Jag vet vad det äääär, det vet inte ni!Hade varit kul att veta vad det är R*vhål
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag vet vad det äääär, det vet inte ni!Hade varit kul att veta vad det är R*vhål
Finns det någon ungefärlig tidsplan för lanseringen? Jag antar att designen är mer eller mindre färdig med tanke på att du verkar veta vad det är och att du tidigare skrev att du var inställd på köp.Jag vet vad det äääär, det vet inte ni!
Jag vet vad det äääär, det vet inte ni!
Den är säkert skitful! Och liten, säg att den är 36mm @MaBrFinns det någon ungefärlig tidsplan för lanseringen? Jag antar att designen är mer eller mindre färdig med tanke på att du verkar veta vad det är och att du tidigare skrev att du var inställd på köp.
De väntar på urverk från ETA till Military. Tror inte att det är de som är tillverkare av urverket till den kommande lanseringen så det är nog lugnt.Jag trodde dom hade fullt upp med att fixa alla försenade klockor
Jag vet inte när den ska släppas men modellen är redan framtagen så jag antar att utvecklingen är i full gång. Är definitivt inställd på köp om priset jag har hört stämmer. Det är en legend som återlanseras!Finns det någon ungefärlig tidsplan för lanseringen? Jag antar att designen är mer eller mindre färdig med tanke på att du verkar veta vad det är och att du tidigare skrev att du var inställd på köp.
Sjukt snygg är den! Den är perfekt storlek också, samma som originalet, det är allt jag kan säga! Det baseras ju dock på att det är den jag tror som lanseras och inte att de har mer än en modell på gång.Den är säkert skitful! Och liten, säg att den är 36mm @MaBr
Äh! Du kan va legendDe väntar på urverk från ETA till Military. Tror inte att det är de som är tillverkare av urverket till den kommande lanseringen så det är nog lugnt.
Jag vet inte när den ska släppas men modellen är redan framtagen så jag antar att utvecklingen är i full gång. Är definitivt inställd på köp om priset jag har hört stämmer. Det är en legend som återlanseras!
Sjukt snygg är den! Den är perfekt storlek också, samma som originalet, det är allt jag kan säga! Det baseras ju dock på att det är den jag tror som lanseras och inte att de har mer än en modell på gång.
Detaljerna kanske inte är helt klara och det kan hända att jag minns fel men jag har för mig att jag hörde 16k nämnas någon gång...?De väntar på urverk från ETA till Military. Tror inte att det är de som är tillverkare av urverket till den kommande lanseringen så det är nog lugnt.
Jag vet inte när den ska släppas men modellen är redan framtagen så jag antar att utvecklingen är i full gång. Är definitivt inställd på köp om priset jag har hört stämmer. Det är en legend som återlanseras!
Sjukt snygg är den! Den är perfekt storlek också, samma som originalet, det är allt jag kan säga! Det baseras ju dock på att det är den jag tror som lanseras och inte att de har mer än en modell på gång.
Jag har fått hintat om $1600 som lanseringspris, sen får man räkna med frakt och moms som vanligt.Detaljerna kanske inte är helt klara och det kan hända att jag minns fel men jag har för mig att jag hörde 16k nämnas någon gång...?
Är det nu de hör en Doxa och börjar pumpa ut samma klocka i olika färger och med olika loggor på tavlan?
Jag tänkte precis skriva att det inte känns som Mareis grej men sen kom jag på att det är precis det de har gjort med Deepstar som nu finns i fyra färger... Hoppas verkligen inte att de gör något sånt med Military.Är det nu de hör en Doxa och börjar pumpa ut samma klocka i olika färger och med olika loggor på tavlan?
Håller med, känns som att man (Doxa med 300 i första hand) först vill skapa hype genom att släppa en väldigt begränsad upplaga och sen när man ser hur bra det går så ändrar man sig och släpper flera upplagor med små förändringar vilket för mig urvattnar hela intresset för modellen för min egen del. Hoppas verkligen Synchron inte går den vägen nu. Tycker Militaryn är riktigt cool men jag kommer inte köpa en innan jag ser vart detta tar vägen.Jag tänkte precis skriva att det inte känns som Mareis grej men sen kom jag på att det är precis det de har gjort med Deepstar som nu finns i fyra färger... Hoppas verkligen inte att de gör något sånt med Military.
Nej, det vore tråkigt om de gör en sån grej. Ser dock inte att just Military skulle fungera i en massa olika färger men man vet aldrig.Håller med, känns som att man (Doxa med 300 i första hand) först vill skapa hype genom att släppa en väldigt begränsad upplaga och sen när man ser hur bra det går så ändrar man sig och släpper flera upplagor med små förändringar vilket för mig urvattnar hela intresset för modellen för min egen del. Hoppas verkligen Synchron inte går den vägen nu. Tycker Militaryn är riktigt cool men jag kommer inte köpa en innan jag ser vart detta tar vägen.
