Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte vintage utan en variant på 50th anniversary 300. Jason har postat den tidigare, jag tror det är nån prototyp eller one-off som han har kommit över. Han har ju rätt bra kontakter till Doxa.Brukar smygläsa i den här tråden.. tycker Doxas är så förjävla fräna. Följer även Jason som friskt visar upp teasers och jag såg denna igår. Inte sett förut, och inte är det vintage?
![]()
Gick ändå lite halvfort...?![]()
Blir kul att se hur många som hittar hit.
3 dagar var väl lagom för de som velade lite. Black Lung tog väl slut på under ett dygn.Gick ändå lite halvfort...?
Count me in!![]()
Blir kul att se hur många som hittar hit.
Fra Hodinkee.
![]()
Da er den jo ikke din "White Whale" (obsession).Gillar Doxa men den där är ju avskyvärd.
Da er den jo ikke din "White Whale" (obsession).-> https://www.hodinkee.com/articles/white-whale-watches-round-up
Avskyvärd är kanske lite starkt. Jag hade inte tackat nej om den ramlat i mitt knä och det tror jag gäller för de flesta i Doxa-tråden. Sen behöver ju inte Doxa göra ytterligare en en limiterad reissue på just denna prototyp.Gillar Doxa men den där är ju avskyvärd.
Avskyvärd är kanske lite starkt. Jag hade inte tackat nej om den ramlat i mitt knä och det tror jag gäller för de flesta i Doxa-tråden. Sen behöver ju inte Doxa göra ytterligare en en limiterad reissue på just denna prototyp.
Det är en superfin gåva till sonen. Tänk om min far hade köpt en Doxa till mig 1969... tanken svindlar![]()
Välkommen till tråden, kul att du hittat Doxa!![]()
Fasiken... tror jag har insjuknat och måste prova Doxa...
Men vettefan vad det är jag suktar efter?
Kan absolut nada om Doxa.
Juh mer jag läser i denna tråd desto mer förvirrad blir jag, rena grekiskan med sharkhunter, searambler, Poseidon, 300,600,1200...blahablahu
Drömmer & runkar till fantasin av:
BOR länk, helst en neutral färg (blå/svart?) kanske kupad glas, inte någon stor jäkla snusdosa på handleden...
Vad är det jag letar efter och vem av er dealar såna Doxa droger till rimliga priser?
Finns det någon AD i Stockholm eller måste man köpa grisen i botten av havet i en Titanic kista = ifrån någon hemsida?
Mayday, SOS, Help!
Ber om ursäkt ifall jag kladdar i er tråd och tar gärna hjälp och direktioner via PM av någon Doxa guru, ifall det underlättar och håller tråden rent.
Se där, där är my preciousssssVälkommen till tråden, kul att du hittat Doxa!
På din beskrivning låter det som du letar efter en SUB Sharkhunter 50th Anniversary. En fantastisk re-make på deras första dykare från 1967. Bra size på 42.5mm och väldigt platt på handleden. Kupat safir och BoR länk. WR 300m.
![]()
Finns även 1200T Sharkhunter och Caribbean (blå tavla) som är något större i boetten, framförallt högre än 300:n.
Doxa säljs direkt på deras hemsida www.doxawatches.com, Det finns även någon halvofficiell AD på västkusten nånstans (andra kan fylla i mer om detta).
Förenklat så betyder de olika namnen färg på tavlan: professional=orange, searambler=silver, sharkhunter=svart, divingstar=gul o.s.v. Sifferbeteckningen anger wr, 300=300m o.s.v.
Lycka till och ös på med frågor direkt i tråden om du vill veta mer!![]()
Se där, där är my preciousssss
Tack
Halmstad Urmakeri har Doxa men enligt dem har de inte haft några Sub på länge. Direkt från Doxa, beg från WUS eller låång plåågsam väntan på att nån här släpper en är nog alternativenVälkommen till tråden, kul att du hittat Doxa!
På din beskrivning låter det som du letar efter en SUB Sharkhunter 50th Anniversary. En fantastisk re-make på deras första dykare från 1967. Bra size på 42.5mm och väldigt platt på handleden. Kupat safir och BoR länk. WR 300m.
![]()
Finns även 1200T Sharkhunter och Caribbean (blå tavla) som är något större i boetten, framförallt högre än 300:n.
Doxa säljs direkt på deras hemsida www.doxawatches.com, Det finns även någon halvofficiell AD på västkusten nånstans (andra kan fylla i mer om detta).
Förenklat så betyder de olika namnen färg på tavlan: professional=orange, searambler=silver, sharkhunter=svart, divingstar=gul o.s.v. Sifferbeteckningen anger wr, 300=300m o.s.v.
Lycka till och ös på med frågor direkt i tråden om du vill veta mer!![]()
Inga problem att köpa direkt från Doxa. Jag hade aldrig sett någon Doxa annat än på bild när jag köpte min 50th Searambler men den är ännu bättre i verkligheten.Finns det någon AD i Stockholm eller måste man köpa grisen i botten av havet i en Titanic kista = ifrån någon hemsida?
Just den där som tog min Doxa-oskuld för dryga året sedan. Hooked ever since.Surfat Doxa så gott det gick på jobbet med 20 olika sidor öppet, känns som skallen är proppfulld svamp med Doxa info så det rinner över.
Den här va häftig... ska man hoppa på den kanske?
![]()
Varför finns det ingen info om denna turkosa pjäs här?
Läst 10 talet sidor bak i tråden ser ingen som har nämnd denna.. fyll på med inside info grabbar.
Tickar den inte några boxar i era Doxa hjärtan?
Den gula Poseidon va jäkligt cool också men det är kört att hoppa på det tåget nu verkar det som...
Min 1500T PAII finns nu i TysklandJust den där som tog min Doxa-oskuld för dryga året sedan. Hooked ever since.
Finns minst en 1200 och en 1500 Project Aware här på forumet.