Välkommen till Klocksnack!Skickar gärna klistermärken om någon önskar.
MVH
Jonas
Poseidon Diving Systems AB
Riktigt kul med det nya Doxa-samarbetet, har sett att mer än 420 av 500 redan är bokade så det blev lite av en succé hos oss fans!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen till Klocksnack!Skickar gärna klistermärken om någon önskar.
MVH
Jonas
Skickar gärna klistermärken om någon önskar.
MVH
Jonas
Jo, vi har i allra högsta grad varit med och påverkat slutresultatet även om vi inte har lagt speciellt mycket intern R&D på projektet. Ligger en bit ifrån vår kärnverksamhet även om klockor varit en del av sortimentet länge. Bakgrunden är mest att jag har stirrat på ett klistermärke som sitter på ett av de gamla plåtskåpen här på Poseidon i flera år och alltid velat göra något nytt. Såg sedan versioner med US divers mfl och blev intresserad. Inte minst då vi fått mycket e-post genom åren från samlare som undrar om vi har något kvar....dessutom stora värden som genereras på Bukowskis bla.
Sjukt sugen på att beställa nya Poseidon men har samtidigt varit sugen på de 300 reissuse som släpptes tidigare. Har tidigare ägt en 1200 som jag inte hade några problem att bära. Vilken föredrar ni av 300 respektive 1200? Är något case bättre ur något hänseende? Tacksam för snabba svar då Poseidon verkar gå fort!
Jag har haft tre 300 och två 1200, båda modellerna är riktigt bra så köp den du tycker är snyggast. Så här tycker jag: 1200T med nya länken > 300 > 1200T med gamla länken.Sjukt sugen på att beställa nya Poseidon men har samtidigt varit sugen på de 300 reissues som släpptes tidigare. Har tidigare ägt en 1200 som jag inte hade några problem att bära. Vilken föredrar ni av 300 respektive 1200? Är något case bättre ur något hänseende? Tacksam för snabba svar då Poseidon verkar gå fort!
Tack för din input. Just detta jag funderar över, om den mindre boetten är att föredra. Så mycket skiljer ju inte åt i bredd och höjd men å andra sidan bar jag enbart min förra på länk vilket kanske påverkar känslan av proportionerna minst.Jag tycker båda är riktigt bra. 300 är lite tunnare och sitter bättre på min arm. Vill du ha gul tavla skulle jag föreslå att du slår till på en Poseidon. Lockar de andra färgerna mer hade jag avvaktat till efter Basel för att se vad de lanserar där. Lycka till i valet!
Jag har haft tre 300 och två 1200, båda modellerna är riktigt bra så köp den du tycker är snyggast. Så här tycker jag: 1200T med nya länken > 300 > 1200T med gamla länken.
Bar faktiskt aldrig någon av klockorna på annat än länk så jag har ingen input mer än att jag inte förstår varför man skulle vilja ta av de kanonsköna länkarnaTack för din input. Just detta jag funderar över, om den mindre boetten är att föredra. Så mycket skiljer ju inte åt i bredd och höjd men å andra sidan bar jag enbart min förra på länk vilket kanske påverkar känslan av proportionerna minst.
Shit, jag visste det ju redan innan att jag måste ha båda med tiden men nu är jag än mer övertygad. Vill ju ha något färgglatt och där kvalar både orange och gul in! Upplever du någon skillnad i hur de bärs på annat än länk(tänker främst gummi)?
Tack för din input. Just detta jag funderar över, om den mindre boetten är att föredra. Så mycket skiljer ju inte åt i bredd och höjd men å andra sidan bar jag enbart min förra på länk vilket kanske påverkar känslan av proportionerna minst.
Shit, jag visste det ju redan innan att jag måste ha båda med tiden men nu är jag än mer övertygad. Vill ju ha något färgglatt och där kvalar både orange och gul in! Upplever du någon skillnad i hur de bärs på annat än länk(tänker främst gummi)?
Mycket bra inlägg, ska reflektera över denBar faktiskt aldrig någon av klockorna på annat än länk så jag har ingen input mer än att jag inte förstår varför man skulle vilja ta av de kanonsköna länkarna
Jag har kört mina på gummi en hel del. 300 passar i mitt tycke bäst på lite tunnare/mjukare gummiband typ tropic eller bonetto 295. 1200T sitter bäst på lite styvare/tjockare gummin, en favorit är Seiko MM300 gummi (finns feta stift med smala ändar på ebay som passar kanonbra till den kombinationen.
Volks, as you might have noticed, that the doxa server was not able to handle all requests after the Poseidon announcement, so a second server was used as a load balancing server, the second server had some outdated information, and this is why the combination of both servers sometimes showed different specs at different regions of the world.
Note: The order page always had the correct information, 500 pieces, 300 meter water resistance. We apologize for the glitch !!!
