Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Wow, vad snyggt det var med grön tråd. Mkt snygg kontrastfärg!Var ett tag sen jag postade nått så slänger in 2 band jag gjort nyligen. Det första är 20-18mm och den andra är 24-22mm.
CousinsUK säljer spännen, om jag inte missminner mig totalt.Hola! Jag har nu läst hela tråden nu och är väldigt impad!
Jag ska nog försöka ge mig på några armband, men jag har inte kunnat se några tydliga svar på var man kan köpa spännen?
Jag har letat hur mycket som helst på the interwebs men inte hittat några vettiga, någon som vill avslöja var ni köper spännen?
Väl mött
Jackson
Tack, jag får kolla därCousinsUK säljer spännen, om jag inte missminner mig totalt.
Har sett att det finns ett väldigt brett utbud på eBay. Både högt och lågt där, beroende på vad man är sugen på. Där finns ju iofs nästan allt man kan komma att tänka påHola! Jag har nu läst hela tråden nu och är väldigt impad!
Jag ska nog försöka ge mig på några armband, men jag har inte kunnat se några tydliga svar på var man kan köpa spännen?
Jag har letat hur mycket som helst på the interwebs men inte hittat några vettiga, någon som vill avslöja var ni köper spännen?
Väl mött
Jackson
Ok, jag har faktiskt kollat på Ebay men har knappt hittat någonting, jag tänker mig typ Panerai liknande spännen samt liknande fast lite mindre.Har sett att det finns ett väldigt brett utbud på eBay. Både högt och lågt där, beroende på vad man är sugen på. Där finns ju iofs nästan allt man kan komma att tänka på
https://www.cousinsuk.com/product/buckles-style-10-18-to-24mmOk, jag har faktiskt kollat på Ebay men har knappt hittat någonting, jag tänker mig typ Panerai liknande spännen samt liknande fast lite mindre.
Vad ska man söka på för att få bäst resultat haha?
Jag gick in på watches -> parts och sen sökte jag på buckle i den kategorin.Ok, jag har faktiskt kollat på Ebay men har knappt hittat någonting, jag tänker mig typ Panerai liknande spännen samt liknande fast lite mindre.
Vad ska man söka på för att få bäst resultat haha?
Allright! Då skall jag sökaJag gick in på watches -> parts och sen sökte jag på buckle i den kategorin.
Äääääntligen fanns det lite tid över att göra klart några av alla projekten....
Tack!!Jisses vad grym du är med lädret! Älskar alla dina skapelser
Ser jäkligt trevlig ut!snyggt jobbat!!Lät kreativiteten flöda vilket resulterade i en klockrulle i veg kalv, med sex fickor av getskinn, och massa nitar. Vikta och sydda kanter för lite premiumkänsla. Vad tycks?
Tack!Ser jäkligt trevlig ut!snyggt jobbat!!
Riktigt läckert!!Lät kreativiteten flöda vilket resulterade i en klockrulle i veg kalv, med sex fickor av getskinn, och massa nitar. Vikta och sydda kanter för lite premiumkänsla. Vad tycks?
Tack! Tror att båda skinnen är köpta på Slöjddetaljer i Malmö, men inte hundra. Dimensioner vet jag inte, 2 mm för kalven och en för geten typ. Färgar nästan allt själv...Camo00. Snyggt. Har kikat på dina alster och inspirerats. Jag undrar om du kan svara, exakt var har du köpt lädret du använde till senaste klockrullen? Dimensioner o.s.v.? Och färgar du själv eller köper du färgat?
Mvh
Emil
Alltså, den där väskan...Äääääntligen fanns det lite tid över att göra klart några av alla projekten....
Den lär förhoppningsvis hålla hundra år längre än en märkesväska sydd av barn i Burma...Alltså, den där väskan...
Vad skulle man få ge på fina gatan? Typ en handfull tusenlappar? Med ett märke som lajkas, mer än så, skulle jag gissa. Imponerande!
+ på den. Snyggt jobb, verkligen. Rullen med nitarna var verkligen annorlunda. har du kollat så att klockan inte kommer i kontakt med en nit?Den lär förhoppningsvis hålla hundra år längre än en märkesväska sydd av barn i Burma...
Vad använder ni för lim när ni sammanfogar två lager skinn ?