• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Gick till närstrid mot Deepstar 2. Givetvis märkte jag inte att det satt ett gigantiskt dammkorn på sensorn förrän efteråt. Tur att Photoshop är bra på att dölja sånt.

aqua_ds2_macro5.jpg

aqua_ds2_macro6.jpg


aqua_ds2_macro2.jpg


aqua_ds2_macro4.jpg
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Jag är inte heller helt nöjd med Aquastars kundservice. För en vecka sedan fick jag en faktura på den andra betalningen. Jag har sedan dess försökt få svar på om min order är del av batch 1. Vid olika tillfällen har jag fått olika svar och jag har därför inte velat betala min andra del. Jag vill liksom inte betala nu och få klockan i sommar. Känns inte bra. Sent igår kväll fick jag till slut ett mail om att de nu har stängt betalningen för att klockor inte ska bli liggande och försenade under helgerna. Jag fick ingen ytterligare information och de har inte svarat på mina frågor. Jag vet fortfarande inte om klockan är från första batchen och nu vet jag inte heller när jag ska/kan betala. Efter en veckas strul har jag alltså gått två steg bakåt istället för ett steg framåt. :mad:
 

Kenuko

Cartier
Trots att jag kritiserat länken och att jag är missnöjd med Aquastars kundservice så vill jag säga åt er alla som ännu väntar på klockan att den ändå är bra. Verkligen bra.

Kvaliteten och helhetskänslan är inte kanske helt där om man jämför med vad den kostar, men den har det där samma som Doxa har, det som är svårare att klä i ord. En cool factor, det där lilla extra som ganska få klockor har. Det som får en att känna sig som en kombination av Jacques Cousteau och James Bond trots att man bara sitter hemma med barnen. 60-tals cool, Medelhavet och sportbilar.

Idag såg jag Deepstaren i dagsljus för första gången (under den halva timmen det är ljust för tillfället) och wow. Boetten och tavlan är verkligen fantastiska. Tyvärr fick jag inga bilder, men här en till i Mordor-mörker. Älskar den här klockan.

5BCFB2FC-A6FD-4652-A8CD-C088F1D9E323.jpeg
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Den är helt galet bra i dagsljus, vaknar verkligen till liv. Samtidigt är den väldigt svårfotad då det är bling och sunburst överallt. Försökte själv ta lite bilder ute idag, men lyckas inte alls fånga den på bild.
Ja, den skulle definitivt kunna ha mer AR på glaset och den blankpolerade dykringen hjälper inte precis till. Fast samtidigt kanske det är charmen att allt blir lite av en enda röra av reflexer.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sådär, då fick jag äntligen min på armen också. Något förvånande så skickade de med både extra nato och ett svart Tropic. Gratis är gott antar jag. 🤷 Lådan och presentationen var riktigt trevlig tycker jag.
PSX_20211220_154426.jpg


Första intrycket på både klocka och länk är att de är riktigt grymma. Om man ska klaga på något så hade det gärna fått vara lite mer motstånd i vridringen men den är ändå okej. Klockan sitter som en smäck på armen och finish, utseende och kvalitetskänsla är top notch. Länken är också riktigt trevlig och jag har ingenting att klaga på där. Jag trodde att jag skulle störa mig på att ändlänkarna är hanar men när den sitter på armen så tänker man knappt på det.

Sjukt dåligt ljus nu men trust utan bilder så ni får hålla till godo med dessa.
DSCF6282.jpg

DSCF6276.jpg
DSCF6279.jpg
DSCF6272.jpg
DSCF6278.jpg
 

m_s

Patek
2-Faktor
Sådär, då fick jag äntligen min på armen också. Något förvånande så skickade de med både extra nato och ett svart Tropic. Gratis är gott antar jag. 🤷 Lådan och presentationen var riktigt trevlig tycker jag.
PSX_20211220_154426.jpg


Första intrycket på både klocka och länk är att de är riktigt grymma. Om man ska klaga på något så hade det gärna fått vara lite mer motstånd i vridringen men den är ändå okej. Klockan sitter som en smäck på armen och finish, utseende och kvalitetskänsla är top notch. Länken är också riktigt trevlig och jag har ingenting att klaga på där. Jag trodde att jag skulle störa mig på att ändlänkarna är hanar men när den sitter på armen så tänker man knappt på det.

Sjukt dåligt ljus nu men trust utan bilder så ni får hålla till godo med dessa.
DSCF6282.jpg

DSCF6276.jpg
DSCF6279.jpg
DSCF6272.jpg
DSCF6278.jpg
Grattis men nu måste vi ju enas om att den där klockan inte är gjord att bäras på länk så vänligen montera tropic omedelbart! :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Grattis men nu måste vi ju enas om att den där klockan inte är gjord att bäras på länk så vänligen montera tropic omedelbart! :)
Helt rätt! ⚠️ för dåliga bilder men ljuset är inte bättre på kontoret och tillsammans med mobilen...

