Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, det kan ju förklara saken.Bor i Norrland
FYI. Det är FedEx som mailar, inte Synchron.Har ni fått mail med leveransinfo alltså? Fan va avis jag blir. Jag beställde vid vid 9 i måndags. Ingen inför än. Attans!
Ok, tackar!FYI. Det är FedEx som mailar, inte Synchron.
Det gjorde jag med så det borde inte vara det som försenar det.Ok, tackar!
jag krånglade med att byta till svart Isofrane. Kanske det som dröjer
Ok, tackar!
jag krånglade med att byta till svart Isofrane. Kanske det som dröjer
Jag bytte till grönt och det verkar inte heller varit nåt som försenar. Antar att det inte är så jättemånga människor som sitter och administrerar detta hos Synchron. Det tar den tid det tar helt enkelt.Det gjorde jag med så det borde inte vara det som försenar det.
Har tyvärr inte sett eller hört något om det. Finns rätt många bilder om du laddar hem pressmaterialet från deras hemsida så kolla där om du kan avgöra något.Dammmn denna beslutsångest.. Börjar ha svårt att stå emot och klockan tickar Dessvärre blev det "you snooze you loose" på den i stål så funderar på den svarta. Någon som vet hur beläggningen är? Vill inte att som @Jaggis skrev tidigare, att den är blank som DOXAs modeller. Har det diskuterats ngt om dett på WUS. @MaBr ?
Min bedömning är borstad boett, blank bezel och blank krona. Men jag hoppas jag har fel! Hade den varit blästrad innan pvd hade jag inte kunnat hålla mig från att beställa en svart också.Dammmn denna beslutsångest.. Börjar ha svårt att stå emot och klockan tickar Dessvärre blev det "you snooze you loose" på den i stål så funderar på den svarta. Någon som vet hur beläggningen är? Vill inte att som @Jaggis skrev tidigare, att den är blank som DOXAs modeller. Har det diskuterats ngt om dett på WUS. @MaBr ?
Tror du har rätt. Är sj. inte mycket för polerat när det kommer till pvd. Får nog stå över dennaMin bedömning är borstad boett, blank bezel och blank krona. Men jag hoppas jag har fel! Hade den varit blästrad innan pvd hade jag inte kunnat hålla mig från att beställa en svart också.
Dom har verkligen fått till vintagelooken! Imponerande, hoppas den svarta har samma retro känsla.Den blir bara bättre och bättre för varje bild som dyker upp... Ge mig min nuuu!
Det framgår inte om den är DLC eller PVD behandlad? DLC ska väl vara lite mattare finish om jag inte har fel. Kan ju hoppas på det!Dammmn denna beslutsångest.. Börjar ha svårt att stå emot och klockan tickar Dessvärre blev det "you snooze you loose" på den i stål så funderar på den svarta. Någon som vet hur beläggningen är? Vill inte att som @Jaggis skrev tidigare, att den är blank som DOXAs modeller. Har det diskuterats ngt om dett på WUS. @MaBr ?
Sparade ner pressmaterialet och där hette filerna på den svarta "PVD". Om det är rätt eller bara ngt man skrivit av bara farten (vanligt att säga) vet jag inte.Det framgår inte om den är DLC eller PVD behandlad? DLC ska väl vara lite mattare finish om jag inte har fel. Kan ju hoppas på det!
Okej! Då är det säkert så, DLC hade nog dragit iväg kostnadsmässigt. Jag har beställt en svart och hoppas på det bästaSparade ner pressmaterialet och där hette filerna på den svarta "PVD". Om det är rätt eller bara ngt man skrivit av bara farten (vanligt att säga) vet jag inte.
Stämmer det som de säger på Instagram att senaste bilden är en riktig prototyp ser ju tavlan iaf väldigt bra ut men tillåt mig tvivla. Sen stöttar jag hellre Rick i det här fallet. Känns som Doxa beter sig som dagisbarn i sandlådan just nu. Släpper Synchron fler eftertraktade modeller med samma prisnivå lär det bli tungt för Doxa kan jag tänka mig.Vad tror vi om DOXAs version när den kommer då?
Ja jag tvivlar med. Om och när den släpps så lär antagligen priset vara det dubbla i alla fall. Och motiverat har jag väldigt svårt att tro.Stämmer det som de säger på Instagram att senaste bilden är en riktig prototyp ser ju tavlan iaf väldigt bra ut men tillåt mig tvivla. Sen stöttar jag hellre Rick i det här fallet. Känns som Doxa beter sig som dagisbarn i sandlådan just nu. Släpper Synchron fler eftertraktade modeller med samma prisnivå lär det bli tungt för Doxa kan jag tänka mig.
Om det är någon skillnad så är det väl att det står army istf military på tavlan kan man förmoda. Men känns ju lite som att det för sent nu komma med något, vem vill vara tvåa på pucken och svårt motivera ett högre pris dåVad tror vi om DOXAs version när den kommer då?