The new SUB300T Poseidon is 300 meter water resistant, it is identical in dimensions to the original pre-synchron SUB300T from 1969 an thus almost identical to the current SUB1200T.
The new Poseidon is rated 300 meters water resistant, and during laboratory testing it withstood more than 100 Bar of pressure without deformation or leaking, this is due to the utilization of the same modern materials and machining precision of all modern DOXA SUBs. which means it will hold more than any human can dive.
Hehe, inser att jag stundtals låter bitter och konspiratoriskt lagd när jag läser mina egna poster här i tråden men så är inte fallet.Här är lite dagsfärsk information angående WR där de uttryckligen skriver att det inte är en 1200T. Jag är fortfarande mycket tveksam, varför skulle de bemöda sig med att tillverka ett nytt case som är "almost identical to the current SUB1200T" när det finns en välbeprövad 1200T-boett på hyllan? Håller fast vid min tro om att de gör sitt bästa för att låtsas att det är en ny klocka och att "WR-testet" som nämns ovan är för att inte tappa de kunder som vill ha extrem WR av olika skäl men som kanske ryggar tillbaka när det står 300m WR i specsen för att matcha modellnamnet 300T.
Här är lite dagsfärsk information angående WR där de uttryckligen skriver att det inte är en 1200T. Jag är fortfarande mycket tveksam, varför skulle de bemöda sig med att tillverka ett nytt case som är "almost identical to the current SUB1200T" när det finns en välbeprövad 1200T-boett på hyllan? Håller fast vid min tro om att de gör sitt bästa för att låtsas att det är en ny klocka och att "WR-testet" som nämns ovan är för att inte tappa de kunder som vill ha extrem WR av olika skäl men som kanske ryggar tillbaka när det står 300m WR i specsen för att matcha modellnamnet 300T.
Från Hondinkee:Vore kul med en bild i profil så man kan se om det är ett annat boettlock samt avgöra glasets eventuella platthet.
Halmstad Urmakeri men tror han skickar till Doxa om det är garanti. Har haft min klocka inne sen slutet på december och inget besked än. Garantigrej så den är hos DoxaKollar här med:
Min 1200 går runt -50spd. Klockan är under garanti. Ringde Doxa idag och dom kan kolla på klockan. Risken är att det kommer ta 2-3 månader innan jag får tillbaka klockan (enligt Doxas service sida).
Så jag har två frågor:
1. Finns det någon handlare/uris som meckar Doxa i Sverige? Vet att det bara är ett eta verk men ändå
2. Nån som har skickat sin klocka till Doxa och vad är då erfarenheten kring reperationstiden/etc?
Säger du nu! Jag får troligen min först i juli eftersom jag bokade igår och jag inser att jag är bortrest dåNågon i tråden som vill ta över min Divingstarbokning? Jag var typ först med att boka så sannolikt lågt serienummer och leverans i maj (de som bokas nu levereras i juli).
Är ruggigt sugen egentligen men jag drömde bokstavligt talat om batterier inatt så jag får väl se det som ett tecken att jag ska hålla mig till mina kvartsverk.
Sorry!Säger du nu! Jag får troligen min först i juli eftersom jag bokade igår och jag inser att jag är bortrest då
Förövrigt med de 20 sista enligt ordernumret.
Det kunde ju inte du veta förstås. Håller med om dålig kommunikation från Doxa. Såg leveransplanen efter jag lagt min beställning.Sorry!
Tycker att det är jäkligt dåligt som vanligt med kommunikationen, i invite-mailet står det expected delivery in May och de yppade inte ett ord om att majoriteten skickas i juni/juli innan de uppdaterade produktsidan typ igår em. Kan tänka mig att många blir besvikna som trodde att de skulle få sina klockor innan sommaren, Doxa lär ju ha känt till att de inte kommer att kunna skicka/tillverka alla till maj redan innan.
Undrar vad de säger om man avbokar och hänvisar till felaktig/bristfällig information. Funderade själv på att avboka och hänvisa till felaktig info angående limited edition i invite-mailet men sen kom jag på att jag bokade 2h innan mailet skickades...Det kunde ju inte du veta förstås. Håller med om dålig kommunikation från Doxa. Såg leveransplanen efter jag lagt min beställning.
Haha du är fan underbarNågon i tråden som vill ta över min Divingstarbokning? Jag var typ först med att boka så sannolikt lågt serienummer och leverans i maj (de som bokas nu levereras i juli).
Är ruggigt sugen egentligen men jag drömde bokstavligt talat om batterier inatt så jag får väl se det som ett tecken att jag ska hålla mig till mina kvartsverk.
Var snäll nu, jag går igenom en livskris i mitt klockintresse...Haha du är fan underbar
När började den? Det här har jag hört sedan flera år tillbakaVar snäll nu, jag går igenom en livskris i mitt klockintresse...
13 januari 2013När började den? Det här har jag hört sedan flera år tillbaka