• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Är det dära verket i synchron klockorna nåt bra, la joux-perfekt g100?

Varit sugen på den vita ett tag men den svarta är ju tillåmed snyggare!

Vet att poseidon själva säljer den vita fortfarande
Var tvungen att googla upp Posedion, tydligen säljs den fortfarande som du skriver. Så missvisande från Synchron att hävda att det är en limiterad klocka till 1000 ex.

Eller så har sen aldrig sålt slut de 1k som gjordes? Mer troligt tänker jag. Men vem vet..
Absolut så kan det vara men ändå lite missvisande med "sold out"

1692778461693.png

Varit borta från Doxor och Synchrons ett tag, men nu kunde jag inte låta bli.
Riktigt bra uppföljning från den vita varianten.

Ni som beställt från Synchron förut, får man välja band innan leverans eller slumpas det?

Screenshot 2023-08-18 at 15.57.36.png
Screenshot 2023-08-18 at 15.57.31.png
Fasen va snygg den nya Synchron var🤩 Ojoj jag borde inte men fingret väger tungt på köpknappen…

Tråkigt om det är brons, känns inte som något vidare spännande material tycker jag. Titan däremot hade varit coolt och har faktiskt en bra funktion.
På en 47mm Panerai tycker jag att brons fungerar riktigt bra. Estetiskt ser det då ut som något som ska användas till havs. På allt annat blir det lite ’’meh”. En 300 eller 300T i titan skulle vara perfekt. Men Doxa är tyvärr inte så logiskt tänkande nu för tiden.

Jag misstänker att jag är i minoritet vad det verkar - för mig vore en brons helt OK. Skulle bli en uppgradering från Maranezen jag har. Den är strängt taget en 300 så det är inte helt identiskt. Hoppas en bild är OK trots att det är fel forum - funkar väl som inspiration för hur en Doxa skulle kunna se ut.

maranez_samui_vintage_brass_orange_3.jpg

[SÅLD] Snabba puckar nu, men fick en Divingstar på inbyte, vilket innebär att Sharkhuntern nu är till salu!

Bumpade annan tråd imorse, så får inte annonsera förrän imorgon. Tänker att en heads up här i tråden inte skadar! 15 papp jämnt! Fullset 22, Fredmans, Kalasskick.

DSC01751.jpg

Senast ändrad:
De har postat denna innan. Vridringen ser ut som en 300T eller 1500T. Titan kanske?
downloadfile(2).jpg
När jag tittar på tänderna på vridringen tycker jag det ser mer ut som en 600. Då senaste släppen varit 200 och 300-baserat kan jag tänka mig att de gör nåt på 600. En GMT har ju efterfrågats länge. Så jag säger GMT 600ti som kommer kosta £2390.
Alldeles för dyr men man beställer en ändå.

Tillbaka
Topp