• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Känns som att jag ältar detta men har sååå svårt för mig att bestämma i valet mellan professional och searambler:hungover:
Satte ihop två kollage med min samling + respektive alternativ! Vilken kompletterar samlingen bäst?
Hjälp mig bestämma mig!:D
Pro:
IMG_20200816_075833.jpg

SR:
IMG_20200816_075848.jpg


Mvh Mr Velig!
Hej

den turkosa är rätt frän. Kanske lite för somrig? Annars är den orangea något som i alla fall jag förknippar mycket med Doxa
 
Känns som att jag ältar detta men har sååå svårt för mig att bestämma i valet mellan professional och searambler:hungover:
Satte ihop två kollage med min samling + respektive alternativ! Vilken kompletterar samlingen bäst?
Hjälp mig bestämma mig!:D
Pro:
IMG_20200816_075833.jpg

SR:
IMG_20200816_075848.jpg


Mvh Mr Velig!
Grattis till en trevlig samling!

Jag skulle varmt rekommendera en Pro som komplement då du redan har både mörka och ljusa tavlor. En orange Doxa blir en skön kontrast och framförallt de där dagarna man ”bara vill ha något annat” på handleden!
 
Pro! Du behöver lite färg :)

Hej

den turkosa är rätt frän. Kanske lite för somrig? Annars är den orangea något som i alla fall jag förknippar mycket med Doxa

Grattis till en trevlig samling!

Jag skulle varmt rekommendera en Pro som komplement då du redan har både mörka och ljusa tavlor. En orange Doxa blir en skön kontrast och framförallt de där dagarna man ”bara vill ha något annat” på handleden!

En färgklick hade passat in väldigt bra så då hade jag också valt Pro.

Tack för alla synpunkter!
Det verkar som att professional är vinnaren i allas ögon, och jag är beredd att instämma - en rikigt skön färgklick i samlingen! Dessutom den mest ikoniska tavlan vad jag förstår:)
@Compiss - den turkosa är magisk!! Har varit inne på den med men tror att första doxa ska bli en av de klassiska färgvalen!:D
 
Tack för alla synpunkter!
Det verkar som att professional är vinnaren i allas ögon, och jag är beredd att instämma - en rikigt skön färgklick i samlingen! Dessutom den mest ikoniska tavlan vad jag förstår:)
@Compiss - den turkosa är magisk!! Har varit inne på den med men tror att första doxa ska bli en av de klassiska färgvalen!:D
Ett bra val. Är själv sugen på en orange
Lycka till :)
 
Känns som att jag ältar detta men har sååå svårt för mig att bestämma i valet mellan professional och searambler:hungover:
Satte ihop två kollage med min samling + respektive alternativ! Vilken kompletterar samlingen bäst?
Hjälp mig bestämma mig!:D
Pro:
IMG_20200816_075833.jpg

SR:
IMG_20200816_075848.jpg


Mvh Mr Velig!
Håller med övriga om att en färgklick vore på sin plats men sett till hur det ser ut i tråden så hade det varit kul med något annat än orange. Varför inte en gul :)?
 
Känns som att jag ältar detta men har sååå svårt för mig att bestämma i valet mellan professional och searambler:hungover:
Satte ihop två kollage med min samling + respektive alternativ! Vilken kompletterar samlingen bäst?
Hjälp mig bestämma mig!:D
Pro:
IMG_20200816_075833.jpg

SR:
IMG_20200816_075848.jpg


Mvh Mr Velig!

Av den, helt klart Pro! Eller varför inte divingstar eller Caribbean? En färgklick skadar inte. :)

3E42D67B-D213-474F-811D-97D0B00495F9.jpeg
 
Känns som att jag ältar detta men har sååå svårt för mig att bestämma i valet mellan professional och searambler:hungover:
Satte ihop två kollage med min samling + respektive alternativ! Vilken kompletterar samlingen bäst?
Hjälp mig bestämma mig!:D
Pro:
IMG_20200816_075833.jpg

SR:
IMG_20200816_075848.jpg


Mvh Mr Velig!
För att inte göra valet för lätt går jag emot strömmen och röstar på searamblern. Tycker den är stenhård och tror personligen jag skulle använda den mer även om orange kanske är roligare. Har aldrig ägt en doxa dock så du kanske ska lita mer på åsikter från folk med erfarenhet!
 
Senast ändrad:
För att inte göra valet för lätt går jag emot strömmen och röstar på searamblern. Tycker den är stenhård och tror personligen jag skulle använda den mer även om orange kanske är roligare. Har aldrig ägt en doxa dock så du kanske ska lita mer på åsikter från folk med erfarenhet!
Bra, kul att inte alla röstar pro! Tycker också om den! Searamblern är cool och lite "lättare" att bära känns det som!
 
Så, har nu haft min 300t på armen till och från ett par dagar.
Den är både stor och ganska så tung, speciellt med länken på.
Spännet är också det stort och tjockt, mycket närvaro runt hela handleden måste jag säga.
Låter negativt kan jag tänka men vad jag egentligen ville komma fram till efter mina beskrivningar är egentligen bara att jag älskar alla dessa attribut! :woot:
Den är fet! Den är stor! Bra, den ska ju vara det!

IMG_20200816_184425.jpg
 
Så, har nu haft min 300t på armen till och från ett par dagar.
Den är både stor och ganska så tung, speciellt med länken på.
Spännet är också det stort och tjockt, mycket närvaro runt hela handleden måste jag säga.
Låter negativt kan jag tänka men vad jag egentligen ville komma fram till efter mina beskrivningar är egentligen bara att jag älskar alla dessa attribut! :woot:
Den är fet! Den är stor! Bra, den ska ju vara det!

IMG_20200816_184425.jpg
Så jäkla fet! Någon gång ska det testas en sådan :)
Är duktigt svag för den gula med :) Fina bilder :)
Läsbarheten är så sjukt bra på denna även i halvtaskigt ljus. :)
PSX_20200816_210734.jpg


Är fortfarande lika imponerad över hur den byter karaktär beroende på betraktingsvinkeln. Båda bilderna är tagna samtidigt i samma ljus.
PSX_20200816_210858.jpg

PSX_20200816_210924.jpg
Den är inte heller helt fel. Gött att ha båda kan jag tänka, men upplever du aldrig beslutsångest när du ska välja klocka? Menar, du har ju ändå en hel hög med as grymma ur :woot::) Jag har 8st och kan stå och titta på dom 5-10min ibland när jag ska välja :bag::hilarious:
 
Tillbaka
Topp