Ja, ett sånt där Tropic 2000 skulle jag inte tacka nej till. Men misstänker att det inte är lätt att få tag på.Ja, det finns massor med coola gamla band. Hittade dessa i Aquastar-boken. Alla hade varit coola på Model 60.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, ett sånt där Tropic 2000 skulle jag inte tacka nej till. Men misstänker att det inte är lätt att få tag på.Ja, det finns massor med coola gamla band. Hittade dessa i Aquastar-boken. Alla hade varit coola på Model 60.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag har några. Riktigt grymmaJa, ett sånt där Tropic 2000 skulle jag inte tacka nej till. Men misstänker att det inte är lätt att få tag på.
De är inte så vanliga men finns fortfarande att få tag på. Jag hittade ett NOS 19mm här på forumet som jag kört på min Deepstar II och det är en match made in heaven.Ja, ett sånt där Tropic 2000 skulle jag inte tacka nej till. Men misstänker att det inte är lätt att få tag på.
Grym! Grattis! Nu blev jag avundsjuk. Mer bilder tack!Dagens deskdiver...
![]()
Cool!!Kommer några fler...
När man "tittar" vad klockan tänker man inte på den men vid visst ljus så blir den väldigt tydlig.Cool!!
Har lite svårt att uppfatta hur pass mycket kompassen på tavlan syns. På vissa bilder väldigt mycket och på vissa tycker jag knappt att den syns. Hur upplever du det?
Du kan köpa den lätt begagnad!Oj oj, vad kul att du slog till. Är väldigt sugen jag också. Grattis!
Ja, de är inte supersnygga. Jag kanske yrar nu, men gjorde inte @Magnus (Sthlm) en mod så att ändarna inte petade ut så mycket så att säga?Va tvungen att montera Tropic bandet som kom med min Synchron M. Har aldrig använt det. Ganska bekvämt men endarna ser sådär ut precis som jag kom ihåg det.
![]()
Stämmer.Ja, de är inte supersnygga. Jag kanske yrar nu, men gjorde inte @Magnus (Sthlm) en mod så att ändarna inte petade ut så mycket så att säga?
Va!Du kan köpa den lätt begagnad!
Visst ja! Det hade jag glömt heheJa, de är inte supersnygga. Jag kanske yrar nu, men gjorde inte @Magnus (Sthlm) en mod så att ändarna inte petade ut så mycket så att säga?
Snyggt jobbat @Magnus (Sthlm) !Stämmer.
DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.
Jag har faktiskt kikat en del på Maranez men vill i så fall ha den nya modellen med polerade sidor. Vilken är det du har? 😊 :) Jag har en Layan med mässingsboett och grön California-dial. Sparsamt använd. Bild på likadan snodd här på forumet, hittade ingen på min i mobilen.klocksnack.se
Kul!Lyckades få in order #2 på Aquastar Model 60 så ska skickas på torsdag! Enligt info skickas de i batchar i 10 om dagen initialt.
Kontaktade dem via chattenKul!Hur vet du vilket ordernummer du fick?
Jag funderade på att göra det på min med häromdagen.Nästan 2,5år efter leverans av klockan har jag lyckats montera Samui länken. Filade ner klackarna på ändlänkarna o sen gick det fint hehe. Den som väntar på något gott…
![]()
Det va bara några tiondels mm som behövde filas bort. Kör bara körJag funderade på att göra det på min med häromdagen.
Väldigt fin klocka det där! Var kommer länken från? Det där är samma case som model 60 va?Går i väntans tider. Hoppas att man hinner få sin Model 60 i nästa vecka.
![]()
Tack! Japp, exakt samma case som Model 60. Länken är en Forstner ladder bracelet. Riktigt retro-bra tycker jag och väldigt bekväm.Väldigt fin klocka det där! Var kommer länken från? Det där är samma case som model 60 va?
Ah, allright! Ja den va riktigt läcker också. Får nog hejda mig lite och köra tropic en stund när den landarTack! Japp, exakt samma case som Model 60. Länken är en Forstner ladder bracelet. Riktigt retro-bra tycker jag och väldigt bekväm.
https://forstnerbands.com/products/the-forstner-ladder-bracelet
Strapsco har en annan variant som verkar bra också och den är inte lika dyra. Inte samma fina Gay Freres-look utan en modernare design.Ah, allright! Ja den va riktigt läcker också. Får nog hejda mig lite och köra tropic en stund när den landar![]()
Ja det där va lite humanare pris. Såg inte heller helt dumt ut! Funtat lite på ett mesh annars också. Men som sagt, lär hejda mig lite. Inte minst för familjefriden ..Strapsco har en annan variant som verkar bra också och den är inte lika dyra. Inte samma fina Gay Freres-look utan en modernare design.
https://strapsco.com/product/ladder-watch-bracelet/
![]()
Även Watch Band Center har en modell har jag sett.Strapsco har en annan variant som verkar bra också och den är inte lika dyra. Inte samma fina Gay Freres-look utan en modernare design.
https://strapsco.com/product/ladder-watch-bracelet/
![]()
Blir ett jäkla filande på ändlänkarna bara för det finns bara i 20mm.Även Watch Band Center har en modell har jag sett.
Watch strap ScMB45 20mm stainless steel solid matt clasp with EASY-CLICK spring bars
Please click picture to enlarge! Watch strap stainless steelModel No.: ScMB45Suitable for: Watches with standard lug endsMaterial: Stainless steelManufacturing process: Watch strap is made up of solid linksColour of strap: Silver, mattStrap design: FashionLug...www.watch-band-center.com