• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Profilen ser grym ut! Precis som jag minns min gamla 300T.

Från WUS:

Here are a couple crummy side shots and one on the Iso- someone asked on Instagram so thought I’d post. It’s really spot on with my 70s 300T.

Regards,
Mike

2a7389d750a81f88cca712abe5be59f4.jpg

9fb676fa0ea383ced49a458bbabc8c26.jpg

Detta var intressant kommentar från flyingdoctor. "Maranez used the Synchron case design when they made the Samui. Difference being internally to house a Seiko NH35 movement and also drilled lugs." Tycker att bilderna på profilen är väldigt lika Samuin. Spännande att se en jmf mellan dessa.
Tyckte att Samuin var sjukt mycket pang för pengen. Får bli en sån igen nu när Synchron stål är utsåld.
@BjornAgain Du hade väl en samui också? Du får gärna jmf när du får hem synchron.

Detta var intressant kommentar från flyingdoctor. "Maranez used the Synchron case design when they made the Samui. Difference being internally to house a Seiko NH35 movement and also drilled lugs." Tycker att bilderna på profilen är väldigt lika Samuin. Spännande att se en jmf mellan dessa.
Tyckte att Samuin var sjukt mycket pang för pengen. Får bli en sån igen nu när Synchron stål är utsåld.
@BjornAgain Du hade väl en samui också? Du får gärna jmf när du får hem synchron.
Jo, boetten ser identisk ut om man tittar på profilbilderna ovan. Flying doctor har nu också bekräftat att Maranez-länken passar perfekt på Synchronen vilket väl ytterligare stärker att de är väldigt lika. Det betyder att jag har tillgång till en passande länk :)

Jag tycker också Samuin är riktigt trevlig!!! Ska bli trevligt att se vad Flying doctor skriver om senaste generationen - tydligen ska han recensera den.

Edit: här är flygdoktorns uppdaterade recension

Senast ändrad:
Synchron verkar ha bekräftat att den svarta får samma patinerade bezelinlägg som på stålmodellen nu också. Det lyfter den ju ett snäpp tycker jag.
Toppen! Blir ju ett behagligare mindre rörigt intryck.
Jag funderar om den inte blästras eller dylikt före pvd coatingen!? För att få coatingen fästa tänker jag. Borde ju ge en lite råare finish i sådant fall vilket vore trevligt.

Toppen! Blir ju ett behagligare mindre rörigt intryck.
Jag funderar om den inte blästras eller dylikt före pvd coatingen!? För att få coatingen fästa tänker jag. Borde ju ge en lite råare finish i sådant fall vilket vore trevligt.
Jag ställde faktiskt frågan till dem men har inte fått svar. Hoppas de hinner svara innan den är slutsåld. Är den blästrad, matt kommer jag inte kunna motstå att beställa en sån också.

Jag ställde faktiskt frågan till dem men har inte fått svar. Hoppas de hinner svara innan den är slutsåld. Är den blästrad, matt kommer jag inte kunna motstå att beställa en sån också.

Ställde samma fråga och har inte heller fått svar. Hoppas också på svar innan den blir slutsåld:nailbiting: eller ska man chansa??
Den ser ju borstad ut men gör man det efter att man har lagt på beläggningen?

Fingret på avtryckaren på en pvd. Precis när jag skulle trycka av (med isofrane isf) så upptäcker jag att vridringen räknar ner isf upp. Militäranknytningen eller?

Tillbaka
Topp