• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

EDC-dumpen

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
IMG_20171229_143903.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Du är vass nog så du skär dig på dig själv. Tänkte mer på farbror blå
Jag tänker lite såhär - jag har aldrig blivit stoppad, varför skulle jag bli det nu? Jag har en pytteliten kniv för vardagliga ändamål och plockar aldrig fram den om det skulle kunna störa någon. Många tänker kanske på våldsanvändning men så som jag uppfattar det vardagliga edc-tänket i Sverige så är det aldrig snack om självförsvar eller så. Och då blir man inte föremål för polisen i heller.
 

jakebarnes

Cartier
Dessutom: Den här typen av små pennknivar, som de flesta har, är helt lagliga att bära på stan (med undantag för typ nattklubbar, fotbollsmatcher).
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Nej, det är bara min ungefärliga uppfattning.
Lagmässigt är det en bedömningsfråga, med hänsyn till utförande, användningsområde osv. Tex är ju stiletter och butterflys olagliga att bära, oaktat bladlängd.
Läste på lite själv också. Dom verkar se hårdare på fällknivar rent allmänt i jämförelse med tex SAKs
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är det en officiell regel? 8 cm och mindre är ok? Min rat 2 är runt 7,3 cm
Man kan väl säga så här:
Om en ostraffad medelålders läkare går på bio och har med sig en Victorinox där bladet inte ens spärras i utspänt läge så kan han koppla av.

Om en 15-åring går runt med en Morakniv i ghettot, då kan polisen bli grinig.
 
Topp