Grattis! Hur är första intrycket, nöjd?Här hemma hittar inte solen över trädtopparna så här års men det finns annat att glädjas över som tur är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Hur är första intrycket, nöjd?Här hemma hittar inte solen över trädtopparna så här års men det finns annat att glädjas över som tur är
Tack, jag är supernöjd! Det är min första Doxa och även den första Doxan som jag egentligen kommit i kontakt med. Tycker den är känns otroligt välbyggd och robust. Vridningen klickar skönt och betydligt mer precist än andra klockor i samma prissegment (Sinn exempelvis)Grattis! Hur är första intrycket, nöjd?
Stort grattis! Hoppas du blir lika nöjd som mig och har kul med den på kanarieöarna min har suttit på i princip varje dag sedan jag fick den, med två dagars undantagHär hemma hittar inte solen över trädtopparna så här års men det finns annat att glädjas över som tur är
Flott. Beste Doxa - skal jeg være helt ærlig.Skönt med lite sol
Jag gillar den väldigt mycket. Är en klocka jag funderat på i flera år. Köpte substitut på vägen men insåg till slut att jag behöver ha originalet. Nu linjerar dessutom bezeln (måste säga att Doxa skött detta jättebra. Fick förvisso skicka tillbaka två gånger men det var no questions asked och de betalade för frakten ToR båda gångerna).Flott. Beste Doxa - skal jeg være helt ærlig.
Ohhh det var en vass closeup. Vad kör du för lins?Gissa klockan...eh nej tror inte det blir någon tvekan om vad det här är
Pergear 60mm 2.8 - är väl en extrem lågbudget lins, €166 levererad, men verkar funka! Helt manuell. Ger ner till 2:1-skala.Ohhh det var en vass closeup. Vad kör du för lins?
Ser ut att leverera grym prestanda för pengen. Det är nästan så jag föredrar manuellt före AF när det kommer till macro och särskilt om man ska fota objekt..Pergear 60mm 2.8 - är väl en extrem lågbudget lins, €166 levererad, men verkar funka! Helt manuell. Ger ner till 2:1-skala.
Ja, så här nära är det nog ändå manuell fokus som är det enda som gäller. Och stativ. Den finns för lite olika fattningar tror jag. Min har Sony-E. Är gjord för APS-C, men jag gissar att den skulle kunna användas på fullformat i nödfall om man står ut med att det blir mörkt i hörnen och kan kapa bort lite i redigeringen.Ser ut att leverera grym prestanda för pengen. Det är nästan så jag föredrar manuellt före AF när det kommer till macro och särskilt om man ska fota objekt..
Tack för tipset, ska undersökas.
Här är jag, men då jag inte har någon Doxa så har jag inte mycket att bidra med i den här trådenJag väntar på att @Hasse Varg ska hoppa in i tråden, var är du ?
Aha, då misstog jag mig sorryHär är jag, men då jag inte har någon Doxa så har jag inte mycket att bidra med i den här tråden
Jag längtar till sommaren En grå dag som denna piggar denna upp och får en att se framemot soligare dagarTyckar att man får lite sommarkänsla av att dra på denna på handleden.
Är det fler än jag som redan längtar till våren? Hehe
Grattis! (Auto correct ville göra det till grattiskramar haha). Riktigt kul samling!Sådär, alla samlade
Jag kan ta en kram ocksåGrattis! (Auto correct ville göra det till grattiskramar haha). Riktigt kul samling!
Grattis! Superfin!Nyinkommen pre-synchron från -67
Gör nu att det finns tre vintage Doxor i samlingen
KorrektGrattis! Superfin!
Du knep den som inte klubbades på Kaplans i helgen alltså?
Grattis!Byter från nytt och blått till gammalt orange ikväll.
Oh vad mysig! Grattis! Nu måste vi VERKLIGEN ha en GTGNyinkommen pre-synchron från -67
Gör nu att det finns tre vintage Doxor i samlingen
Wow! Grattis!Byter från nytt och blått till gammalt orange ikväll.