• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

I takt med vårsolens ankomst får min Rolex Sub allt svårare att konkurrera om handledstid med Searamblern. Fantastisk vackert väder-klocka!

38FA5725-542E-44F7-8352-A58FBA89BA1B.jpeg

Ja den är fantastisk.
Både fantastisk och mångsidig. Fungerar på jobbet, på semestern och på dykbåten. Den är tillräckligt okänd för att vara användbar var som helst, åtminstone jag undviker att flasha en Rolex överallt. På grund av den lilla tavlan som är så snygg i solljus känns den mindre än 42 mm och länken är grym, även om låset i ärlighetens namn kunde vara mer påkostat. Och så finns den fortfarande att köpa ny.

Kollar här med:

Min 1200 går runt -50spd. Klockan är under garanti. Ringde Doxa idag och dom kan kolla på klockan. Risken är att det kommer ta 2-3 månader innan jag får tillbaka klockan (enligt Doxas service sida).

Så jag har två frågor:
1. Finns det någon handlare/uris som meckar Doxa i Sverige? Vet att det bara är ett eta verk men ändå :)
2. Nån som har skickat sin klocka till Doxa och vad är då erfarenheten kring reperationstiden/etc?
Hur gick det med det här? Min går också illa och är under garanti. Har inte hört ett ljud från Doxa på en vecka sen jag fyllde i formuläret på hemsidan...

Hur gick det med det här? Min går också illa och är under garanti. Har inte hört ett ljud från Doxa på en vecka sen jag fyllde i formuläret på hemsidan...
Ringde Doxa och dom kunde åtgärda det på garantin men det skulle ta 2-3 månader. Orkade inte vänta så länge så jag lämnade in klockan till KM Globen i början på veckan

Nån som hört något gällande Poseidon...?
Inget hört och följer man tråden på WUS så verkar folk som pratat med Doxa fått bekräftat att de börjar rullas ut i maj. En av dem som beställde sist (10:e april, alltså 3v efter mig) har fått indikation på leverans i juni. Håller tummarna att jag får min innan jag drar på semester i slutet av juni!

Tillbaka
Topp