Riktigt läckert!Korthållare i full ogawa
..och för att inte glömma baksidan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt läckert!Korthållare i full ogawa
..och för att inte glömma baksidan
Snyggt bälte!Nu tänkte jag ge mig på att göra ett armband till min Longines och jag har en fråga som ni med erfarenhet kanske kan svara på. Hur gör jag enklast för att få till formen bra? Jag har en 3D-skrivare och när jag gjorde mina bälten skrev jag ut en mall för att kapa till ändarna, i och med att jag skar av delar av en rem kunde jag ha "sarger" runt om som höll allt på plats. (Den syns i första bilden i mitt förra inlägg om det är otydligt vad jag menar) När man ska skära ut ett band från en större bit läder kan man ju såklart inte ha "sarger" runt om, den måste då vara helt plan. Hur gör ni för att mallen inte ska glida runt? Eller hur gör ni för att skära ut formen? Alla tips uppskattas!
Vilket otroligt utförligt svar, stort tack för det! Kommer ett PM!Snyggt bälte!
För klockarmband använder jag en 3D-mall som jag själv har gjort. Mallen består av fyra delar som kan staplas på olika sätt.
Principen är att man skär ut remsor i samma bredd som en av delarna, så passar lädret ihop med de andra. Det viktiga är att när man skär ut den första sidan av bandet, låter man den delen hänga kvar, så att man kan centrera mallen igen. Lite samma princip som din "sarger". Mallen hjälper också till att slå olika hål och att få paddingen helt centrerad.
Hoppas bildserien talar för sig själv
Dra iväg ett DM om du vill testa!
Mycket snyggt ...som vanligtEtt litet tips för att säkerställa att avståndet mellan två kanter är en multipel av stygnavståndet. Principen fungerar för alla typer av fickor och är inte nödvändigtvis bara för en LV-inspirerad korthållare.