• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

På fredag smäller det! Då får vi se om det blir till att öppna lädret. 😊
PSX_20211117_192414.jpg

Jag hoppas att det blir en modern version av Aquastar 63 i originalstorlek! Lär dock bli minst 40mm om de släpper den.

Jag tolkar texten som nysläpp av Deepstar? Eller? Spännande!
Gammal bild på min..
6A480985-1E4F-4616-99EB-40E6EEBFEDAD.jpeg

Håller med! Jag är ofta clueless när det kommer till moderna klockor men är det någon modell jag själv kan tycka jag borde ha koll på så är det just deepstaren haha. 63:an är kanonfin och jag ångrar att jag inte högg på en fin när jag hade chansen. Här en bild på dagens Regate från -64!
64195AC8-2985-4B10-93F1-6DB7568D3226.jpeg

Man kan inte ha koll på allt så släpps, då hade man haft att göra! 😁 Tyvärr så gjorde den nya alldeles för stor med 40,5mm bredd, 50,5mmm lug-lug och 15mm tjock. :( Originalet hade ju perfekta dimensioner tycker jag.
Det ligger ju trender o shit involverat i det såklart men det känns som flera steg bakåt i utvecklingen när man förr gjorde tunnare och mer delikata ur till skillnad från idag när det mesta ska överdimensioneras osv.. ja mena hur svårt ska det egentligen vara att göra en tunnare variant?
Lite som med Omegas clasps.. varför uppfinna hjulet igen när man redan gjort en av världens bästa länkar och clasps.. idiotiskt

Håller med! Jag är ofta clueless när det kommer till moderna klockor men är det någon modell jag själv kan tycka jag borde ha koll på så är det just deepstaren haha. 63:an är kanonfin och jag ångrar att jag inte högg på en fin när jag hade chansen. Här en bild på dagens Regate från -64!
64195AC8-2985-4B10-93F1-6DB7568D3226.jpeg
Ja, jag tycker att 63an är en av de finaste uren Aquastar har gjort och jag hoppas på att de släpper en modern variant av den. Inget fel på den där Regaten heller du, väldigt tjusig! 😊

Det ligger ju trender o shit involverat i det såklart men det känns som flera steg bakåt i utvecklingen när man förr gjorde tunnare och mer delikata ur till skillnad från idag när det mesta ska överdimensioneras osv.. ja mena hur svårt ska det egentligen vara att göra en tunnare variant?
Lite som med Omegas clasps.. varför uppfinna hjulet igen när man redan gjort en av världens bästa länkar och clasps.. idiotiskt
Jag håller helt med, det är en rätt tråkigt trend tycker jag. Lite som Doxa också där deras gamla lås var alldeles utmärkta men ändå ska de envisas med att ha ett lås som är stort som en hel klocka på 300T. Det är väl trevligt med ratcheting-funktionen på det nya låset men varför ska det tåla att man kör över det med en tank? Jag är väldigt glad att både min 300 och min 1200T har det gamla mindre låset. Just nu så håller jag på att knåpa ihop en hemma-kopia på Doxas vintage-lås och det är sjukt smidigt samt har både ratcheting och stretch! 😁

Fuck it, man lever bara en gång och den där klockan är allt jag önskat mig. Man vet inte heller när det är någon som tar det oerhört vettiga beslutet att göra en dykare i 37mm nästa gång, speciellt inte så snygg! För övrigt så är det 19mm bandbredd och det ser ut som att de har tillverkat nya Tropic för ändamålet MED RUNDADE ÄNDAR! :woot: Hoppas verkligen att man kommer med i första batchen för annars får man inte den förrän i maj nästa år.
Synchron.PNG

20210621_Aquastar_036-Edit-Edit.jpg

Senast ändrad:
Roligt att du också köpte en! Blir en lång väntan om det får till maj, men tror jag han med till decemberbatchen omnde skickas i beställningsordning.

Bra review nu på Hodinkee också: https://www.hodinkee.com/articles/plying-hypothetical-waters-with-the-aquastar-deepstar-ii
Ja, det fick inte att låta bli, den var bara för bra. Har länge velat ha den typen av klocka i 37mm och den har alla rätt. Väldigt roligt att de faktiskt vågar släppa en klocka i den storleken men de kanske kompenserar för all skit de fick för den första Aquastar'en...

Ja, det fick inte att låta bli, den var bara för bra. Har länge velat ha den typen av klocka i 37mm och den har alla rätt. Väldigt roligt att de faktiskt vågar släppa en klocka i den storleken men de kanske kompenserar för all skit de fick för den första Aquastar'en...
Första Aquastaren var ju snygg, men löjlig storlek och kostade för mycket. Den här nya däremot har ju allt man vill ha. Perfekt. Hoppas den är lika bra i verkligheten, men ser riktigt bra ut på Hodinkees bilder.

Första Aquastaren var ju snygg, men löjlig storlek och kostade för mycket. Den här nya däremot har ju allt man vill ha. Perfekt. Hoppas den är lika bra i verkligheten, men ser riktigt bra ut på Hodinkees bilder.
Den var kanonfin men som du säger så var den gravt överdimensionerad, speciellt för någon som mig med nudel-armar. Kollade också Hodinkee's bilder på den gråa nu och nu vet jag i alla fall att jag har valt rätt. Herre gud vad bra den är!

Kul release även om man kanske förväntat sig något annat. Synd med 37mm för mig personligen som blir alldeles för liten :(

Har slutligen fått en att fastna i varukorgen. Förstår inte riktigt lägger siten på moms - $1908 är det vad ni andra får också som pre-order price? Med länk alltså, inte Nato.

Tillbaka
Topp