Alla som hänger i den här tråden är nog lite småknäppaOm jag däremot själv färgar lädret med narvsvärta så får vanligtvis även kanterna en skvätt narvsvärta.
Jag är nog lite knäpp, men jag tycker att det är avkopplande med kantpolering![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Alla som hänger i den här tråden är nog lite småknäppaOm jag däremot själv färgar lädret med narvsvärta så får vanligtvis även kanterna en skvätt narvsvärta.
Jag är nog lite knäpp, men jag tycker att det är avkopplande med kantpolering![]()
Snyggt! Utmärkt precision som alltid!Experimenterade fram ett par mallar för ett väskhandtag. Bas av salpa, som byggs på med padding och läder. Mallarna används i ordning uppifrån och ner. De hjälper till att limma fast padding och läder i en böjd form, därefter skära ut handtaget, och till sist för att slå hål. Det var ett tag sedan jag gjorde dessa, har inte haft tid till resterande del av projektet...
Snyggt, säg till om du vill träna på en skruttig LV KeepallExperimenterade fram ett par mallar för ett väskhandtag. Bas av salpa, som byggs på med padding och läder. Mallarna används i ordning uppifrån och ner. De hjälper till att limma fast padding och läder i en böjd form, därefter skära ut handtaget, och till sist för att slå hål. Det var ett tag sedan jag gjorde dessa, har inte haft tid till resterande del av projektet...
![]()
![]()
![]()
Det är en något annorlunda konstruktion för handtagen, så det är inte riktigt detsamma. Men tack!Snyggt, säg till om du vill träna på en skruttig LV Keepall
Precis, de är såklart annorlunda. Tänkte först själv byta ut läderdetaljerna men insåg att jag inte skulle gå i mål med att skaffa verktyg osv. Sedan tänkte jag grovlaga och lappa ihop så som man gör med segel, men har inte kommit på hur det skulle se ut. Men är ett lite fritt projekt iaf om du skulle bli sugen. Behöver inte se original ut.Det är en något annorlunda konstruktion för handtagen, så det är inte riktigt detsamma. Men tack!