• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ditt senaste köp!

image.jpeg
Vinlagringsskåp.

Ett h-e att baxa in i hissen på egen hand.. Särskilt de tre försök i den lilla hissen där det sakndes nån mm innan jag kom på att det finns en till hiss kändes särledes dumma..

Här kommer ett långt men kul (för mig) inlägg om dagens inköp.

Okej så jag bilar runt i Italien, besöker några småstäder om dagen. Kan konstatera precis som så många andra år att här uppe i norr där ekonomin är mycket god finns det otroligt mycket klockbutiker. Många rolexAD, ofta flera i samma småhåla.

IDAG, gick jag förbi något av en slump. En mycket liten exklusiv klockreparatör. Anledningen till att jag gick in var att jag såg 10-12 mycket fina böcker i ett glas skåp. Patekböcker, Panerai och rolex böcker från bland annat Mondani. Ägaren och troligtvis enda anställd stod i vit rock och reparerade finare ur, samt sålde hirschband (extremt stort sortiment). Själv bar han en mycket fin gammal Rolex sub 1680. Han sålde istortsätt inga klockor alls. Endast 3-4 begagnade vintage ur till salu just för stunden. Men som sagt, det var böckerna jag reagerade på. Jag klev in och frågade om böckerna var till salu, hans knöliga engelska förklarade att det var hans privata böcker, men att han absolut kunde tänka sig att sälja vissa av dom. Jag ville åt Rolex President boken, men det var han tyvärr inte villig att gå med på. Submariner Story lika så.

Det slutade iallafall med att jag gick där ifrån med Mondanis GMT master bok i 99% nyskick för ett schysst pris. Bra och intressant 350sidors läsning på resan!
image.png

image.png

Har länge försökt hitta en keps som faller mig i smaken då jag tycker alla från de vanligaste märkena är tråkiga. Men så snubblade jag över denna från märket Melin, vilket är ett nytt märke jag inte kände till innan och var tvungen att slå till :happyhappy:
Melin2.jpg
Melin.png

Har länge försökt hitta en keps som faller mig i smaken då jag tycker alla från de vanligaste märkena är tråkiga. Men så snubblade jag över denna från märket Melin, vilket är ett nytt märke jag inte kände till innan och var tvungen att slå till :happyhappy:
Melin2.jpg
Melin.png
Oh me like! Hitta du den i Sverige/svensk webshop?
Edit: får man fråga vart du beställde ifrån?

Senast ändrad:
Ett Basebollträ tt ha bredvid dörren...
27217738-origpic-ef1c8c.png

Jag slår absolut inte först men slår jag tillbaka siktar jag på knäskålarna...
https://klocksnack.se/threads/ot-saker-som-irriterar-er-i-vardagen.45487/page-38#post-1526499

En 9a i halsdukslådan är bättre! Skämtåsido Baseball funkar fint, har på jobbet, tagits fram och lagts på disken någon gång i hotsyfte när vi plockat snattare/mobiltjyv. Funkat perfekt varje gång och de har suttit som små ljus tills polisen kom.

En 9a i halsdukslådan är bättre! Skämtåsido Baseball funkar fint, har på jobbet, tagits fram och lagts på disken någon gång i hotsyfte när vi plockat snattare/mobiltjyv. Funkat perfekt varje gång och de har suttit som små ljus tills polisen kom.

För en som växt upp i skyddad verkstad och bor aldrig vart med om strul man sett undrar jag vad en 9a är?

Tillbaka
Topp