Oj, då är det fyra stycken på väg till forumet nu. Kul!
Vi beställde stål, den är snyggast tycker jag. Coolt med PVD också men jag föredrar ändå stål, har en tendens att tröttna på svarta boetter.
Nej, Synchron Group ägde Doxa på 60/70-talet innan det såldes i slutet på 70-talet. Synchron ägde således Doxa under den tiden när modellen kom som de nu gjort en homage till. Det är alltså en Doxa i grunden men det var Synchron som ägde designen så det känns inte fel att de använder den nu.
Vad jag kan se så är det bara Tropic som medföljer, fanns extra Isofrane att beställa på sidan om man vill ha det.
Det ser inte alls ut som resten av Aquadives boetter så det lär vara en ny.
Den är 0,5mm mindre i diameter än 1200T/300T men lika tjock så jag skulle tro att den bärs i princip likadant som dem. Tycker att min sitter perfekt så för min del är det kanon!
Det står beskrivet som "CALIBER: GENUINE SWISS MADE ETA 2824-2 ELABORE GRADE MOVEMENT" på hemsidan så det får man anta att det är. På hemsidan står det 250st av varje färg så det var nog en typo i mejlet. Ytterst tveksamt att det är en engångsgrej, låter dyrt att ta fram en ny klocka för att tillverka den i 500ex, speciellt med tanke på att priset är väldigt lågt jämfört med till exempel Doxa eller Aquadive. Kanske kommer i andra färger sen?
Tidigare när jag har beställt från Synchron så har klockorna och banden skickats från Österrike och ingen tull/extra moms har tillkommit. Nu beställde man ju från Synchron USA men jag hoppas ändå att de skickas från Österrike.