Varför skulle deras PVD vara sämre än någon annans, det är ju inte precis en billig klocka? Den håller kanske inte lika bra som en Sinn men den är säkert lika bra som en CWC, Squale eller annat i samma prisklass. När det gäller stryktåligheten så överlever den ett kärnvapenkrig om den håller samma klass som deras Aquadive. Enda nackdelen som vanligt är att det inte är kvarts vilket såklart hade varit optimalt i ett militärt ur.Intressant att tråden helt ramlat över till synchron releasen
Nåja, mer om det ämnet - jag har inte alltför höga förväntningar på stryktåligheten på den svartas beläggning. Som jag ser det så är det en vintage-pjäs till stilen och då kan jag köpa om det är en tämligen tafflig ytbehandling. Är man ute efter den ultimata tool-klockan som överlever allt så tror jag man ska leta någon annanstans.
Hela klockan är väl mer karneval än militär om vi ska vara ärliga. I alla fall tavlan och visarna. Undrar lite om vad folk som hänger i militära klockor tråden skulle tänka om den? Någon kanske kan posta den där?
Håller med dig. Tror det ska mycket till att slita på beläggningen oberoende om det är DLC eller PVD (med dagensteknologi). Lär ta många år innan man ser något.Varför skulle deras PVD vara sämre än någon annans, det är ju inte precis en billig klocka? Den håller kanske inte lika bra som en Sinn men den är säkert lika bra som en CWC, Squale eller annat i samma prisklass. När det gäller stryktåligheten så överlever den ett kärnvapenkrig om den håller samma klass som deras Aquadive. Enda nackdelen som vanligt är att det inte är kvarts vilket såklart hade varit optimalt i ett militärt ur.
Kan hålla med om att tavlan är stökig men det ska bli intressant att se hur den upplevs under vatten, det kan ibland ge en helt annan upplevelse.
Även med äldre teknik så håller det bra om det är väl utfört. Min Squale är över 40 år gammal och den har börjat bli lite grå på de vassare kanterna men annars är den fortfarande riktigt bra. Håller med om att de skulle haft en annan finish på vridringen och kronan. Jag tycker att det ser ut som att i alla fall vridringen är polerad även på stål-varianten men det kan nog se bra ut på den.Håller med dig. Tror det ska mycket till att slita på beläggningen oberoende om det är DLC eller PVD (med dagensteknologi). Lär ta många år innan man ser något.
Tycker bara det är tråkigt att bezeln och kronan är blank/polerad
Det är väl ungefär det jag menar även om jag uttryckte det lite skämtsamt. Det var apropå det här PVD kontra DLC pratet. PVD är säkert "good enough".Varför skulle deras PVD vara sämre än någon annans, det är ju inte precis en billig klocka? Den håller kanske inte lika bra som en Sinn men den är säkert lika bra som en CWC, Squale eller annat i samma prisklass. När det gäller stryktåligheten så överlever den ett kärnvapenkrig om den håller samma klass som deras Aquadive. Enda nackdelen som vanligt är att det inte är kvarts vilket såklart hade varit optimalt i ett militärt ur.
Kan hålla med om att tavlan är stökig men det ska bli intressant att se hur den upplevs under vatten, det kan ibland ge en helt annan upplevelse.
Aha, då är jag med. Jag håller med dig när det gäller tivoli-biten, får lite lyckohjulskänsla av dem.Det är väl ungefär det jag menar även om jag uttryckte det lite skämtsamt. Det var apropå det här PVD kontra DLC pratet. PVD är säkert "good enough".
Jag älskar tavlan och visarna, jag har ju trots allt köpt både en steel och en svart, men står för att för mig drar den mer åt tivoli-hållet. Associerar till Stephen Kings IT-clown av någon anledning. Vansinnigt cool är den hur som helst.
Den där abrupt avskurna ändbiten på Tropicen ser faktiskt inget vidare ut på bilden ovan i tråden - du har rätt där. Ångrar lite att jag tog Tropicen till stål-varianten. Till den svarta tog jag det Nato-gröna gummit i stället. Tror det blir bättre!
Att ingen kan ta ordentliga bilder på caset där man ser från olika vinklar. De få bilder som kommit upp på WUS är riktigt kassa. Ser framemot när du @MaBr får din så man ser lite ordentliga bilder på skapelsen (dock så kommer man då känna ännu mer ågren att man missade att slå till på den i stål)Nu har klockorna börjat levereras. Hypen!
Ja, det är väldigt märkligt att det inte existerar en enda bild som är tagen från sidan. Äh, de kommer att finnas att köpa begagnade typ nästa vecka så det är lugnt.Att ingen kan ta ordentliga bilder på caset där man ser från olika vinklar. De få bilder som kommit upp på WUS är riktigt kassa. Ser framemot när du @MaBr får din så man ser lite ordentliga bilder på skapelsen (dock så kommer man då känna ännu mer ågren att man missade att slå till på den i stål)