Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mer grönt
Lika smakfullt som vanligt, snyggt jobbat.Mer grönt
Tack!Lika smakfullt som vanligt, snyggt jobbat.
Får man vara lite nyfiken och fråga var du köper din tråd?
Ps! Tack för att du håller liv i tråden.
Du behöver inte ursäkta dig, du gör fina band som tål att visas uppBörjar bli lite enformigt, jag ursäktar för spammet
En bjässe på 26/22mm denna!
Instämmer!Du behöver inte ursäkta dig, du gör fina band som tål att visas upp
Jag tror att det kan bli svårt att separera lädret från bältet om limmet fortfarande binder. Ormskinn brukar vara väldigt tunt, cirka 0,3-0,4 mm om jag inte har fel. Det har inte mycket struktur eller styrka. Krokodillädret (du kan se små prickar i fjällen) kommer antingen från ryggen eller flanken. Ryggen ger lite speciella armband med taggar, medan flanken saknar struktur och styrka, vilket gör det svårt att få loss.Hej alla hemmasnickare! Jag fick ärva ett par gamla bälten i alligator/krokodil (3 st) och ett i pyton. De är 25-30 år gamla och köpta i Thailand/Vietnam. Varierande skick men överlag fortfarande användbara ifall någon vill göra t.ex armband av? Jag gissar att krokodil/alligator skinn inte direkt växer på träd och kostar en del, så kanske är det någon som är intresserad av att prova jobba med dessa? PM:a mig så kommer vi överens om en deal, jag tar gärna betalt i straps
Som sagt, up för grabs för den som vill testa! Jag tycker bara det vore roligt att se om någon lyckas göra nåt band eller två av dem än att de ligger här och samlar damm. Och eftersom det är exotiska skinn så är det heller inte möjligt att sälja dom på nåt enkelt sätt.Jag tror att det kan bli svårt att separera lädret från bältet om limmet fortfarande binder. Ormskinn brukar vara väldigt tunt, cirka 0,3-0,4 mm om jag inte har fel. Det har inte mycket struktur eller styrka. Krokodillädret (du kan se små prickar i fjällen) kommer antingen från ryggen eller flanken. Ryggen ger lite speciella armband med taggar, medan flanken saknar struktur och styrka, vilket gör det svårt att få loss.
Så är frågan vad det är för material under. Det finns risk för att till exempel ormskinnet blir helt ojämnt om det medföljer en massa klumpar av annat underliggande material. Att försöka få 0,3-0,4 mm skinn med limrester jämnt är inte så lätt.
Men jag kan ha fel, jag har inte försökt något liknande innan
Så snyggtOgawa är bara i en klass för sig, helt fantastiskt läder.
Jag har aldrig färgat läder, så jag vet inte vad jag pratar om – min uppfattning är att det är något man gör en gång och sedan aldrig igen.Hej!
För ett par år sedan beställde jag ett alligatorband vars färg jag inte kommer överens med. Jag har lite svårt för färgskiftningarna. Har ni tips på om det går att färga om till en jämnare ton?
Läder/skinn kan färgas med "narvsvärta" som finns i en mängd fabrikat och färger.Hej!
För ett par år sedan beställde jag ett alligatorband vars färg jag inte kommer överens med. Jag har lite svårt för färgskiftningarna. Har ni tips på om det går att färga om till en jämnare ton?
Många här gör mycket elegantare läderarbeten än vad jag gör men jag gjorde en nyckelhållare till min mor i fjol - hon använder den dagligen och är mycket nöjd (eller så är hon bara snäll )Är det någon av er som gör armband/plånböcker mm som även har gjort nyckelhållare? Tycker ni gör oerhört snygga saker så hade varit kul att se!
Snyggt! Hade vart kul med något custom då det känns mer charmigt. Har 2 nycklar som skaver i byxorna eller skramlar i kavajfickan.Många här gör mycket elegantare läderarbeten än vad jag gör men jag gjorde en nyckelhållare till min mor i fjol - hon använder den dagligen och är mycket nöjd (eller så är hon bara snäll )