Kupad Hand
Silver
Hallå! Jo så måste det ju va!! Om nu inte Böle är en tummelplats för KS’areHallå där Var det möjligtvis dig jag träffade på utanför garveriet i Böle i somras? /Håkan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hallå! Jo så måste det ju va!! Om nu inte Böle är en tummelplats för KS’areHallå där Var det möjligtvis dig jag träffade på utanför garveriet i Böle i somras? /Håkan
Nice Hur går det med armbandstillverkningen för dig?Hallå! Jo så måste det ju va!! Om nu inte Böle är en tummelplats för KS’are
Inte hunnit så värst långt tyvärr! Inväntar lite verktyg från Tyskland nu iaf så kommer kunna börja snart hoppas jag.Nice Hur går det med armbandstillverkningen för dig?
Ja men då ligger du i startgroparnaInte hunnit så värst långt tyvärr! Inväntar lite verktyg från Tyskland nu iaf så kommer kunna börja snart hoppas jag.
Snyggt!Ja men då ligger du i startgroparna
Bifogar en bild på mitt senaste alster. Fick dock frångå mina principer lite och använda fiskelina för att få rätt nyans på tråden.
TackSnyggt!
Supersnygg! Vad grym du är
Köp en som varit dyr men nu begagnad. Du kommer bli mer nöjd då. /P
Supersnyggt. Kommer från? /PFick hem lite cordovan
Tackar! Det är marbled shell från RocadoSupersnyggt. Kommer från? /P
Vet någon vart man kan köpa ett håltagningsverktyg för klockarmband? Läder då dvs
Tack!
Finns massa olika att välja mellan men här har du ett set med massa olika storlekar.
Snyggt! Vart beställde du spännet ifrån? Har letat efter ett lite grövre spänne men inte hittatÄnnu ett klockarmband denna gång mitt första med "padding" och som även har fårskinn på baksidan för en mjukare känsla. Blev helt okej, lite off center på hålet men det är ingen som ser det när klockan väl är på armen. Har sedan dess gjort en jig för att inte problemet ska upprepas
Här har du rätt bra utbud (Tyskland) https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h4-Buckles-Clasps.htmlSnyggt! Vart beställde du spännet ifrån? Har letat efter ett lite grövre spänne men inte hittat
Tack! Bara kikat inom rikets gränser än så längeHär har du rätt bra utbud (Tyskland) https://www.watch-band-center.com/watchstrap-h4-Buckles-Clasps.html
Har du inte bråttom har aliexpress något liknande, om inte samma? Som jag har förstått det kommer allt från taobao oavsett varifrån man köper det.Snyggt! Vart beställde du spännet ifrån? Har letat efter ett lite grövre spänne men inte hittat
Tror du har rätt. Ofta när man ser produkter från något mindre märke så är det ju samma delar som de som finns på alibaba etc,. Problemet med att köpa direkt från Kina är att man aldrig riktigt vet vad man får. De använder ofta 3D renders i stället för riktiga foton, och även när de använder foton är det inte säkert att det faktiskt är den produkten man beställer. Luriga affärsmän!Har du inte bråttom har aliexpress något liknande, om inte samma? Som jag har förstått det kommer allt från taobao oavsett varifrån man köper det.
Metall-Uhrenarmband-Schnalle, 16, 18, 20, 22, 24 mm, Herren-Armband, Silber, Schwarz, Gold, Edelstahl-Verschluss, Zubehör - AliExpress 1511
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Det är en fråga som kommer upp regelbundet och har fått bra svar här i tråden. Så sök i tråden så kommer du hitta tips.Jag funderar på att prova göra läder remmar också. Har ni något bra tips på vart man köper läder och vilka verktyg som är bra för en nybörjare?
Har sökt, men inte hittat något vettigtDet är en fråga som kommer upp regelbundet och har fått bra svar här i tråden. Så sök i tråden så kommer du hitta tips.
Finns som sagt mycket information i tråden. Även mycket på youtube / discord / reddit.Har sökt, men inte hittat något vettigt
Sök på medlem Danneswe i den här tråden så kommer du hitta tipsHar sökt, men inte hittat något vettigt
Ska du göra remmar så behöver du en strap cutter eller en lång linjal. Edge beveler och något att slå hålen med. Du hittar billiga hole punches på biltema.Jag funderar på att prova göra läder remmar också. Har ni något bra tips på vart man köper läder och vilka verktyg som är bra för en nybörjare?