• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Där ser man! Aja, bara det håller så är jag nöjd. Har ingen erfarenhet av Miyota 9015, är det ett bra urverk?
de jag har haft har fungerat väldigt bra. De är dock högljudda då automatmekanismen drar upp klockan åt endast ett håll. Tror man brukar skämtsamt säga att verket låter som en Apache helikopter :p nackdelen är att den inte är servicebar. Dock ser LJP versionen ut att ha bra mycket bättre finish/mer påkostad så den går säkert att serva.

de jag har haft har fungerat väldigt bra. De är dock högljudda då automatmekanismen drar upp klockan åt endast ett håll. Tror man brukar skämtsamt säga att verket låter som en Apache helikopter :p nackdelen är att den inte är servicebar. Dock ser LJP versionen ut att ha bra mycket bättre finish/mer påkostad så den går säkert att serva.
Haha, det kan jag nog leva med. Kan ju vara att LJP-versionen är tystare också, de har gjort en del förändringar ser det ut som. Man får hoppas att det går att serva, uselt i en klocka för 13K annars.

Läste förresten Pete Millars recension nu och det är exakt samma boett som Deepstar II så länken från den passar även till Model 60. Älskar min Deepstar II så det här kan bara bli bra.
aquastar60n.jpg

Vaddå, utveckla inte servicebar?

Så om det skiter sig - pang in med ett nytt verk eller?

Samma verk som i Synchron poseidon väl. Har inte märkt av att det skulle vara speciellt högljutt. Då är min Smiths med miyota betydligt "surrigare"!
Ja, det kanske det är? Vet inte ens vad jag har i min Synchron men är ett ETA 2824 eller Selitta SW200 om jag inte minns fel. Det var ju betryggande att höra i alla fall, det verkar vara ett stabilt urverk. 👌

Läste förresten Pete Millars recension nu och det är exakt samma boett som Deepstar II så länken från den passar även till Model 60. Älskar min Deepstar II så det här kan bara bli bra.
aquastar60n.jpg
Tycer Deepstar är en fantastiskt fin klocka men får ju lite ångest när jag läst om deras "kundservice"...

OT;
En tysk som jag känner till är på väg med en helt ny dykare- jobbat på den i ett antal år och hoppas den dyker(höhö) upp senare iår.
( men det är egentligen inget jag känner till :rolleyes:)

Tycer Deepstar är en fantastiskt fin klocka men får ju lite ångest när jag läst om deras "kundservice"...

OT; Wn tysk som jag känner är på väg med en helt ny dykare- jobbat på den i ett antal år och hoppas den dyker(höhö) upp senare iår.
Ja, jag tycker att det tar emot att beställa från dem med tanke på det. Får hoppas att det går felfritt med denna...

Ja, det kanske det är? Vet inte ens vad jag har i min Synchron men är ett ETA 2824 eller Selitta SW200 om jag inte minns fel. Det var ju betryggande att höra i alla fall, det verkar vara ett stabilt urverk. 👌
Ja jag var nöjd fram tills för några dagar sen iaf. Gick helt plötsligt lite över minuten plus per dygn. Ska väl avmagnetisera och se om det kan vara det som är fel, så jag ska väl inte höja verket allt för mkt innan jag vet om det är felet .. :)

Ja jag var nöjd fram tills för några dagar sen iaf. Gick helt plötsligt lite över minuten plus per dygn. Ska väl avmagnetisera och se om det kan vara det som är fel, så jag ska väl inte höja verket allt för mkt innan jag vet om det är felet .. :)
Sånt kan ju hända med alla urverk, även de som är true and tested. Har två 2824 som har gett upp och det är ju ändå riktigt arbetshästar annars. :)

Vaddå, utveckla inte servicebar?

Så om det skiter sig - pang in med ett nytt verk eller?

Exakt.. det är inte ovanligt att man gör så nu för tiden. Flertalet märken har ”utbytesprogram” istället för reparation.

Japp... vad kostar ett miyota 9-serie?
En tusenlapp kanske vs. Service betydligt mer.

Rimligtvis är ett sw200 mkt billigare än att serva dito eller eta2824 också.

Ska förresten bli kul att se om man hann bli en av de 100 första så att man får med en vätskefylld kompass till natot. Inte för att jag vet vad jag ska använda den till men cool är den! 😅
20230411_Aquastar_021-Edit-2.jpg
Haha jag sitter precis och undrar samma. Man har ju noll aning om vilken order man la. Fort gick det iaf att köpa, i typ trappen på vägen ut för att hämta bilen från Service. Apple Pay är livsfarligt :)

Haha jag sitter precis och undrar samma. Man har ju noll aning om vilken order man la. Fort gick det iaf att köpa, i typ trappen på vägen ut för att hämta bilen från Service. Apple Pay är livsfarligt :)
Fick in min order 15:12, vet inte hur populär den är egentligen. Haha, samma här. Kör vi PayPal så var två knapptryckningar och sen var den på väg. 😅

Lite fler bilder är kul. Länken får noll poäng i mina ögon, Hur tänkte de när de gjorde den helblank och resten av klockan är helborstad? Coolt urverk de har hittar också. Ingen aning om kvalitén på det men 68h reserv är ju inte så dåligt vid 4 Hz. :)
aquastar60-tropic-wet-mask.jpg

aquastar60-tropic-wet.jpg

aquastar60-dive-beads-3.jpg
Första roliga släppet på väldigt länge (sen deepstar 2?) från Synchron, Doxa, Aquastar. 👍🏻

Håller med, råkade beställa en... :bag: Blev nato för min del bara för att länken inte passade och deras Tropic är urusla. Inte värt $100 mer för ett Tropic där keepers är så dåliga att bandet är oanvändbart.
Den såg riktigt bra ut! Tyvärr verkar Aquastar inget vidare på band. Natot man fick med Syncron military var helt odugligt. Där var väl hållarna helt feldimensionerade åt andra hållet så de var för tighta. Och Syncron hävdade envist att de var jättebra...

Jag skulle nog ändå göra som du -ta det billigaste alternativet som Natot ändå var och sen sätta dit ett Wolbrook tropic eller liknande istället.

Edit: kanske inte ska säga att Marei-gänget är värdelösa på band. De har ju så klart Isofrane under sitt paraply, men det bandet var ju inte aktuellt här och hade nog varit för biffigt för en skindiver ändå...

Den såg riktigt bra ut! Tyvärr verkar Aquastar inget vidare på band. Natot man fick med Syncron military var helt odugligt. Där var väl hållarna helt feldimensionerade åt andra hållet så de var för tighta. Och Syncron hävdade envist att de var jättebra...

Jag skulle nog ändå göra som du -ta det billigaste alternativet som Natot ändå var och sen sätta dit ett Wolbrook tropic eller liknande istället.

Edit: kanske inte ska säga att Marei-gänget är värdelösa på band. De har ju så klart Isofrane under sitt paraply, men det bandet var ju inte aktuellt här och hade nog varit för biffigt för en skindiver ändå...
Ja, det finns massor med coola gamla band. Hittade dessa i Aquastar-boken. Alla hade varit coola på Model 60. 👌
PSX_20230526_204840.jpg
PSX_20230526_204828.jpg
PSX_20230526_204858.jpg
PSX_20230526_204908.jpg
PSX_20230526_204927.jpg

Tillbaka
Topp