Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, boetten ser identisk ut om man tittar på profilbilderna ovan. Flying doctor har nu också bekräftat att Maranez-länken passar perfekt på Synchronen vilket väl ytterligare stärker att de är väldigt lika. Det betyder att jag har tillgång till en passande länkDetta var intressant kommentar från flyingdoctor. "Maranez used the Synchron case design when they made the Samui. Difference being internally to house a Seiko NH35 movement and also drilled lugs." Tycker att bilderna på profilen är väldigt lika Samuin. Spännande att se en jmf mellan dessa.
Tyckte att Samuin var sjukt mycket pang för pengen. Får bli en sån igen nu när Synchron stål är utsåld.
@BjornAgain Du hade väl en samui också? Du får gärna jmf när du får hem synchron.
Jäklar vad tjock boetten är. I like!Profilen ser grym ut! Precis som jag minns min gamla 300T.
Från WUS:
Here are a couple crummy side shots and one on the Iso- someone asked on Instagram so thought I’d post. It’s really spot on with my 70s 300T.
Regards,
Mike
"what I can say is that this watch feels like it’s of the same quality as my Black Lung reissue from a few years ago."Artikel uppe på Fratello med lite bilder:
Synchron Military Diver: Hands-On With A Controversial New Watch Release
We take a look at the slightly controversial Synchron Military, a watch that pays tribute to a rare '70s diver.www.fratellowatches.com
Toppen! Blir ju ett behagligare mindre rörigt intryck.Synchron verkar ha bekräftat att den svarta får samma patinerade bezelinlägg som på stålmodellen nu också. Det lyfter den ju ett snäpp tycker jag.
Jag ställde faktiskt frågan till dem men har inte fått svar. Hoppas de hinner svara innan den är slutsåld. Är den blästrad, matt kommer jag inte kunna motstå att beställa en sån också.Toppen! Blir ju ett behagligare mindre rörigt intryck.
Jag funderar om den inte blästras eller dylikt före pvd coatingen!? För att få coatingen fästa tänker jag. Borde ju ge en lite råare finish i sådant fall vilket vore trevligt.
Ställde samma fråga och har inte heller fått svar. Hoppas också på svar innan den blir slutsåld eller ska man chansa??Jag ställde faktiskt frågan till dem men har inte fått svar. Hoppas de hinner svara innan den är slutsåld. Är den blästrad, matt kommer jag inte kunna motstå att beställa en sån också.
Jag ställde faktiskt frågan till dem men har inte fått svar. Hoppas de hinner svara innan den är slutsåld. Är den blästrad, matt kommer jag inte kunna motstå att beställa en sån också.
Den ser ju borstad ut men gör man det efter att man har lagt på beläggningen?Ställde samma fråga och har inte heller fått svar. Hoppas också på svar innan den blir slutsåld eller ska man chansa??
Jag känner mig ganska säker på att den blästras innan den svarta ytan läggs på för att få beläggningen att fästa. Det verkar ha varit så på originalet enligt den här artikelnStällde samma fråga och har inte heller fått svar. Hoppas också på svar innan den blir slutsåld eller ska man chansa??
Funderar om den svarta inte enbart är PS stål? Dessa bilder verkar samma? Eller ser jag fel?Den ser ju borstad ut men gör man det efter att man har lagt på beläggningen?
Jag tänker så också. Sen har de ju bekräftat att bezel är annan än på bilderna så då kan det ju vara annat som inte stämmer tänker jag. Hoppas iaf.Funderar om den svarta inte enbart är PS stål? Dessa bilder verkar samma? Eller ser jag fel?
De är ju onekligen väldigt lika men om du kollar på sladden så ligger den helt olika på bilderna. Kan vara PS dock...Funderar om den svarta inte enbart är PS stål? Dessa bilder verkar samma? Eller ser jag fel?
Väldigt lika bilder, men kollar du slangen och minutvisarna så skiljer det lite. Så troligen inte PS, men dock givet att bilderna är fixade o trixade med. Men jag tror att de PVD:de är en ”satin-finish”, åt det mattare hållet troligen.Funderar om den svarta inte enbart är PS stål? Dessa bilder verkar samma? Eller ser jag fel?
Synchron skrev på WUS att junileverans bara gäller de sista 100exen. De som beställt fram tills nu får i april.Det verkar som man får vänta till Juni 2021 på synchron pvd:n enligt hemsidan nu?? Wow
Tack för den infon!Synchron skrev på WUS att junileverans bara gäller de sista 100exen. De som beställt fram tills nu får i april.
Såg också det. Måste medge att det är fler än vad jag hade trott. Lite mindre sugen nu när man måste vänta till juni ifall man väljer att slå till :/Tack för den infon!
Då är det ca 100 kvar av den svarta alltså.
Ser ju ruggigt bra ut! Ett ärligt utlåtande nu. Succé, magplask eller mittemellan?