• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

När jag tittar på tänderna på vridringen tycker jag det ser mer ut som en 600. Då senaste släppen varit 200 och 300-baserat kan jag tänka mig att de gör nåt på 600. En GMT har ju efterfrågats länge. Så jag säger GMT 600ti som kommer kosta £2390.
Alldeles för dyr men man beställer en ändå.
Mycket väl spekulerat! Synd att du har fel! Glasklar 300T bezel. Bifogar bevis nedan.

Screenshot_20230824_222800_Chrome.jpg
Screenshot_20230824_222723_Chrome.jpg
Screenshot_20230824_222658_Chrome.jpg
Screenshot_20230824_222622_Chrome.jpg

Kan vara vinkeln på fotot men kronan ser ut att sitta längre in i boetten på din så den inte är så nära knölen. Aja, vi får se när produktionsvarianten kommer ut. 😊
Tvek på nån produktionsvariant från den. För mig det är en gammal historia den där. Tycker mig ha sett han haft med den i nån blogpost gällande Poseidon när den först kom ut! Kan dock helt klart ha fel .. :)

Ceramic förresten - jag tänkte kolfiber, men det är det kanske inte?
Edit: läste lite mera. Inte alls carbon/kolfiber. Hm, enda ceramic jag haft i klockor har varit en "ceramic dial" som jag hade i en Maranez. Den gav mig alltid lite VVS-associationer :).

Senast ändrad:
Tyckte den svarta blev grymt bra. Enda lilla plumpen tycker jag nog är det vanliga gummit. Skulle blivit ännu bättre med något mindre klumpigt med mera lyxkänsla, kanske något i stil med oysterflex.

Senaste släppet var en katastrof så mina förhoppningar inför denna var lågt ställda. Men denna var bättre än jag hade trott. Dock, priset plus färg på datumet är väl två negativa.

Den nya Doxan blev lite annorlunda jämfört med vad vi gissat på. Carbon och guld.

Doxa_SUB_300T_830_20_101_20_1651x1799.png

Doxa_Press_SUB_300T_830_20_101_20_1652x1800.png

7250 Euro!
Hahaha, fy fan, Doxa har ju tappat det helt. 🤣 Vad är det där för anskrämlig Asien-Doxa-hybrid? Snacka om att de gått från stenhårda tool watches till fjantiga fashionwatches på nolltid. Doxa kommer snart att vara helt urvattnat som märke om de fortsätter med sånt här.

För övrigt, tycker de verkligen att det är rimligt att släppa en klocka för 90 000kr(!) med ett Selitta 200-1? För de pengarna har man ju förväntat sig ett inhouse-verk med minst 70h PR, inte ett off the shelf-verk som man kan få i 5 000kr-klockor och med 38h PR.

För övrigt, tycker de verkligen att det är rimligt att släppa en klocka för 90 000kr(!) med ett Selitta 200-1? För de pengarna har man ju förväntat sig ett inhouse-verk med minst 70h PR, inte ett off the shelf-verk som man kan få i 5 000kr-klockor och med 38h PR.
Ja, den biten känns knepig för oss som frekventerar sån här forum. Det är nog så att det här är en modell som kan hitta köpare bland de som vill ha en cool klocka, har gott om pengar och egentligen inte vet så mycket om klockor. Vi klocknördar är nog en minoritet egentligen. USPen blir nog 18K guld grejen (fast antar att det kan fås från andra håll också). Kanske kombon svart keramik och guld kan vara det som skiljer ut den i affären.

Tillbaka
Topp