• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dykare, mellan 50-70k, med vissa kriterier...

Chad

Rolex
Sägs att den upplevs som typ 41-42 mm irl...

Screenshot_20180209-223522.png
 

Floffen

Panerai
Bra trådstart, konstigt nog sjukt svårt att hitta något som är riktigt bra. Hade själv samma funderingar för några månader sen, slutade med en Sub som vanligt :banghead: Men JLC Deep Sea Chrono är ju väldigt fin, tycker den är det bästa alternativet.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Bra trådstart, konstigt nog sjukt svårt att hitta något som är riktigt bra. Hade själv samma funderingar för några månader sen, slutade med en Sub som vanligt :banghead: Men JLC Deep Sea Chrono är ju väldigt fin, tycker den är det bästa alternativet.
Deep Sea Chronon är riktigt snygg. Men den blir inte för lik min Speedmaster då?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Är det inte ett ekonomiskt självmord?
Vad betingar den efter 3 månader?
Finns några olika färger på urtavla och dom flesta färger är enbart gjorda i 26 exemplar, förutom den med mattsvart tavla som kommer göras i 52 exemplar. Har enbart sett en ute på försäljning på chrono24 låg ute för typ 53tkr. Tror dom håller värdet helt okej med tanke på den låga produktionen.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Bra tråd, hade själv gått för jlc alla dgr i veckan, deep sea’n är stabilare, maffigare än Speedyn, så tycker nog ej de är för lika alls, 2 olika klockor, visst färg o vissa tendenser...
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Nä tycker de är rätt olika ändå, trots att bägge är kronografer. Du skriver iofs att Omega inte är aktuellt men annars tycker jag SM300 60th Anniversary är rätt snygg!
Finns redan 2 Omega (Speedy och SMPc) i samlingen så därav helst ingen Omega, men jag håller med om att den e snygg
 
Topp