• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Camo00

Patek
Var ett tag sen jag postade nått så slänger in 2 band jag gjort nyligen. Det första är 20-18mm och den andra är 24-22mm. :)
Resized_2017-01-15_01.21.08_1~2.jpg
Resized_2017-01-15_01.23.41_1.jpg
Nice!!
 

Maer

Cartier
Tack så mycket, kul att ni gillar det :).

@Älvkvarn, köper mitt på en lokal läder grossist, har även köpt på slojd-detaljer.se och slojd-skinn.se. Om du har möjlighet rekommenderar jag att du söker upp en lokal läder grossist så du kan klämma, känna och inspektera lädret innan du köper det. :)
 
J

Jackson

Guest
Hola! Jag har nu läst hela tråden nu och är väldigt impad!
Jag ska nog försöka ge mig på några armband, men jag har inte kunnat se några tydliga svar på var man kan köpa spännen?
Jag har letat hur mycket som helst på the interwebs men inte hittat några vettiga, någon som vill avslöja var ni köper spännen?
Väl mött
Jackson
 

Psykel

Patek
Hola! Jag har nu läst hela tråden nu och är väldigt impad!
Jag ska nog försöka ge mig på några armband, men jag har inte kunnat se några tydliga svar på var man kan köpa spännen?
Jag har letat hur mycket som helst på the interwebs men inte hittat några vettiga, någon som vill avslöja var ni köper spännen?
Väl mött
Jackson
CousinsUK säljer spännen, om jag inte missminner mig totalt.
 

Hellebring

Cartier
Hola! Jag har nu läst hela tråden nu och är väldigt impad!
Jag ska nog försöka ge mig på några armband, men jag har inte kunnat se några tydliga svar på var man kan köpa spännen?
Jag har letat hur mycket som helst på the interwebs men inte hittat några vettiga, någon som vill avslöja var ni köper spännen?
Väl mött
Jackson
Har sett att det finns ett väldigt brett utbud på eBay. Både högt och lågt där, beroende på vad man är sugen på. Där finns ju iofs nästan allt man kan komma att tänka på :)
 
J

Jackson

Guest
Har sett att det finns ett väldigt brett utbud på eBay. Både högt och lågt där, beroende på vad man är sugen på. Där finns ju iofs nästan allt man kan komma att tänka på :)
Ok, jag har faktiskt kollat på Ebay men har knappt hittat någonting, jag tänker mig typ Panerai liknande spännen samt liknande fast lite mindre.
Vad ska man söka på för att få bäst resultat haha?
 

Essen

Omega
Lät kreativiteten flöda vilket resulterade i en klockrulle i veg kalv, med sex fickor av getskinn, och massa nitar. Vikta och sydda kanter för lite premiumkänsla. Vad tycks?
IMG_20170126_132608_765.jpg
IMG_20170126_133102_708.jpg
IMG_20170126_132759_305.jpg
Riktigt läckert!!
Vilket hantverk, jag blir riktigt inspirerad!
Den färgen på kalvlädret är riktigt riktigt snygg!!
 

Minielk

Breitling
Camo00. Snyggt. Har kikat på dina alster och inspirerats. Jag undrar om du kan svara, exakt var har du köpt lädret du använde till senaste klockrullen? Dimensioner o.s.v.? Och färgar du själv eller köper du färgat?

Mvh
Emil
 

Camo00

Patek
Camo00. Snyggt. Har kikat på dina alster och inspirerats. Jag undrar om du kan svara, exakt var har du köpt lädret du använde till senaste klockrullen? Dimensioner o.s.v.? Och färgar du själv eller köper du färgat?

Mvh
Emil
Tack! Tror att båda skinnen är köpta på Slöjddetaljer i Malmö, men inte hundra. Dimensioner vet jag inte, 2 mm för kalven och en för geten typ. Färgar nästan allt själv...
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Den lär förhoppningsvis hålla hundra år längre än en märkesväska sydd av barn i Burma... :bookworm:
+ på den. Snyggt jobb, verkligen. Rullen med nitarna var verkligen annorlunda. har du kollat så att klockan inte kommer i kontakt med en nit?

Vad använder ni för lim när ni sammanfogar två lager skinn ?

Kontaktlim. Men det ska vara lite olika lim beroende på vad du vill göra. Om det endast är limmet som ska hålla ihop lädret så ska det vara ett redigt kontaktlim (sök på något som skomakare använder för att limma sulan), men om det endast ska limmas så att bitarna sitter ihop medan lädret sys ihop så tar du lämpligen ett svagare lim (sök på exv Hercules contact cement).
 
Topp