• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Screenshot_20200814-211658_Chrome.jpg

Samma fel hos dig @cjperry :confused::eek:
Haha, ja jag tyckte det var något som kändes lite tokigt :) inget som stör mig men väldigt märkligt att det blivit på både nya 300 och Carbon.
 
Kul med så mycket nytt i tråden och Doxas offensiv. Extremt tråkigt att de har så bråttom att de gör fel. Jag lider med de som nyss fått sina klockor och nu kanske behöver böka för att få ordning på Doxas tabbar.
Försöker vara positiv med dagens badbild
IMG_20200814_151154.jpg
 
Exakt ;)

Alla klockorna här verkar också ha samma typ av minutvisare. Dem lär väl ha märkt när dessa skickades ut till pressen annars?

https://monochrome-watches.com/2020-doxa-sub-300-cosc-collection-6-colours-hands-on-price/
Nu blev allt ännu konstigare haha. Aja, kanske inte är det värsta som kan hända här i världen när allt kommer omkring ;)
Har dålig koll på sociala medier och sånt, vet du om det är samtliga Carbon och 300 som är "drabbade" eller bara vissa?

Edit: Sharkhunter o Caribbean verkar se "rätt" ut i artikeln
 
Senast ändrad:
Nu blev allt ännu konstigare haha. Aja, kanske inte är det värsta som kan hända här i världen när allt kommer omkring ;)
Har dålig koll på sociala medier och sånt, vet du om det är samtliga Carbon och 300 som är "drabbade" eller bara vissa?

Edit: Sharkhunter o Caribbean verkar se "rätt" ut i artikeln
Sharkuntern och Caribbean är äldre modeller i artikeln :) Alla Carbon jag sett har samma visare.

Ser ut som en fuckup ja, blir intressant att följa

Jag skulle inte acceptera den där timvisaren, ser inte skoj ut.

Inte helt omöjligt att det är ett medvetet val faktiskt då lumen på minutvisaren är flyttad så att den inte ska täckas av sekundvisaren. Den ligger nämligen precis i underkant med sekundvisaren. Om det är så kanske det hade varit smart att ändrat renderingarna och meddelat ändringen.
Personligen gillar jag det och kommer låta det vara, men kan förstå om vissa känner sig "lurade" när man inte fått det man trott :)
 
Facebook-gruppen "Doxa Watch owners club".
Cjperry här på forumet har en Carbon med samma "problem"
Ännu ett ex.
FB_IMG_1597476027108.jpg

Edit: Att jmf med bilden på Doxas IG.
FB_IMG_1597476256520.jpg
Har nya 300orna ens börjat skeppas ut än ? Det är SÅ konstigt i alla fall. Det är ju mer än bara ett dåligt ex verkar det som. Typ... fel i maskinerna, liksom? Nån råkade stöta till maskinen med rumpan så den la lumen ett par millimeter längre ner på visaren :rolleyes:
 
Jag är sjukt sugen på ett original-gummi till min Doxa men 4500kr är alldeles för mycket även om de ser riktigt bra ut. Finns det något likvärdigt som inte kostar huggorm?
PSX_20200815_095542.jpg
PSX_20200815_095534.jpg
Mest likt är kanske RubberB men jag vet inte om de har något som passar Doxa. Jag skulle aldrig betala 4500 kr för ett gummi. Å andra sidan skulle jag aldrig betala 1500 kr för ett Isofrane sen gjorde jag det ändå. Nu tycker jag Isofrane är det bästa gummit jag haft.
 
Mest likt är kanske RubberB men jag vet inte om de har något som passar Doxa. Jag skulle aldrig betala 4500 kr för ett gummi. Å andra sidan skulle jag aldrig betala 1500 kr för ett Isofrane sen gjorde jag det ändå. Nu tycker jag Isofrane är det bästa gummit jag haft.
Kollade lite och det verkar inte finnas RubberB till Doxa. Jag tycker att Isofrane är okej men lite dyrt för vad man får jämfört med till exempel Borealis som håller i princip samma kvalitet men för en 1/5 av priset.

Över 4500kr för ett gummi känns dock som ett rån även om det har ett fräsigt lås med ratcheting clasp. :confused:
 
Kollade lite och det verkar inte finnas RubberB till Doxa. Jag tycker att Isofrane är okej men lite dyrt för vad man får jämfört med till exempel Borealis som håller i princip samma kvalitet men för en 1/5 av priset.

Över 4500kr för ett gummi känns dock som ett rån även om det har ett fräsigt lås med ratcheting clasp. :confused:
Jag kan inte yttra mig om Borealis kvalite, men det är kvalitetsskillnad mellan obrismorgan och Isofrane. Skulle jag dyka skulle inget annat än ett nyare Isofrane få följa med ner. Jag köpte flera nya i sommar. Anledningen var att jag plötsligt såg en stor spricka i gummit från obrismorgan. Samma sak hände med ett Panerai-gummi. Alla gummin har ett bäst-före-datum då gummi torkar och till slut spricker och går av. Ser du förresten att Isofrane som sitter på klockan är lite ”mattare” i färgen än obrismorgan? Inte mycket skillnad, men den lilla skillnaden gör att bandet lyfter fram klockans tavelfärg. Obrismorgan har en starkare färg som gör att armbandet tar över så klockan försvinner. Jag vet inte om det syns på bilden. I verkligheten syns det. :)
3C015198-FBFF-4BB8-9A36-39010098872A.jpeg
 
