Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag villhöver ett band eller två i exotiskt läder tlll en Bvlgari Diagono. Ödla, krokodil/alligator och liknade.
Är det någon som vill anta sig uppdraget och kanske t.om slöjdat band tlll Bulgari tidigare?
Har Bulgari någon specialare med infästningen?Jag villhöver ett band eller två i exotiskt läder tlll en Bvlgari Diagono. Ödla, krokodil/alligator och liknade.
Är det någon som vill anta sig uppdraget och kanske t.om slöjdat band tlll Bulgari tidigare?
Japp. På gott och ont.Har Bulgari någon specialare med infästningen?
Kommer bli så galet braÅterigen gör 3d-printern nytta, denna gång för att få till ett racing band.
Blev så illa tvungen att fixa en till mig själv ocksåKommer bli så galet bra
Tighta styng!!Blev så illa tvungen att fixa en till mig själv också
Med en mer aggresiv taper, som racing-mönstret följer med.
Om färgen du vill få bort är täckande (liggande ovanpå lädret), så tror jag att aceton fungerar bättre som borttagningsmedel.
Vilken sorts färg tänker du använda (täckande eller narvsvärta) efter rengöring? Narvsvärta, oavsett nyans behöver bindas med ex. Resolene, Tan Kote, eller liknande för att inte fälla ut och färga av sig på huden eller kläderna.
Om det inte finns något affektionsvärde i bandet är det kanske mindre jobb att göra ett nytt.
Vet inte riktigt vad du menar med glasmedel, men om du syftar på det jag tidigare nämnde så menade jag att de behövs för att binda narvsvärtan i lädret. Att de även råkar ge lite glansig yta få du nog se som bonus. Vill du inte ha den lite glansiga ytan bör du kanske istället kolla in "Satin Shene" som ger en lite mattare yta.Tack för svar!
Skall testa Aceton, har det redan en helt ny 1l burk hemma.
Verkar vara Narvsvärta, vann denna på Panduro när jag köpte annat.
Kan det fungera med läderfett istället för glansmedlen? Eller skall man köra glansmedek följt av fett (eller omvönd ordning)? Jag har också läderolja, men det är väl med för återfettning på djupet vad jag förstår.
Vet inte riktigt vad du menar med glasmedel, men om du syftar på det jag tidigare nämnde så menade jag att de behövs för att binda narvsvärtan i lädret. Att de även råkar ge lite glansig yta få du nog se som bonus. Vill du inte ha den lite glansiga ytan bör du kanske istället kolla in "Satin Shene" som ger en lite mattare yta.
Jag fick ingen klarhet i hur ditt band är färgat i nuläget, är det genomfärgat med narvsvärta eller färgat med täckande färg på ytan?
Riktigt najs den där! Fick du tunna ut shellen mycket vid spännet och där Quick-release baren sitter?Ämtligen fick jag lite tid att avsluta mitt band som fått vänta lite då livet kom emellan. Cognac museum shell cordovan. Någon por i kantfärgen som jag inte vet varför. Annars känns det som det blev ok. Här kommer bildbomben. Kom gärna med feedback.
Nej jag kör lädret utan förstårkning vid sprintarna. Shellen är strax över milimetern så det funkar bra. Provade att följa med runt med förstärkning men det blev direkt för tjockt och passar inta alla boetter.Riktigt najs den där! Fick du tunna ut shellen mycket vid spännet och där Quick-release baren sitter?
NiceBehövde en smidig förvaring till resor.
detta får väll anses som en prototyp med blev ganska nöjd faktiskt!
i V2 ska det vara separata flärpar som lock
Tja du… ingen aning.Nice
Vilken typ av skinn har du använt?
Snygg! Är det Shell Cordovan?@Ragnr har gjort det här bandet exakt som jag ville ha det
Grymt nöjd!
Kul att se! Snyggt@Ragnr har gjort det här bandet exakt som jag ville ha det
Grymt nöjd!
hatch grain cordovan heter det visstSnygg! Är det Shell Cordovan?