• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Även jag har ett tidigare nummer än 78213 så hoppas att man ingår i första batchen. Läste dock att den personen betalade hela summan och inte en deposition. Frågan är om det spelade någon roll 🤔

Edit: verkar att så var fallet :/
"Hi I did call and found out they are shipping out to those people that paid in Full 1st. Then they will be sending out invoices to those who put in a depsoit and need to pay the remainder of the amount. He said watch for an invoice by email in the next few days"
Ja, tyvärr är det så. Helt rätt tycker jag egentligen, men samtidigt frustrerande när man "råkade" få deposit ifyllt och den förbenade web-siten var så nedlastad att man inte vågade börja om beställningsprocessen. 😢

Ja, tyvärr är det så. Helt rätt tycker jag egentligen, men samtidigt frustrerande när man "råkade" få deposit ifyllt och den förbenade web-siten var så nedlastad att man inte vågade börja om beställningsprocessen. 😢
Ja, hade man vetat det så hade man ju betalat hela på de gång. Störigt! Men man lär väl ändå hamna i första batchen eftersom man beställde tidigt.

Senast ändrad:
Bildbomb!

600T_Macro_3.jpg

600T_Macro_2.jpg

600T_Macro_1.jpg

600T_Macro_4.jpg

600T_Macro_5.jpg

600T_Macro_6.jpg

Jag fick och betalade just min andra faktura för Deepstaren så batch 1 åtminstone för mig, hoppas ni andra får er också!
Fast vänta här nu, stod det Third batch på din faktura med? Får jag inte min klocka förrän i juni trots att jag var bland de första att beställa? :( Det stod iofs att man skulle få fakturan när klockan var redo att skickas?

Fast vänta här nu, stod det Third batch på din faktura med? Får jag inte min klocka förrän i juni trots att jag var bland de första att beställa? :( Det stod iofs att man skulle få fakturan när klockan var redo att skickas?
Nu när jag kollar så stod det third batch, men det kan inte stämma. Som du säger så skulle fakturan komma först när klockan är redo att skickas. Marei gör fina klockor, men allt annat är alltid så jäkla yrt.

Nu när jag kollar så stod det third batch, men det kan inte stämma. Som du säger så skulle fakturan komma först när klockan är redo att skickas. Marei gör fina klockor, men allt annat är alltid så jäkla yrt.
Ja, de är riktigt jäkla sopiga på att kommunicera. Jag har ställt frågan till dem på WUS så får vi se vad de säger men som skriver så kan det omöjligt stämma.

Ja, de är riktigt jäkla sopiga på att kommunicera. Jag har ställt frågan till dem på WUS så får vi se vad de säger men som skriver så kan det omöjligt stämma.
”The order process consists of 2 payments, the order systems sends a balance payment request for to complete the balance payment but then creates a second invoice and also an order number for the second payment . This is how this software works and the same procedure was applied during the pre-order process of the 2020 Deepstar. So please rest assured when you have made both payments that the y are merged together and that your watch will soon be shipping.”

”The order process consists of 2 payments, the order systems sends a balance payment request for to complete the balance payment but then creates a second invoice and also an order number for the second payment . This is how this software works and the same procedure was applied during the pre-order process of the 2020 Deepstar. So please rest assured when you have made both payments that the y are merged together and that your watch will soon be shipping.”
Inget för min del ännu, jag ligger c.a 60 ordrar efter. Förhoppningsvis kommer det något snart :/ Borde förhoppningsvis vara i 1a batchen.
Kom mailet i skrapposten eller gick det igenom?

Senast ändrad:
De har svarat nu att det inte spelar någon roll att det står third batch på den andra fakturan.

Det er nettopp alt dette tullet, som gjør at jeg foretrekker modeller som er tilgjengelige on demand og med en viss forutsigbarhet. :) Lykke til alle dere som lar dere "herse med" med limited introductions, pre-order, et.al. Klokkene er nok flotte, men kjøpsprosessen er relativt off-putting, synes jeg. Ser allikevel frem til å se bilder når dere omsider mottar de ulike modellene. Dere er tolmodige. Kudos.

Rätt glad att jag inte slog till på Sub 200, 600T lockar galet mycket nu, men är osäker på hur den bärs.

Någon med armar som inte bär upp en Breitling som kan slänga upp en bild med pacific?

Här är en bild från WUS på hur den sitter med länken på och den sitter HÖGT på armen. Undrar hur den kommer att kännas för det ser väldigt topptungt ut.
ead9cee9-dc5a-4862-bdf0-6fd77263bd10-jpeg.16274731
Skulle säga att det beror väldigt mycket hur man har handen. Är den neråt (som på bilden ovan) så blir det glipa. Har man den normalt så är det inget konstigt enligt mig. Nu är iofs detta med gummi och titan, men den sitter otroligt skönt på handleden och känns väldigt balanserad.

En av de största fördelarna med formen är när man vinklar handen uppåt, som man ofta gör när man lyfter, trycker osv, så gräver inte klockan in i armen eller handen.

20211203_104235.jpg

20211203_104240.jpg

20211203_105020.jpg

20211203_105517.jpg

Skulle säga att det beror väldigt mycket hur man har handen. Är den neråt (som på bilden ovan) så blir det glipa. Har man den normalt så är det inget konstigt enligt mig. Nu är iofs detta med gummi och titan, men den sitter otroligt skönt på handleden och känns väldigt balanserad.

En av de största fördelarna med formen är när man vinklar handen uppåt, som man ofta gör när man lyfter, trycker osv, så gräver inte klockan in i armen eller handen.

20211203_104235.jpg

20211203_104240.jpg

20211203_105020.jpg

20211203_105517.jpg
Ja, det var ju en jäkla skillnad får man säga. Ser ut att sitta väldigt bra på din arm! Jag kommer definitivt att beställa en 600T när det närmar sig sommaren. :happyhappy:

Här är en bild från WUS på hur den sitter med länken på och den sitter HÖGT på armen. Undrar hur den kommer att kännas för det ser väldigt topptungt ut.
ead9cee9-dc5a-4862-bdf0-6fd77263bd10-jpeg.16274731
Ja, hängbukssyndrom helt klart. Ska jag vara ärlig så har även den moderna 300T rätt mycket sånt så skillnaden mellan 300T och 600T är nog inte kolossal på den fronten.

Förlåt mig nu, nuvarande och framtida ägare, men det ser ganska illa ut i alla fall. Synd på en i övrigt cool klocka!

600t ser ju riktigt solid ut på många bilder men jag är tveksam till profilen. Det är liksom mer klocka på baksidan än framsidan, inte helt olikt 1000m Tunan. Det var anledningen till att jag släppte Seikon; buken gjorde att den bars mer ovanpå, än på, handleden.
162184F2-16B6-41CC-A9ED-D37C3B242E5E.jpeg

Tillbaka
Topp