• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DIY: Läder projekt samlingstråd.

Håkan J.

Breitling
Mitt första och förhoppningsvis inte enda inlägg i denna tråd! Efter resa från Göteborg till Piteå och tillbaks, många loppisbesök utan framgång så kommer jag ändå hem med något. Besök i Böle garveri utanför Piteå gav dessa små bitar som jag tänkt göra några enkla klockband av. Helt novis på detta så inga stora förhoppningar men kul o prova. Några tips från er kunniga i denna tråd?

PS. Om ni har vägarna förbi så besök detta garveri, vilket ställe. 3e generationen som nu snart måste lägga ner pga av ålder verkar det som. Så passa på!
6350B7C9-A974-45D6-BBC6-E0F42A607582.jpeg
Hallå där :) Var det möjligtvis dig jag träffade på utanför garveriet i Böle i somras? /Håkan
 

Stensture

Omega
Ännu ett klockarmband denna gång mitt första med "padding" och som även har fårskinn på baksidan för en mjukare känsla. Blev helt okej, lite off center på hålet men det är ingen som ser det när klockan väl är på armen. Har sedan dess gjort en jig för att inte problemet ska upprepas :)
 

Bilagor

  • IMG_2714 2.jpeg
    IMG_2714 2.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 39

Seiko.

Omega
Ännu ett klockarmband denna gång mitt första med "padding" och som även har fårskinn på baksidan för en mjukare känsla. Blev helt okej, lite off center på hålet men det är ingen som ser det när klockan väl är på armen. Har sedan dess gjort en jig för att inte problemet ska upprepas :)
Snyggt! Vart beställde du spännet ifrån? Har letat efter ett lite grövre spänne men inte hittat
 

Ragnr

Omega
2-Faktor
Snyggt! Vart beställde du spännet ifrån? Har letat efter ett lite grövre spänne men inte hittat
Har du inte bråttom har aliexpress något liknande, om inte samma? Som jag har förstått det kommer allt från taobao oavsett varifrån man köper det.

 

Seiko.

Omega
Har du inte bråttom har aliexpress något liknande, om inte samma? Som jag har förstått det kommer allt från taobao oavsett varifrån man köper det.

Tror du har rätt. Ofta när man ser produkter från något mindre märke så är det ju samma delar som de som finns på alibaba etc,. Problemet med att köpa direkt från Kina är att man aldrig riktigt vet vad man får. De använder ofta 3D renders i stället för riktiga foton, och även när de använder foton är det inte säkert att det faktiskt är den produkten man beställer. Luriga affärsmän!
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Jag funderar på att prova göra läder remmar också. Har ni något bra tips på vart man köper läder och vilka verktyg som är bra för en nybörjare?
 
Senast ändrad:
Topp