Ikväll har jag trixat med lite kanter.
Fick hem veg-garvat läder tidigare i veckan och det är helt klart enklare att få till vettiga kanter på jämfört med billädret jag fick. Däremot är jag ändå inte riktigt nöjd. Körde 5 lager med slipning(320 grit första lagret, sedan 600 grit) mellan och det blev ändå inte bättre än nedan. Rund blev lite bättre, speciellt om jag avslutar med lite bivax. Dock försvinner glansen då. Svårt att få till hur det ser ut på bild! Billädret blev inte bra ens efter 5 lager... Det får blir mönsterutveckling av det lädret istället.
Tror det kan vara min färg som är boven. Kör Edge-kote och såg en YT-video häromdagen som jämförde två olika färger där den ena färgen(minns inte vilken) hade samma problem som jag medans den andra(Giardini) blev rätt ok redan efter första lagret. Är väldigt sugen på att testa Giardini eller Fenice som också verkar bra. Synd på två i princip nya flaskor edge-kote men är det så stor skillnad som det verkar så tar jag gärna de läropengarna...
Bara bivax funkar också om man inte vill ha någon speciell färg. För det funkade inte så bra att färga ovanpå(vilket jag hade på känn men ville ändå testa).
Platt:
Rund:
Jättebra tips! Hade jag bott närmare så hade jag verkligen åkt.