• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Hm...virker kjent. :)

Skjermbilde 2021-11-27 kl. 17.31.00.png

Skjermbilde 2021-11-27 kl. 17.31.07.png

Skjermbilde 2021-11-27 kl. 17.31.13.png

DE var riktigt trevliga. Bra prissatta också :) Synd att det endast var Caribbean som hade färgmatchad vridring. Hade gärna sett att Aquamarine hade det också :/

Edit: https://monochrome-watches.com/doxa-sub-600t-collection-2021-hands-on-video-review-specs-price/
Njaa, det hade blivit för mycket med matchat vridringsinlägg på Aquamarine tycker jag. Det de däremot har gjort den här gången är att färgmatcha kronan till detaljerna på vridringsinlägget! 👌
DoxaCrown1.PNG
DoxaCrown2.PNG
DoxaCrown3.PNG

Ser ut som att de har gjort rätt val när det gäller låset på länken och kört på den enkla varianten istället för det gigantiska låset på SUB 300T.
DoxaClasp.PNG
Tycker att låset de valde till 600T är lite för runt om man ser till formerna på boetten och länken.
Jag gillar förövrigt låset på 300T :D Tror inte den är mycket större än denna. 300T är 37mm långt så är inte extremt.

Tycker att låset de valde till 600T är lite för runt om man ser till formerna på boetten och länken.
Jag gillar förövrigt låset på 300T :D Tror inte den är mycket större än denna. 300T är 37mm långt så är inte extremt.
Utseendemässigt så hade låset från 300T varit bättre, det har du helt rätt i. Tyvärr så håller jag inte riktigt med annars, det stora låset är mycket tjockare och klumpigare och bärs inte särskilt bra, speciellt inte om man har smalare handled som jag. Det kanske går att köpa ett lås till 300T och sätta dit om man vill. Är det någon som vet om låset till gummit är samma som till länken, de är ju väldigt lika?

Spännet på gummit ser något längre ut, har en ytterligare del där gummit fäster. Annars ser de lika ut.
8mRF3kqg_1000x.jpg

20211130_120433.jpg

Här är spännet på min 16,5cm handled. Tycker den bärs väldigt bra. Tycker den balanserar upp så att den inte känns topptung.

Spännet på gummit ser något längre ut, har en ytterligare del där gummit fäster. Annars ser de lika ut.
8mRF3kqg_1000x.jpg

20211130_120433.jpg

Här är spännet på min 16,5cm handled. Tycker den bärs väldigt bra. Tycker den balanserar upp så att den inte känns topptung.
Ja, det ser ju faktiskt kortare ut än spännet till gummit. Tycker ändå att det är för skarpa kanter och för klumpigt men sen är jag en sucker för små och smidiga lås som de hade på äldre klockor så jag är väldigt färgad av det. :oops:

Edit: Ser nu att detta faktiskt är något helt nytt och mitt emellan 300 och 300T. Mindre och enklare lås som 300 men ändå snäppet upp när det gäller finish och utförande. Väldigt snyggt!
Doxa-SUB-600T-Collection-2021-hands-on-7-2048x1364.jpg

Ja, det ser ju faktiskt kortare ut än spännet till gummit. Tycker ändå att det är för skarpa kanter och för klumpigt men sen är jag en sucker för små och smidiga lås som de hade på äldre klockor så jag är väldigt färgad av det. :oops:

Edit: Ser nu att detta faktiskt är något helt nytt och mitt emellan 300 och 300T. Mindre och enklare lås som 300 men ändå snäppet upp när det gäller finish och utförande. Väldigt snyggt!
Doxa-SUB-600T-Collection-2021-hands-on-7-2048x1364.jpg
Håller med att kanterna är för skarpa och att den kunde vara mindre. Jag blev dock positivt överraskad när jag fick hem klockan. Jag trodde den skulle vara mycket större och otympligare. Tycker nog eg. att hela länken är alldeles för tjock. Nu hade jag även tur att länken passade utan att jag behövde använda extension. Med den utdragen så ser det inte klokt ut. Då är ett klassiskt spänne att föredra.

Lite OT men där tycker jag att Tudor lyckats bra, liten men med en modern funktion där man inte blir av med naglarna på köpet :p

Beställde just den här. Om man villa ha sin ännu i år gäller det att vara snabb.

546328FC-991D-4F1D-A1BA-5249AF22A99C.jpeg
Någon som hört något från Aquastar? @Kenuko du måste vara en av de första som beställde.
Inget svar på mail och ingen chatt aktiv. Det enda som återstår är att ringa.

Någon som hört något från Aquastar? @Kenuko du måste vara en av de första som beställde.
Inget svar på mail och ingen chatt aktiv. Det enda som återstår är att ringa.
Tyvärr har jag inte hört något ännu. Jag borde vara med i första batchen då jag hann beställa före den officiela launchen. Först på KS var jag. Spännande att se när Aquastar hör av sig.

Överraskande bra den där 600t släppen. Gillade inte alls den limiterade som kom tidigare och hela Aubrey eran är ju inte Doxas bästa precis. Nästan så man ändå blir sugen (tyvärr borde jag sälja något först..)

Tillbaka
Topp