Nä, känns lite långsökt med färger på den. Hoppas bara de kan hålla sig till den limiterade upplagan av denna och lanserar en helt annan klocka som nästa grej.Nej, det vore tråkigt om de gör en sån grej. Ser dock inte att just Military skulle fungera i en massa olika färger men man vet aldrig.
Inget är väl omöjligt men det är inte särskilt troligt att Synchron skulle släppa en sån. Marei försökte ju faktiskt släppa Doxa Army när han jobbade med Doxa men fick nej från Jenny-familjen. När han då fick chansen att släppa den under Synchron-flaggan så gjorde han det och Doxa ballar ur trots att de tidigare förkastat modellen.Personlig synes jeg greia med Synchron vs. Doxa bare er triste greier. Designet begge fokuserer på har svært begrenset antal kjøpere i klokkeverdenen - og når det er to aktører her (som i tillegg "krangler") så taper alle til slutt.
Hvis Synchron kommer ut med noe slik som dette blir hele greia for dum:
Colab Marei med @Von, är det en rosa Milifairy på gång?Nej, det vore tråkigt om de gör en sån grej. Ser dock inte att just Military skulle fungera i en massa olika färger men man vet aldrig.
Än så länge har han bara släppt en enda modell som kommer från Doxa och den ville de som sagt inte ha. Skulle de släppa en ny variant av en SUB 300T eller liknande så är det en annan fråga men det har han inte gjort.Enig i mye av det du skriver @MaBr.
Personlig synes jeg Doxa som firma kunne skjøtt sin business bedre enn hva som er tilfellet i dag. Rick M med Synchron er mer fokusert på entusiastmiljøet - og det berømmer jeg han for.
Det jeg ser konturene av er at hans drivkraft også kan bli hans bane hvis han utgir en ny Synchronmodell som er for mye knyttet til "DOXA". Av og til må man la gammel feide og krangel gå og gi slipp på dette og "move on" og gjerne lage egne designs.
Det jeg ikke liker med Rick M og Synchron er nettopp det som stoppet meg fra å kjøpe en Doxa Sub for noen år siden: Introduction price special for you, limited production, enda en ny introduction price og nye editions. Skaper mye rot og unødvendig clutter.
Jeg innser også at andre ikke føler slik antipati for dette som jeg gjør.
Haha, det hade varit en insta-buy på det. Men bara om visarna också är rosa!Colab Marei med @Von, är det en rosa Milifairy på gång?
Vänta bara så ska ni få se, alla kommer rocka rosa innan ni vet ordet avColab Marei med @Von, är det en rosa Milifairy på gång?
Äh, den där lär väl sitta som en tonfisk, är ju integrerade bandhorn.Vänta bara så ska ni få se, alla kommer rocka rosa innan ni vet ordet av
Förresten är det en Caribbean 1000 som är på G, ser ni inte ledtrådarna? Trodde det var ni ägare som var proffsen
Grattis alla som lyckas bära upp en 50mm ish koloss till puck på armen!
Ajemän, kommer sitta som en smäck på din lelle nudelarm Visarna och tavlan på den gula är ganska spännande, samtidigt är lollipopsekundvisaren brutal på den blå.Äh, den där lär väl sitta som en tonfisk, är ju integrerade bandhorn.
Min magkänsla doesn't kiss and tell så jag väljer att inte kommentera. Den gula är ju lätt den coolaste av de där två i alla fall.Ajemän, kommer sitta som en smäck på din lelle nudelarm Visarna och tavlan på den gula är ganska spännande, samtidigt är lollipopsekundvisaren brutal på den blå.
Frågan är vilken design det kommer bli, vad säger din magkänsla?
Tror det fanns en kronograf i liknande boett men känns osannolikt med tanke på priset
haha, vadå, är du gift med Rick eller ingår det tystnadsplikt i samband med köp av Synchron?Min magkänsla doesn't kiss and tell så jag väljer att inte kommentera. Den gula är ju lätt den coolaste av de där två i alla fall.
Bra, då sparar jag $1600 En sån där kommer aldrig landa på min handled.Vänta bara så ska ni få se, alla kommer rocka rosa innan ni vet ordet av
Förresten är det en Caribbean 1000 som är på G, ser ni inte ledtrådarna? Trodde det var ni ägare som var proffsen
Grattis alla som lyckas bära upp en 50mm ish koloss till puck på armen!
hehe, lika osmidig då som nu men kul om man gillar stuket såklartBra, då sparar jag $1600 En sån där kommer aldrig landa på min handled.
Jag har fått insider om vad det blir så jag behöver inte gissa. Tycker att den där är tokfrän, sticker ju ut i alla fall! Finns sjukt många modeller från den tiden som är helt bananas, hehe. Modell 50 med djupmätare är väl 46mm om jag inte minns fel och den har inte integrerade bandhorn. Smidig!haha, vadå, är du gift med Rick eller ingår det tystnadsplikt i samband med köp av Synchron?
Det är väl kul att spekulera lite, gillar också visarna och indexen på tavlan men tja... resten vetefåglarna. Praktiskt med klockor som inte är lika långa som breda när allt kommer omkring