- Ingen som vill ta över Forstnerlänken till ett riktigt bra pris?
Räcker bra till en 20cm handled.
vad är ett riktigt bra pris då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
- Ingen som vill ta över Forstnerlänken till ett riktigt bra pris?
Räcker bra till en 20cm handled.
Aquastar60 idag. Gillar den verkligen och försöker vänja mig vid storleken, går sådär. Är vad vid större klockor …
Men vädret är fint
![]()
- Stämmer braMen jäklar vilken handled du har!
20+ cm?
Men jäklar vilken handled du har!
20+ cm?
Obligatorisk.- Stämmer bra![]()
- Ålderspensionär med såna gener och stort intresse för allt som är gott att ätaObligatorisk.
Gött ju!- Ålderspensionär med såna gener och stort intresse för allt som är gott att äta![]()
- Jag gjorde lumpen (på 1970-talet) och ett av mina bestående minnen från att springa är en fänrik som skrek till mig: Ta längre steg och oftare!Gött ju!Vi är varandras motsatser för jag har en smal handled redan från början och dessutom gillar jag att springa. Man kan säga att Deepstar II sitter lite annorlunda på min 16cm handled.
![]()
Tycker den ser fin utVarit borta från Doxor och Synchrons ett tag, men nu kunde jag inte låta bli.
Riktigt bra uppföljning från den vita varianten.
Ni som beställt från Synchron förut, får man välja band innan leverans eller slumpas det?
![]()
SYNCHRON POSEIDON BLACK EDITION - Synchron Watches
The SYNCHRON MILITARY, with richly reproduced colors, and bold, high-contrast dial markings, this new Synchron Military Frogman Homage represents the pinnacle of dive watch utility – a fleeting period where distinctive, innovative and purposeful design was combined with beautifully sculpted...synchronusa.com
![]()
![]()
Tidigare har man kunnat välja med kommentar till ordern.Varit borta från Doxor och Synchrons ett tag, men nu kunde jag inte låta bli.
Riktigt bra uppföljning från den vita varianten.
Ni som beställt från Synchron förut, får man välja band innan leverans eller slumpas det?
![]()
SYNCHRON POSEIDON BLACK EDITION - Synchron Watches
The SYNCHRON MILITARY, with richly reproduced colors, and bold, high-contrast dial markings, this new Synchron Military Frogman Homage represents the pinnacle of dive watch utility – a fleeting period where distinctive, innovative and purposeful design was combined with beautifully sculpted...synchronusa.com
![]()
![]()
Tycker den ser fin ut
Va det 1000st som tillverkades med den ljusa tavlan också?
Tidigare har man kunnat välja med kommentar till ordern.
Ser det inte ut som de avhuggna ändarna på tropicbandet åtgärdats?
Precis, var 1000 st med den ljusa också.
Fick inte upp det, men får maila och be dem uppdatera det.
Verkar inte så, lite synd.
Hoppas det iom att jag inte heller kunder hålla migTidigare har man kunnat välja med kommentar till ordern.
Ser det inte ut som de avhuggna ändarna på tropicbandet åtgärdats?
19mm har en annan typ av rundade ändar. Inget band jag rekommenderar oavsett för keepers är så sjukt dåliga. Sitter inte kvar för fem öre.Hoppas det iom att jag inte heller kunder hålla migNågon som beställt tropic till Aquastar model 60 kanske kan svara på det. Även på de bilderna ser det ut att vara avrundade ändar. @MaBr
Det är samma verk som sitter i Aquastar Deepstar II och Model 60. Enda nackdelen jag har märkt är att det är rätt känsligt för hur man lägger klockan när den inte är på armen (tidhållningen) och att rotorn kan få en jäkla fart ibland när den är fullt uppdragen. Inget av det stör mig i alla fall.Hur var det med verken i den förra Poseidon? Var det något som på papperet föreföll superbra, men sen inte riktigt levererade så bra enligt vissa kunder? Eller har jag drömt det?
Tycker fortfarande att det är synd med de där Seiko-mod-visarna, annars är den nya ju sjukt cool!Den nya tavlan gör att det blir ett mer konventionelt utseende. Inte roulette/harlequin som den föregående. Jag tror jag föredrar den nya.
![]()
![]()
Jag tror DS2 hade en top-grade Sellita, Min DS2 har verkligen extremt bra tidshållning. tror det är den mest exakta jag äger, men fick för mig att det här LeJour verket hade lite skumma egenheter.Det är samma verk som sitter i Aquastar Deepstar II och Model 60. Enda nackdelen jag har märkt är att det är rätt känsligt för hur man lägger klockan när den inte är på armen (tidhållningen) och att rotorn kan få en jäkla fart ibland när den är fullt uppdragen. Inget av det stör mig i alla fall.![]()
Ja, det har du helt rätt i ser jag nu. Model 60 har i alla fall La Joux-Perret. Det är intressant att de skriver ut vilket verk det är på Model 60 men på Deepstar II står det bara "High grade Swiss Made mechanical".Jag tror DS2 hade en top-grade Sellita, Min DS2 har verkligen extremt bra tidshållning. tror det är den mest exakta jag äger, men fick för mig att det här LeJour verket hade lite skumma egenheter.
Ja, jag såg också att de är väldigt diffusa nu om vad DS2, hm kanske preppar för att ha det där LPJ där också. Men det är väl kanske ett helt OK verk då. Specen är ju fantastiska för det.Ja, det har du helt rätt i ser jag nu. Model 60 har i alla fall La Joux-Perret. Det är intressant att de skriver ut vilket verk det är på Model 60 men på Deepstar II står det bara "High grade Swiss Made mechanical".
Edit: På Deepstar II Fratello skriver de ut att det är ett "Sellita SW290 automatic".
Ja, så kan det säkert vara. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min än så länge och har inte märkt något konstigt med verket. Ligger på +0,8spd sen den 9:e juni.Ja, jag såg också att de är väldigt diffusa nu om vad DS2, hm kanske preppar för att ha det där LPJ där också. Men det är väl kanske ett helt OK verk då. Specen är ju fantastiska för det.
flertalet tillverkare verkar gå över till LJP från Selitta. Det är främst den längre PR som är anledningen. Pratade bl.a med GoS och RESERVOIR (som också gått över) och de var väldigt nöjda med LJP i deras tester.Ja, jag såg också att de är väldigt diffusa nu om vad DS2, hm kanske preppar för att ha det där LPJ där också. Men det är väl kanske ett helt OK verk då. Specen är ju fantastiska för det.
Åh, fanJa, så kan det säkert vara. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min än så länge och har inte märkt något konstigt med verket. Ligger på +0,8spd sen den 9:e juni.![]()
OK, känner mig mer och mer lugn nuflertalet tillverkare verkar gå över till LJP från Selitta. Det är främst den längre PR som är anledningen. Pratade bl.a med GoS och RESERVOIR (som också gått över) och de var väldigt nöjda med LJP i deras tester.
LJP är mer eller mindre Miyota och jag har aldrig haft problem med deras verk.
De skickar bådaÅh, fanJa bättre kan det ju inte vara.
Tyvärr med Marei så verkar han ha en förmåga att göra enkla missar i stort sett alla releaser. Ser nu att det står att klockan kommer med gult eller svart Tropic. Givetvis finns sen ingen möjlighet att välja det ena eller andra så det kommer bli extra support för dem. Eller att de får skicka med båda till slut.