• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Flott release, om enn litt liten med kun 36,75mm (ref. spec sheet). Så var det dette her tullet med pre-order i flere batcher. Helt unødvendig, synes jeg. Rick M. kjører samme pre-order tullet som før under Doxa. Anyway; flott klokke - og gratulerer til alle de som gidder å styre på for å bestille. :) Ser frem til bildene in situ (aka wrist). Snuste på den blå, men orker ikke all styret med batch 1 vs. batch 2 vs. "...bite negler...".

Jag tror möjligen den blå skulle vara den jag skulle gå för. Kastar in några bilder från Hodinkee och Fratello

L1320001.jpg
L1310949.jpg
caseback-1.jpg
H20A6125.jpg
L1320002-Edit.jpg
PB190001.jpg
2021-11-07-16.28.43.jpg
L1310975.jpg

Jag tolkar det som att pre order är den första batchen och sen kommer ordinarie prisade skeppas i maj.

Jag lägger fan en order på en blå, skeppar till brevlådor bisnis som får skepps den hit utan moms... Blä
Screenshot_20211119-181118.jpg

Fyfan. Snoozaze lite för länge på nya Aquastar:en. Störiga var att jag var inne innan hemsidan havererade och funderade på köp.
Ställer mig gärna i kö för en svart eller grå om ngn drabbas av flipparsjukan.

Den svarta och blåa finns kvar på nato men resten verkar vara leverans i maj nu, står bara Available on backorder på dem.
När jag kollar så verkar alla vara på backorder. Tror inte dom har fler klockor än länkar. Troligen har dom gjort 300 i en första batch (100 av varje) likaså med länkarna. 300 är också ofta MOQ för många tillverkare, och att göra olika färger på tavlan är ofta inga problem.

Edit: du har rätt. Svarta och blå finns på nato. Hm, fan vad skumt ändå, då samma text står på dom; ”first 300 will be shipped in Dec…”. Rimligen 100 av varje färg ju.
Fan, man vill ju ha BOR.

När jag kollar så verkar alla vara på backorder. Tror inte dom har fler klockor än länkar. Troligen har dom gjort 300 i en första batch (100 av varje) likaså med länkarna. 300 är också ofta MOQ för många tillverkare, och att göra olika färger på tavlan är ofta inga problem.
Kan vara så men det står ju tex 7 in stock på den blåa med nato.
PSX_20211119_211326.jpg

Ja, tror den var default-vald. Jag hamnade i samma. När man väl kommit så långt kändes det inte värt risken att försöka ta bort ur varukorgen och börja om igen.
Kände samma.. tog c.a 30 min att få igenom köpet. När man väl kommit till sista steget så var det bara att chansa.
Spännande att se när leverans sker, om man lyckats klämma in sig i första batchen.
Ni som lagt order tidigare @MaBr står det ngt i er bekräftelse eller liknande om leveransen?

Kände samma.. tog c.a 30 min att få igenom köpet. När man väl kommit till sista steget så var det bara att chansa.
Spännande att se när leverans sker, om man lyckats klämma in sig i första batchen.
Ni som lagt order tidigare @MaBr står det ngt i er bekräftelse eller liknande om leveransen?
Nej, stod ingenting om det så det är väl bara att vänta och se. 🤷

Ser ut att vara samma lås som till första versionen. Den finns på hemsidan.
BOR-scaled.jpg

BOR-1-scaled.jpg
Ja, ser onekligen väldigt likt ut. Läste att den smalnar av från 19mm till 18mm vid låset.

Tillbaka
Topp