Senast ändrad:
Jag kan inte yttra mig om Borealis kvalite, men det är kvalitetsskillnad mellan obrismorgan och Isofrane. Skulle jag dyka skulle inget annat än ett nyare Isofrane få följa med ner. Jag köpte flera nya i sommar. Anledningen var att jag plötsligt såg en stor spricka i gummit från obrismorgan. Samma sak hände med ett Panerai-gummi. Alla gummin har ett bäst-före-datum då gummi torkar och till slut spricker och går av. Ser du förresten att Isofrane som sitter på klockan är lite ”mattare” i färgen än obrismorgan? Inte mycket skillnad, men den lilla skillnaden gör att bandet lyfter fram klockans tavelfärg. Obrismorgan har en starkare färg som gör att armbandet tar över så klockan försvinner. Jag vet inte om det syns på bilden. I verkligheten syns det. :)
3C015198-FBFF-4BB8-9A36-39010098872A.jpeg
Den är bra snygg :) Har spanat på annonsen i 1,5 månad och hoppats att någon ska slå till så man slipper pinas :hungover:Kanske skulle slå till så man kan njuta av den blåa färgen sista delen av sommaren :D
 
Enligt Doxa så tillverkades 1000 stycken GMT modeller. Och då enligt följande antal per färg.
400 GMT Pros
200 GMT Divingstars
200 GMT Sharkhunters
200 GMT Caribbeans
Så ja, den är relativt ovanlig. :)
Se där ja. Riktigt mysig som sagt, vet inte riktigt om man vågar hoppas på en nytolkning men det hade ju varit ganska intressant imo.
GMT under ytan är en livsviktig komplikation, det är sedan gammalt ;)
 
Senast ändrad:
Som en ägare av originalgummit så är det väldigt bra, men inte 4500:- bra. Visst får man med ett spänne som också är bra, men njaae. Halva priset kanske.
Tyckte jag såg att Bor länken gick på 290euro, så kanske läge att köpa den på gummi och att komplettera i efterhand med länk. Jag är grymt sugen på en 300 men vill gärna försöka hitta någon att prova först.
 
Jag kan inte yttra mig om Borealis kvalite, men det är kvalitetsskillnad mellan obrismorgan och Isofrane. Skulle jag dyka skulle inget annat än ett nyare Isofrane få följa med ner. Jag köpte flera nya i sommar. Anledningen var att jag plötsligt såg en stor spricka i gummit från obrismorgan. Samma sak hände med ett Panerai-gummi. Alla gummin har ett bäst-före-datum då gummi torkar och till slut spricker och går av. Ser du förresten att Isofrane som sitter på klockan är lite ”mattare” i färgen än obrismorgan? Inte mycket skillnad, men den lilla skillnaden gör att bandet lyfter fram klockans tavelfärg. Obrismorgan har en starkare färg som gör att armbandet tar över så klockan försvinner. Jag vet inte om det syns på bilden. I verkligheten syns det. :)
3C015198-FBFF-4BB8-9A36-39010098872A.jpeg
Ja, alla gummin har som du säger bäst före. Vill man ha något som håller längre får man köpa silikon men jag gillar verkligen inte dem. Har aldrig provat ett som är lika skönt som gummi. Jag har både Borealis och Isofrane och kan säga att jag inte hade tvekat en sekund på att dyka med Borealis likaväl som Isofrane, de håller oerhört hög kvalitet. :) Obris Morgan köpte jag två och sålde direkt för de var för långa för mina klena handleder. Inte själv bandet utan det fanns inte tillräckligt med hål. Trist att höra att de inte håller tillräcklig kvalitet för de ser fina ut.

Gula = OM, orange = Borealis
PSX_20200731_100333.jpg

PSX_20200731_100200.jpg

PSX_20200731_100250.jpg
 
Som en ägare av originalgummit så är det väldigt bra, men inte 4500:- bra. Visst får man med ett spänne som också är bra, men njaae. Halva priset kanske.
2K hade jag kunnat betala för det men inte över. Känns som ett helt galet pris.

Tyckte jag såg att Bor länken gick på 290euro, så kanske läge att köpa den på gummi och att komplettera i efterhand med länk. Jag är grymt sugen på en 300 men vill gärna försöka hitta någon att prova först.
Ja, det stämmer om man köper 300. Klocka på länk + löst gummi = €2930 och klocka på gummi + lös länk = €2740.

Köper man på länk så är den kombinationen €40 dyrare än på gummi trots att gummit är €150 dyrare att köpa löst. Vad är logiken i det? :confused:

Länk till 300T kan jag inte hitta lös men den som är till 200T ser likadan ut och kostar €480.
 
2K hade jag kunnat betala för det men inte över. Känns som ett helt galet pris.


Ja, det stämmer om man köper 300. Klocka på länk + löst gummi = €2930 och klocka på gummi + lös länk = €2740.

Köper man på länk så är den kombinationen €40 dyrare än på gummi trots att gummit är €150 dyrare att köpa löst. Vad är logiken i det? :confused:

Länk till 300T kan jag inte hitta lös men den som är till 200T ser likadan ut och kostar €480.
Ingen logik alls men låset och glidelocken på gummilänken verkar bättre än på Bor-länken som man fäller ut. Vet ej om det är en dyrare konstruktion för att väga upp priset.
 
Ingen logik alls men låset och glidelocken på gummilänken verkar bättre än på Borlänken som man fäller ut. Vet ej om det är en dyrare konstruktion för att väga upp priset.
BoR-länken till 300T har dock samma lås som gummit, det är bara 300 som plåt-låset. Det är samma prisskillnad mellan gummi/länk på alla modeller, inklusive 1500T. Helt skevt.
 
Tillbaka
Topp