Medföljande Tropic var riktigt trevligt med dubbel branding på baksidan och på spännet.
PSX_20211220_163950.jpg
PSX_20211220_163921.jpg
PSX_20211220_163852.jpg
PSX_20211220_163813.jpg


Vintage Tropic Star
PSX_20211220_172433.jpg

PSX_20211220_172502.jpg


Vintage Rk-tropic
PSX_20211220_172537.jpg

PSX_20211220_172612.jpg


Grönt Joseph Bonnie (20mm)
PSX_20211220_172650.jpg

PSX_20211220_172719.jpg


Seat belt nato (Jaja men det följde ju med så var tvungen att prova.)
PSX_20211220_172740.jpg

PSX_20211220_172809.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Helt rätt! ⚠️ för dåliga bilder men ljuset är inte bättre på kontoret och tillsammans med mobilen...

Medföljande Tropic var riktigt trevligt med dubbel branding på baksidan och på spännet.
PSX_20211220_163950.jpg
PSX_20211220_163921.jpg
PSX_20211220_163852.jpg
PSX_20211220_163813.jpg


Vintage Tropic Star
PSX_20211220_172433.jpg

PSX_20211220_172502.jpg


Vintage Rk-tropic
PSX_20211220_172537.jpg

PSX_20211220_172612.jpg


Grönt Joseph Bonnie (20mm)
PSX_20211220_172650.jpg

PSX_20211220_172719.jpg


Seat belt nato (Jaja men det följde ju med så var tvungen att prova.)
PSX_20211220_172740.jpg

PSX_20211220_172809.jpg
Grattis! Gröna gillade jag bäst
 

Nikk

Panerai
2-Faktor
Sådär, då fick jag äntligen min på armen också. Något förvånande så skickade de med både extra nato och ett svart Tropic. Gratis är gott antar jag. 🤷 Lådan och presentationen var riktigt trevlig tycker jag.
PSX_20211220_154426.jpg


Första intrycket på både klocka och länk är att de är riktigt grymma. Om man ska klaga på något så hade det gärna fått vara lite mer motstånd i vridringen men den är ändå okej. Klockan sitter som en smäck på armen och finish, utseende och kvalitetskänsla är top notch. Länken är också riktigt trevlig och jag har ingenting att klaga på där. Jag trodde att jag skulle störa mig på att ändlänkarna är hanar men när den sitter på armen så tänker man knappt på det.

Sjukt dåligt ljus nu men trust utan bilder så ni får hålla till godo med dessa.
DSCF6282.jpg

DSCF6276.jpg
DSCF6279.jpg
DSCF6272.jpg
DSCF6278.jpg
Grattis!

Jag verkar få vänta till i sommar och kundtjänsten är inte superbra. Efter att först ha fått svaret att min klocka kommer från första batchen är nu svaret plötsligt "just checked you will be in the second batch."
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Grattis!

Jag verkar få vänta till i sommar och kundtjänsten är inte superbra. Efter att först ha fått svaret att min klocka kommer från första batchen är nu svaret plötsligt "just checked you will be in the second batch."
Tack! Fy fan vad surt. Inte okej med olika besked på det viset. 🙁 De är verkligen inte bra på det här...

Håller med! Och seat beltet, nja...nåja det är ju gratis så.... Vad jag förstått så ska de väl nu åtminstone ha fixat till så att hållarna är tillräckligt stora för att man ska kunna vika tillbaka överskottsbiten.
Nej, seat belt var inte bra på den klockan tycker jag men det stämmer att de har fixat till hållarna i alla fall. Har dock ingen annan klocka med 19mm så lär inte bli använt.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Sådär, då fick jag äntligen min på armen också. Något förvånande så skickade de med både extra nato och ett svart Tropic. Gratis är gott antar jag. 🤷 Lådan och presentationen var riktigt trevlig tycker jag.
PSX_20211220_154426.jpg


Första intrycket på både klocka och länk är att de är riktigt grymma. Om man ska klaga på något så hade det gärna fått vara lite mer motstånd i vridringen men den är ändå okej. Klockan sitter som en smäck på armen och finish, utseende och kvalitetskänsla är top notch. Länken är också riktigt trevlig och jag har ingenting att klaga på där. Jag trodde att jag skulle störa mig på att ändlänkarna är hanar men när den sitter på armen så tänker man knappt på det.

Sjukt dåligt ljus nu men trust utan bilder så ni får hålla till godo med dessa.
DSCF6282.jpg

DSCF6276.jpg
DSCF6279.jpg
DSCF6272.jpg
DSCF6278.jpg
Stort grattis! Roligt att se att den äntligen är framme. Satt som en smäck. Slit den med hälsa och bomba med massa foton :D
 

erow

Patek
2-Faktor
Vad är det som gör att modellerna i kolfiber redan bytt ägare några gånger? @Zozoo @DIR @erow @Klahr
Är sugen på en själv men tvekar när de få som hamnat på forumet, sålts relativt snabbt.
För mig var det vikten. I början väldigt behagligt med en klocka som på nato inte väger någonting, men sen kom saknaden av lite tyngd på armen. Sedan valde jag mellan att sälja den eller vanliga 300 och då tycker jag mer om stålmodellen.
 
Topp