• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

cjperry

Audemars
2-Faktor
Enkelt val. Doxan är fan kung

Är kluven, men min röst faller nog på Deepstar Chrono, 39mm och svart tavla, gärna på något skönt gummi eller tygband

Sjukt svårt val men jag hade nog kört Doxan. Mest för att den är lite roligare för annars är ju Aquastar den coolaste, speciellt med tanke på dess historia.

Ja det är svårt för jag vill testa Aquastar men dras betydligt mer åt Doxan. Det är lite priset på T-Graphen som känns jobbigt. Om det vore 40k hade jag inte ens funderat.
 

Fredgusta

Panerai
Doxa har spenderat 2 dygn k döda havet, håller än! En riktig pansarvagn denna.
IMG_20220709_174403.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Ja precis. Tror det blev $4300-ish utan länk med moms osv.
Alldeles för dyrt om du frågar mig, tyvärr är Aquastar fortfarande ett micromärke och visst det är en kronograf men svårt att svälja. Även Doxan är ju egentligen för dyr (hade köpt en för länge sedan annars).

Oavsett vilken du väljer, great choice och riktigt kul köp!
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Hittade en på C24 för 81 😂
Tips från en som försökt lura köpare till fantasipriser på C24 (host Ming host), så buda ett seriöst bud. Visst kanske de vill ha en liten vinst men det är få modeller förutom de riktigt riktigt hypade som faktiskt säljs för de där knasiga priserna.

Jag skulle tro att de flesta som säljer blir glada om de fårigen pengarna de lagt som konjunkturen är nu. Så testa att ge ett bud.
Men varning för valutapåslag som C24 ska ha av kööaren.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Tips från en som försökt lura köpare till fantasipriser på C24 (host Ming host), så buda ett seriöst bud. Visst kanske de vill ha en liten vinst men det är få modeller förutom de riktigt riktigt hypade som faktiskt säljs för de där knasiga priserna.

Jag skulle tro att de flesta som säljer blir glada om de fårigen pengarna de lagt som konjunkturen är nu. Så testa att ge ett bud.
Men varning för valutapåslag som C24 ska ha av kööaren.
30 över nypris känns lite väl när den fortfarande finns att köpa ny :) kan testa att ge ett bud under nypris och se vad som händer.
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Någon som testat original gummit till Doxa 600T? Jag funderar på att klicka hem ett gult till min 600T Divingstar, men tvekar lite för priset 320 Euro. Jag gillar länken jag har, men kul med lite variation.
D5ED7B34-1904-4A7A-8417-0195AC023947.jpeg
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Någon som testat original gummit till Doxa 600T? Jag funderar på att klicka hem ett gult till min 600T Divingstar, men tvekar lite för priset 320 Euro. Jag gillar länken jag har, men kul med lite variation.
D5ED7B34-1904-4A7A-8417-0195AC023947.jpeg
Jag gillar det väldigt mycket då flärpen hamnar på insidan istället för utsidan. Spännet är riktigt bra och gummit är väldigt mjukt.

Vet dock att en del ogillar att flärpen är på insidan då det kan se lite tjockt ut när det inte syns.

20220212_200748.jpg


20211102_210053.jpg
 

Monk

Panerai
2-Faktor
Jag gillar det väldigt mycket då flärpen hamnar på insidan istället för utsidan. Spännet är riktigt bra och gummit är väldigt mjukt.

Vet dock att en del ogillar att flärpen är på insidan då det kan se lite tjockt ut när det inte syns.

20220212_200748.jpg


20211102_210053.jpg
Kanon, tack för synpunkterna. Ser riktigt bra ut.
 
Topp