka.

Ok jag har kollat o lyssnat på Canton så får se. Vill dock ha max bokhyllestorlek som du oxå verkar köra. Tack för info iaf!

Ok jag har kollat o lyssnat på Canton så får se. Vill dock ha max bokhyllestorlek som du oxå verkar köra. Tack för info iaf!

Menade du högtalarna som var på bild, så är det ett par gamla Audio Pro OneHouse, OK ljud men inte mer. Dom är däremot väldigt lättplacerade. Men dessa har jag i sovrummet, och där gör dom sig perfekt.

Menade du högtalarna som var på bild, så är det ett par gamla Audio Pro OneHouse, OK ljud men inte mer. Dom är däremot väldigt lättplacerade. Men dessa har jag i sovrummet, och där gör dom sig perfekt.

Jag menade de på bilden ja. Ok inte Canton men audio PRO funkar oxå säg :) beror lite på hur man bor om man ska spela för sig själv eller omgivningen.

Tre333 om du skall ha hembio så finns det bra priser på Kef 305 nu.

Kolla även in Q Acoustics Q7000i, triangle galaxy 2.

Själv kör jag på Focal Dome 5.1.

Detta var bara lite tips på mindre hembiohögtalare som spelar riktigt bra för sin storlek.

Frun körde sönder våran gräsklippare, så blev en sån här + en liten cylinderklippare. Ska bli gött....

y320SYz.jpg

Fanns en Colmar-jacka kvar på Ströms, så jag slog till på den (som denna fast tunnare):
image.jpg

Har en liknande väst sedan tidigare, så nu är jag redo för höst :)
image.jpg

Lite småprylar inför höstsäsongen. Betalade en femhundring för ett gammalt vevparti i kolfiber för att ersätta det tokfula 105-vevpartiet. De panikfula bruna 53/39-klingorna kommer bytas ut mot en 40t singelklinga från Wolftooth Components som antagligen ligger och väntar i brevlådan.

image.jpg

Det kommer väl se ut ungefär såhär:

image.jpg

Cleant och säkert 200 gram lättare!

Nästa köp blir ett par Novatec CXD:

image.jpg

När kommer recensionen?

Nu är den igång! Regnat som f-n här så har varit lite jobbigt att få ihop allt.

Lade ner cirka 200 meter begränsningskabel + en guidekabel på 35-40 meter. Begränsningen definierar arbetsområdet (den kan "studsa" mot t.ex. en häck utan problem men har du en rabatt så behöver du kabeln för att hindra den från att köra ner/fast i den). Guidekabeln hjälper den att hitta hem samt kan användas för att guida den till "svårnådda" områden, dvs ställen som t.ex. har en smal "korridor" som går till dem. Man kan ställa in tre utgångslägen samt hur ofta den ska använda dem. Vi valde att 40% av tiden svänga till vänster och köra (från laddstationen), 40% till höger, samt 20% följa guidekabeln till det avlägsna området. Får låta den gå ett tag sen kan man finjustera.

Den upptäcker direkt alla hål och andra problem du har på tomten. Körde fast flera gånger igår och vi fick gå ut och fylla i små hål samt flytta kabeln lite. Man får räkna med att detta pågår de första veckorna, sen är allt fixat och den går utan problem.

Var lite orolig för de brantare delarna av trädgården, men den var ute och körde i blött och högt gräs där utan ett enda problem.

Ser ut som om det kommer att funka kanon, men det är definitivt inte som en Roomba utan kräver en hel del arbete och followup för att fungera felfritt.

Tillbaka
Topp